2020-12-23, 01:57
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metamorf123
Fattar inte vad folk snackar om här, killen bodde 1500 meter hemifrån, om han frös kunde han bara gå hem för fan. Varför skulle han springa till Tutaryd eller till andra ställen ? Skitsnack alltihopa. För mig är det rätt klart att han dog av nånting(överdos) eller blev mördad på nåt sätt och att man helt enkelt blev av med kroppen. Det är därför det är så svårt att hitta honom, för att någon/några inte vill att han ska hittas. Det är Ljungby vi snackar om och där känner alla varandra nästan, skitliten stad.

Men tänk om det faktiskt satt några taskiga typer där på bänken på bron han skulle ta sig över för att komma hem ?
Vad vet Vi ? Ingenting !
Citera
2020-12-23, 02:02
Medlem
Jag har mediala förmågor.

Ser en röd bil av mindre modell (golf-aktig) med två killar i. BO är förvirrad och yrar omkring utan skor längs en mindre väg (cykelbana). Killarna kör upp jämte honom och frågar skrattandes om han behöver skjuts varpå BO svarar ja. BO hoppar in och dom kör ut i skogen längs en mindre grusväg. Killarna plockar sedan ut honom ur bilen och ska råna honom på mobiltelefon och plånbok. Något går fel när BO gör motstånd och kniven träffar fel varpå han avlider ganska omgående.

BO ligger någon mil från lägenheten skymd vid tallar, skogen är inte tät men han ligger vid gammalt ris eller nära ett vindfälle så kroppen är delvis skymd. Jag uppskattar killarna till runt 30 årsåldern och en aning mörkare men svenskar. Killen i passagerarsätet har mustasch och skägg men slätrakad på sidorna.

BO är inte bekant med killarna men dom finn s i närområdet.

BO är inte bekant med killarna sedan innan, men dom är bosatta i närområdet.
Senast redigerad av doxycontin 2020-12-23 kl. 02:04.
Citera
2020-12-23, 02:07
Medlem
Citat:
Fattar inte vad folk snackar om här, killen bodde 1500 meter hemifrån, om han frös kunde han bara gå hem för fan. Varför skulle han springa till Tutaryd eller till andra ställen ? Skitsnack alltihopa. För mig är det rätt klart att han dog av nånting(överdos) eller blev mördad på nåt sätt och att man helt enkelt blev av med kroppen. Det är därför det är så svårt att hitta honom, för att någon/några inte vill att han ska hittas. Det är Ljungby vi snackar om och där känner alla varandra nästan, skitliten stad.

Klockan ör ungefär vad den var den natten när allt hände.
Kan du tänka dig att gå ut och springa eller gå utan skor och jacka i en timme och sen gå ytterligare ett par km när du redan känner dig så pass frusen så du ber andra om hjälp?
Citera
2020-12-23, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De79
Klockan ör ungefär vad den var den natten när allt hände.
Kan du tänka dig att gå ut och springa eller gå utan skor och jacka i en timme och sen gå ytterligare ett par km när du redan känner dig så pass frusen så du ber andra om hjälp?

Är det ens bekräftat att han inte hade några skor alls på sig? Jag kan tänka mig att han kanske hade någon annans skor på sig eller kanske några tofflor som han hittade där på festen? Jag tror inte att dom som öppnade dörren nekade honom om han verkligen INTE hade skor på sig.
Citera
2020-12-23, 02:14
Medlem
Man kan inte lita alls på folket från festen, då jag misstänker dom för Mattias försvinnande! Dom ljuger säkert om att inget knark fanns på festen, och jag tror att dom hänger här på Flashback och försöker vilseleda oss så fort vi börjar komma nära sanningen.
Citera
2020-12-23, 02:29
Medlem
Citat:
Är det ens bekräftat att han inte hade några skor alls på sig? Jag kan tänka mig att han kanske hade någon annans skor på sig eller kanske några tofflor som han hittade där på festen? Jag tror inte att dom som öppnade dörren nekade honom om han verkligen INTE hade skor på sig.

