2021-03-18, 19:51
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Prata lugnare mer avslappnat. Sluta med den där hånfullheten som dyker upp då och då. Det vinner ingen över.

Viss rapportering borde relateras till statistik, forskning och rapporter. För ett djupare perspektiv.

Jag kanske är i minoritet, men jag gillar den där hånfullheten.

Det kan ju utvecklas som Fox News, lite mjukare på morgonen och Tucker C på senkvällen.

:-)
Citera
2021-03-18, 19:53
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Halvpolsk

Vem bryr sig om ursprunget?

Det är viljan att vara svensk och stå upp för Sverige och vår frihet som är avgörande.
Citera
2021-03-18, 20:03
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Mycket hat från dig.

Erkänn att du är en woke vänster incel som hatar Riks.

Hur mår du?

Oroa dig inte för min sociala status din stackare.

Citat:
Jag kanske är i minoritet, men jag gillar den där hånfullheten.

Det kan ju utvecklas som Fox News, lite mjukare på morgonen och Tucker C på senkvällen.

:-)

Du har minne som en guldfisk.
Citera
2021-03-18, 21:09
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderKanin
Exakt24 är helt okej och när det gäller poddar gillar jag Svegot.

Exakt24 har ju världens tråkigste videonyheter. Stelt och otroligt pk. De behöver verkligen hitta ett bättre format med mer avslappnad och intressant nyhetsbvakning.
Citera
2021-03-18, 21:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Vem bryr sig om ursprunget? Det är viljan att vara svensk och stå upp för Sverige och vår frihet som är avgörande.

Jag svarade bara på ett annat påstående. Du slåss mot väderkvarnar.
Citera
2021-03-19, 07:34
Medlem
DunderKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Exakt24 har ju världens tråkigste videonyheter. Stelt och otroligt pk. De behöver verkligen hitta ett bättre format med mer avslappnad och intressant nyhetsbvakning.
Vill bara i lugn och ro läsa / se nyheterna.
Hur är de PK? De rapporterar precis som vilken nyhetskanal fast i de nyheter ingen vill ta i.
Citera
2021-03-19, 07:42
Medlem
DunderKanins avatar
Citat:
Du får ge dem lite tid.

Det är motsvarande SD:s ungdomskanal.

Tänk på att de tränar sig i retorik och kroppspråk.

Rebecka Fallenkvist, Isabelle Eriksson och Emmie Mikaelsson kör på och lär sig under resans gång.
De har utvecklats positivt hela tiden och är snart om SVT och TV4 och Kvällspressens WebbTV.

Lyckats bättre än Bulletin.

Har inte Bulletin förstått att framtiden är WebbTV?

Snart om SVT? tvekar jag starkt på.
Men ja vore kul om de höjde sig och blev mycket bättre för att på riktigt få en oppositionsmedia som folk litar / lyssnar på. Speciellt när det är tre tjejer.
Citera
2021-03-19, 11:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Du får ge dem lite tid.

Det är motsvarande SD:s ungdomskanal.

Tänk på att de tränar sig i retorik och kroppspråk.

Rebecka Fallenkvist, Isabelle Eriksson och Emmie Mikaelsson kör på och lär sig under resans gång.
De har utvecklats positivt hela tiden och är snart om SVT och TV4 och Kvällspressens WebbTV.

Lyckats bättre än Bulletin.

Har inte Bulletin förstått att framtiden är WebbTV?

Nej det är inte SDs ungdomskanal. Trådens rubrik är fel, ungsvenskarna ligger inte bakom. Det är Samtiden.
Citera
2021-03-19, 13:42
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Men ja vore kul om de höjde sig och blev mycket bättre för att på riktigt få en oppositionsmedia som folk litar / lyssnar på. Speciellt när det är tre tjejer.

Kanalen är lite pajas ibland, vilket förvisso kan vara charmigt. Men det är orättvist att jämföra dem med en konkurrent som håvar in skattemiljarder (SVT) och ett halvstatligt oligopolföretag (TV4). Budgetarna är inte i samma universum.

Jag tycker faktiskt de överpresterar än så länge. Att starta upp en tevekanal är mycket svårare än nyhetssajter eller närradio.
Citera
2021-03-19, 18:22
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Vill bara i lugn och ro läsa / se nyheterna.
Hur är de PK? De rapporterar precis som vilken nyhetskanal fast i de nyheter ingen vill ta i.

Det är inte nyheterna i sig som känns pk, utan sättet som reportrarna/uppläsarna agerar.
Citera
2021-03-19, 21:30
Medlem
DunderKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det är inte nyheterna i sig som känns pk, utan sättet som reportrarna/uppläsarna agerar.
Det är nog därför jag gillar dem, har ju som sagt svårt för Riks för de blandar komedi (?) och nyheter.
Gillar när de är ungefär som annan massmedia fast andra nyheter.
Citera
2021-03-23, 07:41
Medlem
Insyn5s avatar
Varför är det bara massa fruntimmer på kanalen? Känns genomskinligt.

Får en att tänka på den där pinsamma valkampanjen för några år sedan, där JÅ stod med en asiatisk kvinna och mörkhyade man. Eller när man under ett par år försökte lyfta fram den där Bieler, enbart för hon var kvinna.

Kommer aldrig funka med sådan taktik om man vill locka kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in