Flashback bygger pepparkakshus!
2020-12-06, 21:48
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byproxy
Jaha! Jag missuppfattade frågan. Tolkade det som att du frågade om psykisk ohälsa är ärfligt. Sorry 🙃
Frågan var till dig . Vet du om brorsan var på festen?
Citera
2020-12-06, 21:49
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Ytan min drönare enbart av sig själv kan söka av, slår iaf ytan 30 från MPS Missing People Sweden kan söka av, på fingrarna med hästlängder. Då menar jag om personen eller kroppen från personen finns synlig i terrängen.

Se till att prata med polis och militär först så du inte stör deras drönare och helikoptrar.
Citera
2020-12-06, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Frågan var till dig . Vet du om brorsan var på festen?

Brorsan var där ja
Citera
2020-12-06, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Okej, tack för svar.

Finns ärftlighet så finns sårbarhet för tex. psykotiska tillstånd. Har sett människor som hamnat i psykos efter att bara testat droger en enda gång. Sen vet vi inte hur hans liv sett ut sista tiden om det varit stressigt eller på annat sätt påfrestande så är han än mer sårbar.

Psykos var det absolut första jag tänkte när jag såg att man skrev att han var utan skor. Grabben är förmodligen livrädd och springer till han inte orkar med. Ska man leta något som skulle kunna vara positivt så är det eventuellt så att han kan trycka någonstans i ren skräck men då är han nog väl gömd och möjligt än räddare när han hör ljud från tex. helikopter 😢
men kanske ännu vid liv .

Det kanske inte var Mattias som ballade ur på festen. Han kanske blev ett offer för någon annan och bortkörd i bakluckan på någon bil. Man kan försvinna utan vittnen på mer än ett sätt.
Citera
2020-12-06, 21:55
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Se till att prata med polis och militär först så du inte stör deras drönare och helikoptrar.

Du menar jag ska fråga poliserna och militärerna på plats? Nej, alltså absolut inte, det funkar inte så. Jag få kolla på vilka restriktioner som gäller för dagen. Är det tillåtet att flyg som privat operatör så är det. Det är fullkomligt omöjligt att störa polisens drönare. Likaså om polisen eller militären skulle haft sin helikopter uppe så är det flygförbud för mig som privat drönaroperatör.
Citera
2020-12-06, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Brorsan var där ja

Hur stor var festen, och vet du adressen?
Citera
2020-12-06, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avintresse
Hur stor var festen, och vet du adressen?

Den info jag har fått till mig är 5-6 grabbar som kollat film o druckit nån öl..adressen har ju stått flertalet gånger i tråden tidigare
Citera
2020-12-06, 22:04
Medlem
Citat:
Den info jag har fått till mig är 5-6 grabbar som kollat film o druckit nån öl..adressen har ju stått flertalet gånger i tråden tidigare

Är det att definiera som "fest"?
Citera
2020-12-06, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvillvetanu
Är det att definiera som "fest"?

Inte i min värld nej..
Citera
2020-12-06, 22:17
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Inte i min värld nej..
otroligt märkligt. Vet du om Mattias var väldigt berusad?
Citera
2020-12-06, 22:20
Medlem
Att fulla / påtända killar försvinner ut i lördagsnatten är långt ifrån ovanligt. Att en extremt disciplinerad person som Deniz Arda försvinner spårlöst mitt på ljusa dagen utan att lämna så mycket som ett spår efter sig är betydligt mer anmärkningsvärt.
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Kommer det här fallet få lika stor uppmärksamhet av media och folk på sociala medier, som den där kurden/turken fick?

Eller är det skillnad när det är en svensk?
Citera
2020-12-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
otroligt märkligt. Vet du om Mattias var väldigt berusad?

Vad jag hört, absolut inte..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in