Citat:
Ursprungligen postat av
Charvet
Förutom Richard Sörman och möjligen någon till har de ingen programledare som inte känns amatörmässig. Varför inte börja i den änden om man vill driva YouTube-kanal? Finns i nuläget ingen riktig anledning att titta på Riks.
Jag gillar också Sörman (och Jarnvall), men tanken med Riks-kanalen är ganska uppenbart, det är inte menat att det ska vara seriöst eller lååångtråkigt hela tiden, utan mer något där vanligt folk och främst de som är politiskt ointresserade kan ta till sig information om det politiska läget/nyheter på ett snabbt och avslappnat sätt.
Det är ju mycket ironi/skämtsamt (även om det kan bli allvarligt ibland) i och med att de gör sig lustiga över S, V, MP osv. Det är säkert ett bra sätt att locka till sig kvinnor som annars röstar vänsterblivet, än att det bara är ett gäng tråkiga gubbar som hela tiden sitter och pladdrar. Personligen gillar jag tråkiga gubbar, men det är inte för alla, då kryssas det ner efter 15 sekunder - sen tittar de hellre på Netflix.
Citat:
Ursprungligen postat av
Charvet
Det är väl snarare hennes märkliga sätt att prata på, som en assimilerad förortsbabbe, som distraherar. Allt känns väldigt ryckigt och stötigt, både kroppsspråk och tal, noll avslappnat. Uppenbart att hon anlitats för att göra somliga runkgubbar glada mer än för några verkliga kvaliteter...
Emmie är helt klart den skarpaste bland Riks-kvinnorna, tycker hon gör bra ifrån sig. Det där oavslappnade du har hakat upp dig på är något jag enbart sett där något riktigt allvarligt ämne diskuteras. Det är nog bara hennes sätt att vara, vad vet jag.