2021-01-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swec_fullmoon
I Ljungby så är det rätt vanligt att man går :P Har man varit ute på stan eller hos någon bekant så är det inte helt osannolikt att man knallar hem. Det tar inte så lång tid att korsa stan på ena eller andra håller om det vill sig. på 30min hinner man långt. Bussar är ju inget som direkt går i stan mer än ut på landet eller till andra byar och städer men just nattetid är nog även det utbudet smalt. Det är ju taxi eller svarttaxi av någon man haffar nere på stan isf.

Det kan ju vara någon som varit iväg och kom hem med bilen sent på natten. Bara för att man nämnt att man två personer har sett M ett stenkast ifrån senaste observationerna så kan det ju vara lite "förenklat" för att just inte avslöja för mycket. Någon som kom hem från skiftjobb etc.
Ok
Borde inte dessa personer reagerat på att han gick vidare åt fel håll? I strumplästen?
Tycker det verkar konstigt.
Senast redigerad av Grusisnus 2021-01-19 kl. 21:41.
Citera
2021-01-19, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Hur gammal är J?. (som filmar).
17 år, 03
Citera
2021-01-19, 21:39
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ycrep
Kan det vara Tutarydspåret du menar? - "Spårhund har lett till Tutaryd och omnejd andra gången. Det området har inte undersökt förut." Källa: Mammans Facebook
- Hunden tog spåret från cykelvägen/banvallen och sedan: ”Den ville gena genom skogen två gånger tills man förstod att hon ville till andra sidan skogen. Den sprang sedan hela vägen längs cykelvägen till detta område.” Källa: joline84
- Tutaryd ligger ca 6-7 km öster om Ljungby mot Alvesta/Växjö
(En av deltagrna på festen bor där enl uppgift tidigare)

Tack för detta, undrade egentligen om det också egentligen men
Jag menade de 2 husen som folk såg att han sprang omkring, rycka i dörrar och sätta igång larm, hus nr 3 och nr 5.. det var någon som skrev tidigare här på fb angående att hunden hade spårat ett halvt varv runt ena huset och ett varv runt det ena huset.. någon som vet vilket hus hunden spårade runt hela? Och vars på cyckelvägen slutade hunden att känna spår (om du vet)?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swec_fullmoon
Har skummat igenom lite och man hör rykten.

Men det sägs att M ska ha varit i närheten av gamla Replösa skola. Sen vad som anses som närma är en annan sak kanske mer brist på bättre beskrivning?
Den ligger bara ett stenkast ifrån nämnda adresser.
Även Gamla bilbron som ligger i direkt anslutning till Smalspåret och det gör även Järnvägsbron.
Det sägs att det ska ha hörts "oväsen" bråk/skrikande runt Järnvägsbron.
Det saknas även en cykel som har stått övergiven på Klotvägen och försvann samma natt. Den kan dock någon på den ena festen ha tagit med sig som sagt.

Det som är lite lustigt att springer man från 3an till 5an så kommer man ut till ett brett dike och vad som är en gammal traktorstig. Det känns lite "fel väg" att gå. Men fortsätter man samma riktning så kommer man ju till replösabron.

Att ta sig från någon av platserna till den andra handlar bara om några enstaka minuter även om man går.
Skulle det vara så att han har drattat i ån själv eller någon har jagat han etc så är det stora områden att söka av. Det är extremt strömt. Ån är mycket mörk och det finns mängder med träd och annat bråte i ån så att man har svårt att söka av och främst se något kan jag mycket väl förstå.
Tror nog inte man ser handen framför ansiktet en meter ner i ån där. Dvs det är bara att känna sig fram. Lätt att missa 1kvm om det bara är så.

Kraftverket ligger ju knappt 1km längre nerströms så man kan ju flyta med en bra bit. Sen så fastnar man nog i diverse galler så att åka igenom turbinerna tror jag inte på. Folk har dock hoppat från bananbron som ligger betydligt närmare kraftverket och som är bra mycket högre. Det har skrivits om hur farligt det är att hoppa från broarna i alla år.
Det har hänt att folk sprungit på isarna över ån för att gena. Dock vid denna tid så var det ingen is på ån. Men det händer att folk tar sina liv med att antagligen hoppa eller gå ut på isen.

Men självmord tror jag inte på i detta fallet.
Tror nog mer på något olyckligt som har hänt även om omständigheterna verkar lite lustiga.

Som något nämnt tidigare så att hålla sig undan känns ju rätt svårt idag med att hålla sig ifrån att vara uppkopplad. Dessutom att sakna telefon och plånbok etc så är ju det svårt att ta sig någonstans och få mat i magen så borde någon ha sett en person som är dåligt klädd.

Att det händer saker i Ljungby har det hänt i alla år.

