Flashback bygger pepparkakshus!
2021-04-26, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Vad heter parken? Det går att titta via Google map satellitfunktion.

Kan det vara hjortsbergsparken? Jag är lite förvirrad hur stor den är och vad som tillhör den. Kan du få fram en bild som ringar in dens omfång?
Citera
2021-04-26, 16:21
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Kan det vara hjortsbergsparken? Jag är lite förvirrad hur stor den är och vad som tillhör den. Kan du få fram en bild som ringar in dens omfång?
Ska kolla., den ska då ligga på Gasellvägen.
Går in och söker Gasellvägen Ljungby, får upp kartan. . Uppe i högra hörnet av kartan finns det en liten rutmarkering. . Trycker på denna , då kan man få kartan i satellit view. .
Goggla Hjortsbergsparken Ljungby. ... gå in på den kartan som kommer först som alternativ (man ser kartan tryck på den )..sen ser du uppe på kartan högra hörn en kompassnål. .. över den finns denna lilla rutan ... tryck på den. . Då kommer alternativ upp där en är satellit. . Tryck på satellit. .. då visas området som det ser ut. . Som ett flygfoto. . Och man kan zooma in och ut. . Titta detaljer.

Hjortsbergsparken
https://maps.app.goo.gl/NjLfCP4HCpnsH5Cs6

Om man vill komma åt någon bild .. så skärmdumpar man .. man går in på dela och använder sig av kopierafunktionen. . Sen klistrar man bara in den som en länk i tråden.

Då kan man om man vill vara extremt petig , ladda ner google earth. . Där man kan se samma område fast längre tillbaka i tiden så kan man se om det finns skillnader. . På de bilder man tittar och granskar.
Senast redigerad av Massonite 2021-04-26 kl. 17:05.
Citera
2021-04-26, 17:24
Men ojjjjjj , titta på fotbollsplanen på kartan i inlägget jag sist gjorde. Gå söderut tills man ser villan med två stora sandhögar utanför, hmmmmm ... ser ni dem..

Gasellvägen
https://maps.app.goo.gl/QkUWnFW7uYWcxSD1A

Hjortsbergskolan.

Det ser ut som två stora vita "plaffsar" precis norr om skolans vägg. Där skulle ju jag vilja undersöka vad som finns i dessa "högar"

Obs. Använd satellit view på kartorna.
I dessa högar ser man att en av högarna den mindre är det format som ett hjärta ... men den större högen. . Ser det ut som om någon har grävt ner något... en form av.. ja .. lite mörkare område som betyder att någon varit där... el är där.
Senast redigerad av Massonite 2021-04-26 kl. 18:16.
Citera
2021-04-26, 19:13
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Men ojjjjjj , titta på fotbollsplanen på kartan i inlägget jag sist gjorde. Gå söderut tills man ser villan med två stora sandhögar utanför, hmmmmm ... ser ni dem..

Gasellvägen

Hjortsbergskolan.

Det ser ut som två stora vita "plaffsar" precis norr om skolans vägg. Där skulle ju jag vilja undersöka vad som finns i dessa "högar"

I dessa högar ser man att en av högarna den mindre är det format som ett hjärta ... men den större högen. . Ser det ut som om någon har grävt ner något... en form av.. ja .. lite mörkare område som betyder att någon varit där... el är där.

Du kan väl skriva till missing people och höra om de kollat upp de där högarna vid skolan !?

Antar att de gärna vill kolla av allt som överhuvudtaget går för att kunna gå vidare !
Senast redigerad av landbandy 2021-04-26 kl. 19:16.
Citera
2021-04-26, 19:26
Medlem
Citat:

Gasellvägen

Hjortsbergskolan.

Det är daterat för flera år sen
Citera
2021-04-26, 19:38
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är daterat för flera år sen
Nej det står Google map bilder 2021 Airbus Lantmäteriet 2021. . Så den satellit bilden är från i år.. kartdata.
Däremot om du använder Google earth kan man titta flera år tillbaka.
Citera
2021-04-26, 19:45
Medlem
Citat:
Nej det står Google map bilder 2021 Airbus Lantmäteriet 2021. . Så den satellit bilden är från i år.. kartdata.
Däremot om du använder Google earth kan man titta flera år tillbaka.
Ok, sorry
Citera
2021-04-26, 19:45
Medlem
Tror ni han mördad eller drunknad?
Citera
2021-04-26, 19:48
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Tror ni han mördad eller drunknad?

Just nu börjar det för mig luta åt mördad, han borde nästan ha flutit upp vid det här laget om han legat i vatten.
Citera
2021-04-26, 21:47
Har för mig att när sök efter försvunnen person görs utgår man från var han gick ifrån och söker i en 500 meters diameter runt om. .. nu råkar det vara dryga 550 meter till denna grushögen ifrån Ågårdsvägen 82. .. ja .. vad ska man säga mer .. klart intressant grushög.
Citera
2021-04-26, 22:25
Medlem
Citat:
Har för mig att när sök efter försvunnen person görs utgår man från var han gick ifrån och söker i en 500 meters diameter runt om. .. nu råkar det vara dryga 550 meter till denna grushögen ifrån Ågårdsvägen 82. .. ja .. vad ska man säga mer .. klart intressant grushög.

Om människor i denna by kunde berätta mer om vad som egentligen pågår så hade han hittats!
Värt att kolla upp!
Tänker att detta område kan ju ändå vara ett ställe för att mötas och sälja typ droger..
Citera
2021-04-26, 22:26
Medlem
Citat:
Ska kolla., den ska då ligga på Gasellvägen.
Går in och söker Gasellvägen Ljungby, får upp kartan. . Uppe i högra hörnet av kartan finns det en liten rutmarkering. . Trycker på denna , då kan man få kartan i satellit view. .
Goggla Hjortsbergsparken Ljungby. ... gå in på den kartan som kommer först som alternativ (man ser kartan tryck på den )..sen ser du uppe på kartan högra hörn en kompassnål. .. över den finns denna lilla rutan ... tryck på den. . Då kommer alternativ upp där en är satellit. . Tryck på satellit. .. då visas området som det ser ut. . Som ett flygfoto. . Och man kan zooma in och ut. . Titta detaljer.

Hjortsbergsparken
https://maps.app.goo.gl/NjLfCP4HCpnsH5Cs6

Om man vill komma åt någon bild .. så skärmdumpar man .. man går in på dela och använder sig av kopierafunktionen. . Sen klistrar man bara in den som en länk i tråden.

Då kan man om man vill vara extremt petig , ladda ner google earth. . Där man kan se samma område fast längre tillbaka i tiden så kan man se om det finns skillnader. . På de bilder man tittar och granskar.

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in