Man vill gärna inte tro att det finns så okänsliga personer men utifrån infon som har framkommit hade han varken jacka eller skor på sig.
Citera
2020-12-23, 02:59
Medlem
Citat:
Man kan inte lita alls på folket från festen, då jag misstänker dom för Mattias försvinnande! Dom ljuger säkert om att inget knark fanns på festen, och jag tror att dom hänger här på Flashback och försöker vilseleda oss så fort vi börjar komma nära sanningen.

Den/de som ev är skyldiga försöker säkerligen vilseleda men egentligen spelar det i nuläget ingen roll om droger fanns med i bilden eller ej.
Möjligtvis utifrån att kunna bedöma om M kan tänkas ha sprungit på någon drog och hur långt isf samt hur hjärnan påverkas efter att det värsta ruset är över.
Han är ju ff borta och polisen jobbar nog både utifrån möjlig olycka och mord.
De borde nu ha bra koll på folk och bilar som var i rörelse den natten samt den digitala trafiken, om de har jobbat rätt/haft tillräckligt med resurser.

Personligen tror jag att han efter att ha bett om hjälp gått och gömt sig undan kylan, somnat el svimmat och förfrusit.
I det fallet kan han vara i närheten av där han sågs senast, i någons bod, garage, under trappa, etc.
Han har uppenbarligen sökt sig till familjer där han har bekanta så jag skulle nog kolla med fler bekanta och be dem att söka igenom sina tomter.

Andra alternativet är att någon har stört sig på honom, någon som han har stått i vägen för som har passat på att göra sig av med honom.
Man behöver inte ha planerat för det utan det kan ha hänt i o m att tillfället fanns.
Han sprang/gick runt, var ensam, mitt i natten när inte så många andra var ute, någon som kanske t o m visste att han skulle till byn eller var där och sökte upp honom sen.

Att han skulle ha blivit bortrövad av några som säljer droger för ev skuld el kräva pengar av mamman har jag svårt att tro.
Det är då om han själv langade och blev skyldig en stor summa.
Men att ta en oskyldig pojkes liv för att få 20 000 av mamman är nog att ta i även för värstingar.
Skulle de hålla honom levande i någon lada så länge skapar det bara problem för risken att bli upptäckt blir större för varje dag som går.
Isf är det bäst att släppa honom fri så fort som möjligt och fly.
Citera
2020-12-23, 03:07
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Trist att inte brorsorna var som tvillingar ibland kan vara ; att de känner sig typ "halva" utan den andre i närheten ,för då hade ju inte någon utav dem givit sig iväg på egen hand ,ibland kan det ju vara bra att vara två ... Hur i h-e kunde de där (om det nu stämmer enligt han som ser syner ,hmm )tro att killen hade på sig mobil när han famlade omkring ,då hade han ju ringt någon på stört ...och utan rock och skor ,så måste de ju ha förstått att någon plånbok fanns inte att tala om ....

Så han som sett en röd bil i sina syner -ja det skulle väl vara bilen då ,som stämmer ...? Eller ?
Underligt alltihopa..

Va f-n ,Mattias har väl inte gjort någon något illa ,han verkar typ shysst på alla vis ,hur kan folk vilja döda honom ?

(Spekulation)

Det viktiga är ju just nu inte vem som knarkar eller inte ,de kommer ju dö utav knarket ändå, till slut, så lycka till med det , så WTF .
Det viktiga är ju att försöka hitta en kille som håller på/höll på att frysa ihjäl !!

De som möjligtvis tar droger kan väl ta sitt arsle och kvickna till lite och hjälpa till att leta !!?
Då kommer de ju i en bättre dager så att de sedan får knarka ifred utan att polisen bryr sig .
De har ju då iallafall hjälpt till att finna M.
För tusan !
Senast redigerad av landbandy 2020-12-23 kl. 03:19.
Citera
2020-12-23, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De79
Den/de som ev är skyldiga försöker säkerligen vilseleda men egentligen spelar det i nuläget ingen roll om droger fanns med i bilden eller ej.
Möjligtvis utifrån att kunna bedöma om M kan tänkas ha sprungit på någon drog och hur långt isf samt hur hjärnan påverkas efter att det värsta ruset är över.
Han är ju ff borta och polisen jobbar nog både utifrån möjlig olycka och mord.
De borde nu ha bra koll på folk och bilar som var i rörelse den natten samt den digitala trafiken, om de har jobbat rätt/haft tillräckligt med resurser.

