Citat:
Ursprungligen postat av
Metamorf123
Man kan inte lita alls på folket från festen, då jag misstänker dom för Mattias försvinnande! Dom ljuger säkert om att inget knark fanns på festen, och jag tror att dom hänger här på Flashback och försöker vilseleda oss så fort vi börjar komma nära sanningen.
Den/de som ev är skyldiga försöker säkerligen vilseleda men egentligen spelar det i nuläget ingen roll om droger fanns med i bilden eller ej.
Möjligtvis utifrån att kunna bedöma om M kan tänkas ha sprungit på någon drog och hur långt isf samt hur hjärnan påverkas efter att det värsta ruset är över.
Han är ju ff borta och polisen jobbar nog både utifrån möjlig olycka och mord.
De borde nu ha bra koll på folk och bilar som var i rörelse den natten samt den digitala trafiken, om de har jobbat rätt/haft tillräckligt med resurser.
Personligen tror jag att han efter att ha bett om hjälp gått och gömt sig undan kylan, somnat el svimmat och förfrusit.
I det fallet kan han vara i närheten av där han sågs senast, i någons bod, garage, under trappa, etc.
Han har uppenbarligen sökt sig till familjer där han har bekanta så jag skulle nog kolla med fler bekanta och be dem att söka igenom sina tomter.
Andra alternativet är att någon har stört sig på honom, någon som han har stått i vägen för som har passat på att göra sig av med honom.
Man behöver inte ha planerat för det utan det kan ha hänt i o m att tillfället fanns.
Han sprang/gick runt, var ensam, mitt i natten när inte så många andra var ute, någon som kanske t o m visste att han skulle till byn eller var där och sökte upp honom sen.
Att han skulle ha blivit bortrövad av några som säljer droger för ev skuld el kräva pengar av mamman har jag svårt att tro.
Det är då om han själv langade och blev skyldig en stor summa.
Men att ta en oskyldig pojkes liv för att få 20 000 av mamman är nog att ta i även för värstingar.
Skulle de hålla honom levande i någon lada så länge skapar det bara problem för risken att bli upptäckt blir större för varje dag som går.
Isf är det bäst att släppa honom fri så fort som möjligt och fly.