2021-01-17, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men herre gud vad är det för galenskap! Fruktansvärt obehagligt att se och dessutom när man vet att det är en bror som slår skiten ur sin egen bror. Vad i hela friden ligger bakom sådant?

Troligtvis diverse substanser som ligger bakom detta. Dock att man laddar upp det med gott samvete förstår jag icke.
Citera
2021-01-17, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssecajabe
Förstår hur du tänker, MEN tyvärr tror jag det pågår väldigt mycket hos ungdomar och föräldrar vet inte allt. Dessutom verkar ju inte ungdomar prata heller så det kommer nog inte fram. Jag intalar mig själv om att jag kommer ha stenkoll på mitt barn sedan men hur mycket jag än kommer stalka (🤣&#128540 snoka och läggs mig i kommer det nog alltid finnas hemligheter och speciellt idag när så mycket händer på nätet. Tror det är omöjligt att kunna ha koll på precis allting!

Viktigt att från tidig ålder få till ett klimat där det är okej att prata om saker som händer utan att det alltid fördöms. Då kommer det bli lättare för barnen/ungdomarna att berätta om saker som de är oroliga över eller som har hänt. Sen är ju barn/ungdomar olika personligheter med olika behov/vilja att prata. Men finns nära dina barn/ungdomar.

Sedan är det inte så enkekt som att säga att det är brist på uppfostran. Det är mycket som spelar in. Det bygger ju också på en förväntan att alla vuxna tar sitt ansvar. Här har M varit på en hemmafest, vilket inte är något konstigt alls. Där har dessa killar tydligen huserat fritt (med droger? Alkohol? Bråk?) Detta med föräldrarna i huset vad jag förstår. Vart tog deras föräldraansvar vägen?
Citera
2021-01-17, 13:20
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Troligtvis diverse substanser som ligger bakom detta. Dock att man laddar upp det med gott samvete förstår jag icke.

Mysig stämning på söndagsfrukosten efter en sådan kväll. Filmen ger en onekligen lite obehagliga vibbar över vad som kan ha hänt innan M försvann.
Citera
2021-01-17, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssecajabe
Förstår hur du tänker, MEN tyvärr tror jag det pågår väldigt mycket hos ungdomar och föräldrar vet inte allt. Dessutom verkar ju inte ungdomar prata heller så det kommer nog inte fram. Jag intalar mig själv om att jag kommer ha stenkoll på mitt barn sedan men hur mycket jag än kommer stalka (🤣&#128540 snoka och läggs mig i kommer det nog alltid finnas hemligheter och speciellt idag när så mycket händer på nätet. Tror det är omöjligt att kunna ha koll på precis allting!
Förstår. Det på nätet är inte lika lätt men tänker mer att de verkar vara så våldsamma. Visst hon kanske inte vet att de slogs mot varandra men att båda har massa sår och blåmärken borde man väl reagera på kanske
Citera
2021-01-17, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geeez
Finns ju en Denis i deras bekantskapskrets som tidigare nämnts här tråden då han lagt upp en bild med någon av tvillingarna på.
Kan ju vara den Denis som filmat isåfall. Jag har bara kollat videon utan ljud så har inte reagerat på om namnet Dennis/Denis verkar tillhöra den som filmar men några här i tråden verkar ju gissa på det.

Isåfall är detta hans Instagram:
https://instagram.com/denisconstanti...d=ro0zb1718r0m

Tack, var så inställd på brodern Dennis att jag inte tänkte att det var en till med samma namn 🙄

Citat:
Ursprungligen postat av Shusst
Det kan ju finnas två som heter Dennis, den som filmar och den som är med på filmen. Alla unga heter ju i stort sätt samma saker nu för tiden.
Citera
2021-01-17, 13:41
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Viktigt att från tidig ålder få till ett klimat där det är okej att prata om saker som händer utan att det alltid fördöms. Då kommer det bli lättare för barnen/ungdomarna att berätta om saker som de är oroliga över eller som har hänt.

Tror i många fall det är svårt för föräldrar att inte bli upprörda då det säkerligen är blandat med en stark rädsla att barnet ska dö eller skada sig.

Kan nog tänka mig att tvillingarna sagt att de skadat sig på något annat sätt och mamman valt att tro på det då det är enklare att lita på sina barn än att ifrågasätta.
Citera
2021-01-17, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Tror i många fall det är svårt för föräldrar att inte bli upprörda då det säkerligen är blandat med en stark rädsla att barnet ska dö eller skada sig.

Kan nog tänka mig att tvillingarna sagt att de skadat sig på något annat sätt och mamman valt att tro på det då det är enklare att lita på sina barn än att ifrågasätta.

Det är klart att man blir upprörd. Jag menar inte att man inte ska bli det. Jag menar att om det finns en öppenhet från början så kan man förebygga sån här skit på ett helt annat sätt. Eller bättre förutsättningar i alla fall.
Citera
2021-01-17, 13:49
Medlem
Kan det vara så att brodern råkat slå ihjäl sin bror? Ser ut som slagsmålen kan gå över styr.. M kanske låg medvetslös och brodern springer runt och frågar efter te/dricka för att få liv i honom och samtidigt påstår sig vara M. När dom/han märker att han är död dumpas han och alla håller tyst.
Citera
2021-01-17, 13:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geeez
Tycker också det.
Hon som filmat borde förhöras ordentligt för att ta reda på vad hon menade. Hon vet mer än vad som framkommit!

Helt klart har hon mer att berätta än
Jag sa ju att det händer nåt

https://www.mediafire.com/file/bnlww...ideon.MOV/file

Hennes uttalande tyder ju på att det föregåtts w något...skrik, bråk, slagsmål?

Tror inte ett skit på att grabbgänget hade en lugn kväll- och att M bara reste sig och gick!

Något hände - det antyder videon

Polisen borde ju förhöra både Julia, tvillingbrorsan och resten av grabbgänget.

Dessa båda videos är mkt oroande.
Citera
2021-01-17, 14:02
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Är polisen alltid såhär värdelösa? markerar hundarna för likdoft så ska man fan dyka i samma dag vad är det för JÄVLA TRAMSANDE? Samma sak med ärendet deniz arda där poliserna är som jävla sniglar, varför låta mattias med familj samt alla vänner o boendes i området dröja med att dra upp liket?? så att det här kan få ett avsluta samt att se ifall han är skadad m.m nä i sverige ska man vänta i flera dagar tills man ska dyka, flyg dit fanskapen samma dag, dom får lön och då ska dom jobba.

Vad jag förstått har Polisen inne i landet inga egna dykare , finns visst bara inom Nationella insatsstyrkan & dom rycker nog inte ut på sådant, utan man använder kustbevakningen och möjligen räddningstjänsten om dom har kapacitet i närområdet.

Det är ju ganska omfattande regelverk runt dykning så det fördröjer nog mycket dykning som inte räknas som akut, livräddande.
Lagan är väl full med nedfallna träd och bråte så inte ofarligt dyka där heller troligen
Citera
2021-01-17, 14:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Det urartade i ett bråk. En person orkade inte längre. En annan berättade och nu saknas den första.

Mycket troligt.
Konstigt om inte resten av gänget grillats mer. Fast är en FU upprättad förklarar det ju tystnaden.

Undrar dock om polisen hade sett dessa videos innan de publicerades här...
Citera
2021-01-17, 14:03
Medlem
Jag sitter och väntar på att någon som inte vågar gå till polisen, hellre skriver ner här om vad som faktiskt hände.
Filmen med en springande Mattias får mig att dra slutsatsen att Mattias springer för glatta livet, av rädsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in