2021-04-28, 17:34
Medlem
Mamma Erika har delat ny info:
"Dela gärna

Denna strumpa hittades på en skogsväg ovanför det nya villaområdet Replösa Björket i Ljungby den 19:e december.

DNA-analys visar att strumpan tillhörde Mattias.

Frågan är vad han gjorde inne i en mörk skog, barfota, med sårade fötter på en skogsväg fylld med grus, vassa stenar, isiga pölar, på en kall vinternatt?

I närheten av strumoan fanns två ansikten och några pilar ritade på marken.

Om ni vet något om strumpan och ansiktena eller natten till den 5:e december - vilka som var i det området , inklusive hela Replösaområdet, hör gärna av er till mig och till polisen 11414."
Citera
2021-04-28, 17:36
Medlem
Obegripligt att polisen inte ville testa strumpan!!
Citera
2021-04-28, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vilken dålig kommunikation de verkar ha haft grabbarna !?

Om M:s jacka inte finns däruppe så borde han väl ha gått ner till kompisen och frågat var farao hans ytterkläder är , visst !?

Och var i h-e hans skor står ?

Sen en annan sak är ju hans mobil !
Om han nu ville gå hem för kvällen inte fasen låter han mobilen ligga kvar på laddning där hos kompisen !?

Vad fanns det för mening med det ?

Klart han ville ta med sig mobilen hem för att fortsätta ladda klart den hemma ....
Det sista man kollar upp när man går iväg är ju att man har mobilen med sig ...

(Spekulationer )

Meningen med det är kanske att man inte ska kunna spåra honom, därav lögnen om att han ”glömde” mobilen i villan. Jag fattar att man kan glömma en sak och då brukar man väl i de flesta fall upptäcka det ganska snart och gå tillbaka? Men att han ska ha ”glömt” precis allt låter lite suspekt. (spekulationer)
Citera
2021-04-28, 17:46
Medlem
EdKempers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadameG
Obegripligt att polisen inte ville testa strumpan!!
Ja verkligen! Tjänstefel skulle jag säga.

Misstänkt också med ansiktet som har kryss till ögon, så som man ritar en död. Samt pilen in mot skogen.
Citera
2021-04-28, 17:54
Medlem
Fick lite kalla kårar efter E:s text från idag. Har haft flera olika teorier som snurrar i huvudet men nu tror jag nästan helt säkert att han tyvärr har blivit mördad. Kanske är dömande nu men känns som att poliserna är lite veka, uppenbarligen har de inte varit stenhårda i förhör med grabbarna från festen, annars hade vi nog inte stått där vi står idag (spekulation). Hade varit intressant att se om likhundarna hade reagerat på att sniffa runt i villan.
Citera
2021-04-28, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdKemper
Ja verkligen! Tjänstefel skulle jag säga.

Misstänkt också med ansiktet som har kryss till ögon, så som man ritar en död. Samt pilen in mot skogen.

Ja de där kryssen såg inte kul ut... Man har väl sett ungar som har ritat gubbar på marken med allt vad de kan hitta, men jag har nog aldrig sett "döda" kryssögon....
Citera
2021-04-28, 19:06
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ja de där kryssen såg inte kul ut... Man har väl sett ungar som har ritat gubbar på marken med allt vad de kan hitta, men jag har nog aldrig sett "döda" kryssögon....

sjukt tjänstefel som måste anmälas, speciellt då polisen lär sett dessa gubbar redan när strumpan hittades..

Nån ska avskedas här och barnen ska häktas
Citera
2021-04-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerqueenmatte
Går runt en tiktok med Mattias fall och en utav hans tjejkompisar som var på festen skriver mycket intressant i kommentarerna. Går att hitta om man söker på #mattiasborg upplagt av nlorbeck3.

Fanns en kommentar som ifrågasatte vare sig de visste vad han sprang ifrån och hon svarade ”Ja men könner att de är lite konstigt att skriva de här, för vi vet enrligen inte mer de är massa puzzle bitar som fattas för oss oxå.”

Samt en annan tjej som påstod att hennes ex vid namn Denial var där. Varpå tjejkompisen svarar ”jag är bästa vän med Matti o Denial o Matti pratade bara när denial sålde något”

Kan du inte spara ner den där och vad är infon hämtad ifrån att den andra tjejes ex mm.
Citera
2021-04-28, 19:35
Medlem
Dags att brorsan eller kompisarna börjar berätta vem dom har köpt knark av
Citera
2021-04-28, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerqueenmatte
Går runt en tiktok med Mattias fall och en utav hans tjejkompisar som var på festen skriver mycket intressant i kommentarerna. Går att hitta om man söker på #mattiasborg upplagt av nlorbeck3.

Fanns en kommentar som ifrågasatte vare sig de visste vad han sprang ifrån och hon svarade ”Ja men könner att de är lite konstigt att skriva de här, för vi vet enrligen inte mer de är massa puzzle bitar som fattas för oss oxå.”

Samt en annan tjej som påstod att hennes ex vid namn Denial var där. Varpå tjejkompisen svarar ”jag är bästa vän med Matti o Denial o Matti pratade bara när denial sålde något”

Finns en med det namnet på B*nd*g*t*n i Lj*ngb* om man söker på hitta.
Citera
2021-04-28, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Mamma Erika har delat ny info:
"Dela gärna

Denna strumpa hittades på en skogsväg ovanför det nya villaområdet Replösa Björket i Ljungby den 19:e december.

DNA-analys visar att strumpan tillhörde Mattias.

Frågan är vad han gjorde inne i en mörk skog, barfota, med sårade fötter på en skogsväg fylld med grus, vassa stenar, isiga pölar, på en kall vinternatt?

I närheten av strumoan fanns två ansikten och några pilar ritade på marken.

Om ni vet något om strumpan och ansiktena eller natten till den 5:e december - vilka som var i det området , inklusive hela Replösaområdet, hör gärna av er till mig och till polisen 11414."

Undra vilket håll pilarna pekar åt? Tänker två personer åt något håll.. vilka?
Citera
2021-04-28, 20:25
Medlem
Citat:

Kryssögon betyder ju att man är död. Unga personer ritar ju så. Frågan jag ställer mig är om det fanns där från början, då strumpan hittades, eller om det tillkommit senare. Hur som helst så tror jag att det här tragiska fallet kommer vara löst inom en snar framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in