Personligen tror jag att han efter att ha bett om hjälp gått och gömt sig undan kylan, somnat el svimmat och förfrusit.
I det fallet kan han vara i närheten av där han sågs senast, i någons bod, garage, under trappa, etc.
Han har uppenbarligen sökt sig till familjer där han har bekanta så jag skulle nog kolla med fler bekanta och be dem att söka igenom sina tomter.

Andra alternativet är att någon har stört sig på honom, någon som han har stått i vägen för som har passat på att göra sig av med honom.
Man behöver inte ha planerat för det utan det kan ha hänt i o m att tillfället fanns.
Han sprang/gick runt, var ensam, mitt i natten när inte så många andra var ute, någon som kanske t o m visste att han skulle till byn eller var där och sökte upp honom sen.

Att han skulle ha blivit bortrövad av några som säljer droger för ev skuld el kräva pengar av mamman har jag svårt att tro.
Det är då om han själv langade och blev skyldig en stor summa.
Men att ta en oskyldig pojkes liv för att få 20 000 av mamman är nog att ta i även för värstingar.
Skulle de hålla honom levande i någon lada så länge skapar det bara problem för risken att bli upptäckt blir större för varje dag som går.
Isf är det bäst att släppa honom fri så fort som möjligt och fly.

Jag ser det såhär att dom hade druckit på festen och på grund av fyllan skulle dom knarka lite också, för att varför inte ? Dom är ju 17 år liksom. Antingen fick han betydligt starkare dos än vad han själv förväntade sig eller så var det någon på festen som skulle vara lite "rolig" och la något i hans dricka, eller kanske (klistrade på några fentanyl plåster på honom) som någon annan hade skrivit tidigare. Jag tror knappast att 17 åringar har respekt för droger, eller ens läser på nåt innan dom använder sig av det.
Efter det blev han dålig som fan och möjligtvis gick han ut för att ta lite luft och dog nånstans där runt omkring. Några/någon märkte detta och gjorde sig av honom genom att ringa en kompis som har körkort och bil eller kört själva? Alla på festen behöver inte veta exakt vad som faktiskt hände. Min teori är alltså Mattias blev dumpad någonstans på grund av rädsla när man fattade att han är död.

Det konstiga är varför skulle Dennis låtsas vara Mattias och springa runt och göra konstiga saker? Jag tror alltså inte att det var Mattias som sprang runt i områden och var konstig, det var hans tvillingbror. Dom är ju ändå rätt lika. Det var också mörkt och folk sov/var trötta antagligen så man kunde inte riktigt se vem som är vem.

Min fråga är: Vad skulle ni har gjort om ni gav er kompis eller bror droger som han senare dör av? Ringt 112? Men om du också är bäng som fan och inte vill åka fast?
Detta är vad jag tror har hänt den natten.
Citera
2020-12-23, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men tänk om det faktiskt satt några taskiga typer där på bänken på bron han skulle ta sig över för att komma hem ?
Vad vet Vi ? Ingenting !
Ja det känns ju som några uppehöll sig på bron. Några som fått för sig att djävlas med honom. Vad annars skulle be om hjälp om på smalspåret? E det därför det är så tyst.
Citera
2020-12-23, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grusisnus
Ja det känns ju som några uppehöll sig på bron. Några som fått för sig att djävlas med honom. Vad annars skulle be om hjälp om på smalspåret? E det därför det är så tyst.

OK, men spåret från hunden till Tutaryd då ? Ljungby är inte en stad där några jävlas med dig när du passerar dom direkt.
Citera
2020-12-23, 04:23
Medlem
Citat:
OK, men spåret från hunden till Tutaryd då ? Ljungby är inte en stad där några jävlas med dig när du passerar dom direkt.
Skulle ju kunna vara bilburna som tidigare nämnts.. Eller några som väntade på en bil. Gamla banvallen mot Tutaryd kanske var en nödlösning..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in