Nu är det väl en 20? år sedan en yxman sprang runt och slog barn i huvudet.
Det har ju även varit en del mord i en del lgh allt från skummisar till vanliga Svensson som det gått snett för. Det är väl inte så konstigt att något skit händer då och då. Tragiskt är det iaf.

Var det där hans mamma hörde skrik eller har de kommit från andra vittnen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Ok jag säger inte att dessa adresser och personer är inblandade men jag ser dessa återkomma ständigt...

M säger ett glas Te och glas...
Prova och slå ihop te+glas
Se om ni ser något samband, anklagar inte men ser att det kan lättast förklara att man tror att M ber om ett te glas...

Finns mycket mer samband men vad vet jag 🤔
Jag tycker du verkar veta en himla massa el så är du en bra detektiv 😏. Men oavsett så är det bra info du kommer med, så tack!
Citera
2021-01-19, 21:41
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ok jag säger inte att dessa adresser och personer är inblandade men jag ser dessa återkomma ständigt...

M säger ett glas Te och glas...
Prova och slå ihop te+glas
Se om ni ser något samband, anklagar inte men ser att det kan lättast förklara att man tror att M ber om ett te glas...

Finns mycket mer samband men vad vet jag 🤔

Samband med vadå/vemdå?
Citera
2021-01-19, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grusisnus
Ok
Borde inte dessa personer reagerat på att gick vidare åt fel håll? I strumplästen?
Tycker det verkar konstigt.

Det borde man tycka.
Det finns ingen angivelse var just på denna vägen som det nämns att de ska ha setts. Det kan vara direkt utanför Smalspåret eller mitt på mot Påalsvägen eller Norrleden/Ringvägen.
Är han längst ut uppe vid Replösabron så kan en vägbeskrivning över denna vara ok även om det är lite knas då bron inte har något utrymme för cykelväg eller någon direkt förbindelse
Citera
2021-01-19, 21:44
Citat:
Ursprungligen postat av specielliot
17 år, 03
Svårfunnen tjej. Jag får ta dit ord på att hon verkligen bor där.
Citera
2021-01-19, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shusst
Var det där hans mamma hörde skrik eller har de kommit från andra vittnen?
Problemet är ju att det är så kort avstånd härifrån så skriker man på smalspåret så kan man nog väl uppfatta det som att det är ifrån närheten av järnvägsbron.
Citera
Medlem
Citat:
Det rycktas om att M säger Te glas.. det ena ger sen det andra..
men jag vet inte om det andra betyder något..

Ser att det finns en Teglas i nära ålder som bor på en adress nära Hjortsbergsskolan, alltså ågårdsområdet.
Är denna person och M och D bekanta?
Citera
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 32åringen
Jag gjorde en snabb vägbeskrivning i Google Maps. Inte på något sätt komplett men du får en uppfattning om dom olika platserna.
Starten är hemmet på Föreningsgatan 6
Analt 2 är Ågårdsvägen 82 där grabbkvällen var.
Analt 3 är Klotvägen fest? (visste ej gatunummer)
Analt 4 är Smalspåret 3 där han blev filmad av tjejen när han sprang på gatan.
Sedan går rutten via Sickingevägen till Replösabron där hundarna markerade.

https://maps.app.goo.gl/PwMCapb9vzYUwPTH6

Delad rutt
Från Föreningsgatan 6 till Norrleden via Ågårdsvägen.

39 min (3,1 km)

1. Gå nordost på Föreningsgatan mot Köpmansgatan
2. Fortsätt in på Vinkelgatan
3. Sväng höger mot Ågårdsvägen
4. Sväng vänster till Ågårdsvägen
5. Sväng höger för att fortsätta på Ågårdsvägen
6. Sväng vänster för att fortsätta på Ågårdsvägen
7. Ankomst till plats: Ågårdsvägen 82
8. Gå österut på Ågårdsvägen mot Sickingevägen
9. Lite åt höger till Sickingevägen
10. Fortsätt in på Smalspåret
11. Sväng vänster för att fortsätta på Smalspåret
12. Sväng höger mot Klotvägen
13. Lite åt vänster till Klotvägen
14. Ankomst till plats: Klotvägen
15. Gå sydväst på Klotvägen mot Banvallsleden
16. Sväng höger till Smalspåret
17. Ankomst till plats: Smalspåret 3
18. Gå mot sydväst på Smalspåret
19. Sväng höger för att fortsätta på Smalspåret
20. Sväng höger till Sickingevägen
21. Sväng vänster till Norrleden
22. Ankomst till plats: Norrleden

Tusen tusen tack!!!
Detta borde läggas in på den sammanfattningen/uppdateringen som en användare här på sidan har skrivit, det är till stor hjälp!
Citera
2021-01-19, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Svårfunnen tjej. Jag får ta dit ord på att hon verkligen bor där.

En sökning på Ratsit säger ju allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in