2021-04-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Men ojjjjjj , titta på fotbollsplanen på kartan i inlägget jag sist gjorde. Gå söderut tills man ser villan med två stora sandhögar utanför, hmmmmm ... ser ni dem..

Gasellvägen
https://maps.app.goo.gl/QkUWnFW7uYWcxSD1A

Hjortsbergskolan.

Det ser ut som två stora vita "plaffsar" precis norr om skolans vägg. Där skulle ju jag vilja undersöka vad som finns i dessa "högar"

Obs. Använd satellit view på kartorna.
I dessa högar ser man att en av högarna den mindre är det format som ett hjärta ... men den större högen. . Ser det ut som om någon har grävt ner något... en form av.. ja .. lite mörkare område som betyder att någon varit där... el är där.

Bakom kyrkan?
Undra om någon som tillhör församlingen sett något..
Citera
2021-04-26, 22:42
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Om människor i denna by kunde berätta mer om vad som egentligen pågår så hade han hittats!
Värt att kolla upp!
Tänker att detta område kan ju ändå vara ett ställe för att mötas och sälja typ droger..
Ja absolut stället är ju som klippt och skuret om man fifflar med droger. Håller helt med i din tanke..
Citera
2021-04-26, 22:54
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Bakom kyrkan?
Undra om någon som tillhör församlingen sett något..
Det är bara att fråga , gå rakt in.

Huset där på Gasellvägen 1 är ju intressant att undersöka om de har sett något.
Även Kyrkobesökare såklart.

Det är ju som en liten dal som är skyddad av träd runt omkring.
Jag vinklar kartan lite så ser man kanske bättre.

Gasellvägen
Senast redigerad av Massonite 2021-04-26 kl. 23:15.
Citera
2021-04-27, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Det är bara att fråga , gå rakt in.

Huset där på Gasellvägen 1 är ju intressant att undersöka om de har sett något.
Även Kyrkobesökare såklart.

Det är ju som en liten dal som är skyddad av träd runt omkring.
Jag vinklar kartan lite så ser man kanske bättre.

Gasellvägen

Hoppas de människor börja prata... det kan varit en olycka men att inte prata på grund av rädsla det är ett brott..
Citera
2021-04-27, 19:35
Medlem
shrimpflavors avatar
Detta börjar bli löjligt. Hur kan han vara försvunnen? Inte ett spår någonstans?! Dags för polarna att börja snacka om de vet något.
Citera
2021-04-27, 21:11
Avstängd
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shrimpflavor
Detta börjar bli löjligt. Hur kan han vara försvunnen? Inte ett spår någonstans?! Dags för polarna att börja snacka om de vet något.

Japp.. försvinner gör man om man blivit mördad..

Är man vilsen o förvirrad o hamnar i en olycka hittas man... även om man tar självmord för han lär inte ge sig iväg flera mil för att göra det
Citera
2021-04-27, 21:56
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shrimpflavor
Ja polarna sitter definitivt på något väsentligt som inte har kommit fram. Grilla dom riktigt så lär dom börja snacka.
Citera
2021-04-28, 04:59
Medlem
landbandys avatar
Vilken dålig kommunikation de verkar ha haft grabbarna !?

Om M:s jacka inte finns däruppe så borde han väl ha gått ner till kompisen och frågat var farao hans ytterkläder är , visst !?

Och var i h-e hans skor står ?

Sen en annan sak är ju hans mobil !
Om han nu ville gå hem för kvällen inte fasen låter han mobilen ligga kvar på laddning där hos kompisen !?

Vad fanns det för mening med det ?

Klart han ville ta med sig mobilen hem för att fortsätta ladda klart den hemma ....
Det sista man kollar upp när man går iväg är ju att man har mobilen med sig ...

(Spekulationer )
Citera
2021-04-28, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Ja polarna sitter definitivt på något väsentligt som inte har kommit fram. Grilla dom riktigt så lär dom börja snacka.

Går runt en tiktok med Mattias fall och en utav hans tjejkompisar som var på festen skriver mycket intressant i kommentarerna. Går att hitta om man söker på #mattiasborg upplagt av nlorbeck3.

Fanns en kommentar som ifrågasatte vare sig de visste vad han sprang ifrån och hon svarade ”Ja men könner att de är lite konstigt att skriva de här, för vi vet enrligen inte mer de är massa puzzle bitar som fattas för oss oxå.”

Samt en annan tjej som påstod att hennes ex vid namn Denial var där. Varpå tjejkompisen svarar ”jag är bästa vän med Matti o Denial o Matti pratade bara när denial sålde något”
Citera
2021-04-28, 13:07
Citat:
Ursprungligen postat av killerqueenmatte
Går runt en tiktok med Mattias fall och en utav hans tjejkompisar som var på festen skriver mycket intressant i kommentarerna. Går att hitta om man söker på #mattiasborg upplagt av nlorbeck3.

Fanns en kommentar som ifrågasatte vare sig de visste vad han sprang ifrån och hon svarade ”Ja men könner att de är lite konstigt att skriva de här, för vi vet enrligen inte mer de är massa puzzle bitar som fattas för oss oxå.”

Samt en annan tjej som påstod att hennes ex vid namn Denial var där. Varpå tjejkompisen svarar ”jag är bästa vän med Matti o Denial o Matti pratade bara när denial sålde något”
Kan du se när (vilka datum dessa tiktok inläggen är ifrån). Applåd !!!
Mycket bra detektivarbete .. ☺☺☺
Senast redigerad av Massonite 2021-04-28 kl. 13:22.
Citera
2021-04-28, 16:22
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
Japp.. försvinner gör man om man blivit mördad..

Är man vilsen o förvirrad o hamnar i en olycka hittas man... även om man tar självmord för han lär inte ge sig iväg flera mil för att göra det

Jag håller faktiskt med dig. Kan det vara kidnappning? Han borde ha hittats vid det här laget. Tror jag läste att Polisen också det var konstigt att de inte funnit honom än. Det kanske känns ovanligt men killar / män kidnappas också. Det finns galna kvinnor i den här världen också. Kan vara kvinna / man som kidnappat honom. Men olycka eller självmord känns väldigt svagt nu när det gått så långt tid. Även att folk sökt igenom nästan hela Ljungby "känns det som".

Jag hoppas innerligt att han lever än och att han kommer hem! Önska jag hade bott i närheten. Hade sökt konstant jämt.
Citera
2021-04-28, 17:33
Medlem
Jafattars avatar
Mamman skriver på facebook att de fått DNA träff på strumpan som hittades på en skogsväg vid Replösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in