Citat:
Ursprungligen postat av
Kackotopi
Jag gillar också Sörman (och Jarnvall), men tanken med Riks-kanalen är ganska uppenbart, det är inte menat att det ska vara seriöst eller lååångtråkigt hela tiden, utan mer något där vanligt folk och främst de som är politiskt ointresserade kan ta till sig information om det politiska läget/nyheter på ett snabbt och avslappnat sätt.
Nej, det behöver inte vara seriöst eller långtråkigt, men jag tycker att underhållningen saknas på Riks också. De försöker ju, men det blir inte särskilt kul. SVT har ett bra program som går nu, "Politikbyrån", som verkligen förenar seriös politisk analys och underhållning och inte är särskilt vänstervridet heller. Eller ta en politisk reporter som Viktor Barth-Kron på Expressen som är väldigt skickligt på att både vara seriös och underhållande. Riks kan inte ta efter dem och har inte samma resurser som de stora medierna, men de borde verkligen studera vad de gör som fungerar. Riks har liksom inte hantverket där alls, tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kackotopi
Det är ju mycket ironi/skämtsamt (även om det kan bli allvarligt ibland) i och med att de gör sig lustiga över S, V, MP osv. Det är säkert ett bra sätt att locka till sig kvinnor som annars röstar vänsterblivet, än att det bara är ett gäng tråkiga gubbar som hela tiden sitter och pladdrar. Personligen gillar jag tråkiga gubbar, men det är inte för alla, då kryssas det ner efter 15 sekunder - sen tittar de hellre på Netflix.
Tittar kvinnor på Riks då? Jag får känslan av att det ser ut ungefär som i kommentarsfältet på Samnytt, 85-90 % män.