2021-12-12, 13:57
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Ja de har sin publik. Om man läser denna tråden är det mest finniga tonåringar som blir upphetsade av stora bröst. Det är inte de som har någon makt i dagens Sverige. Det är makthavare man måste påverka för att få igenom sina idéer.

Jag tror att tjejerna på Riks är ett klokt drag, men inte av skälet i citatet ovan. SD är ju väldigt svaga bland kvinnor, både unga och gamla. Att ha unga och trevliga tjejer som programledare borde göra att SD uppfattas mindre som ett parti i huvudsak för män.
Citera
2021-12-12, 13:58
Avstängd
Är inte trådstarten rubriken lite missledande. Alla tjejer tillhör väl inte SD som är programledare.
1 är väl medborglig samling och 1 var väl KD? Riks verkar vara en kanal för olika konservativa och inte bara sd propaganda kanal som vissa människor försöker få det till.
Sjukt bra kanal alla fall, dom borde haft 10 ggr så mer som tittar.
Citera
2021-12-12, 14:03
Medlem
Ankdammsmans avatar
Riks mest sedda klipp har över 60 000 visningar, vilket är i nivå med etablerade medier på Youtube.

Betänk även att de når de resultatet med en bråkdel av deras budget.
Citera
2021-12-12, 17:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Riks mest sedda klipp har över 60 000 visningar, vilket är i nivå med etablerade medier på Youtube. Betänk även att de når de resultatet med en bråkdel av deras budget.

Ja och de lägger upp ganska många vidoes per dag, jag uppskattade förut att de hade cirka 150 000 visningar per dag på alla videos. Det skulle vara kul att veta hur många unika besökare de har.
Citera
2021-12-12, 18:15
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Är inte trådstarten rubriken lite missledande. Alla tjejer tillhör väl inte SD som är programledare.
1 är väl medborglig samling och 1 var väl KD? Riks verkar vara en kanal för olika konservativa och inte bara sd propaganda kanal som vissa människor försöker få det till.
Sjukt bra kanal alla fall, dom borde haft 10 ggr så mer som tittar.

Om man går till beskrivningen av Riks-kanalen så står det:

Citat:
Konservativ nyhetsförmedling.

Vid frågor kontakta oss på redaktion@riks.se

Ansvarig utgivare: Dick Erixon

En del av Samtid & Framtid AB

Det är ganska tydligt att Riks är en kanal av SD, och om så är fallet att några av de som medverkar är KD:are eller MED:are så är nog deras inflytande inte speciellt stor.
Citera
2021-12-12, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jag tror att tjejerna på Riks är ett klokt drag, men inte av skälet i citatet ovan. SD är ju väldigt svaga bland kvinnor, både unga och gamla. Att ha unga och trevliga tjejer som programledare borde göra att SD uppfattas mindre som ett parti i huvudsak för män.

Ja jag har inte gnällt på tjejerna. Bara kommit med lite synpunkter tidigare om vad som kanske behöver förbättras.
Citera
2021-12-13, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Är det fler än jag som gillade Emmies tröja i denna video: https://www.youtube.com/watch?v=hcRYG5P1A2Y lite svårt att koncentrera sig på det som sägs.

( . ) ( . )

Det är väl snarare hennes märkliga sätt att prata på, som en assimilerad förortsbabbe, som distraherar. Allt känns väldigt ryckigt och stötigt, både kroppsspråk och tal, noll avslappnat. Uppenbart att hon anlitats för att göra somliga runkgubbar glada mer än för några verkliga kvaliteter...
Citera
2021-12-13, 16:40
Medlem
Riks har 2236 publicerade videos och ungefär 65 000 subscribers. Antal visningar vet jag inte.

Hur mycket intäkter kan kanalen generera?
Citera
2021-12-13, 16:46
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad

Det beror väl helt på hur mycket de får av Youtube, antar det finns olika typer av monetarisering (och demonetarisering, vilket vänstern säkert har planer för). Marknadsföring kostar en del också.
Citera
2021-12-13, 17:10
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad
Riks har 2236 publicerade videos och ungefär 65 000 subscribers. Antal visningar vet jag inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Det beror väl helt på hur mycket de får av Youtube, antar det finns olika typer av monetarisering (och demonetarisering, vilket vänstern säkert har planer för). Marknadsföring kostar en del också.

Här kan ni se på ett ungefär vad Riks tjänar i månaden/årligt samt hur många visningar de har: https://socialblade.com/youtube/c/riksstudios
Senast redigerad av Kackotopi 2021-12-13 kl. 18:04. Anledning: Omformulera mig.
Citera
2021-12-13, 17:26
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Förutom Richard Sörman och möjligen någon till har de ingen programledare som inte känns amatörmässig. Varför inte börja i den änden om man vill driva YouTube-kanal? Finns i nuläget ingen riktig anledning att titta på Riks.

Jag gillar också Sörman (och Jarnvall), men tanken med Riks-kanalen är ganska uppenbart, det är inte menat att det ska vara seriöst eller lååångtråkigt hela tiden, utan mer något där vanligt folk och främst de som är politiskt ointresserade kan ta till sig information om det politiska läget/nyheter på ett snabbt och avslappnat sätt.

Det är ju mycket ironi/skämtsamt (även om det kan bli allvarligt ibland) i och med att de gör sig lustiga över S, V, MP osv. Det är säkert ett bra sätt att locka till sig kvinnor som annars röstar vänsterblivet, än att det bara är ett gäng tråkiga gubbar som hela tiden sitter och pladdrar. Personligen gillar jag tråkiga gubbar, men det är inte för alla, då kryssas det ner efter 15 sekunder - sen tittar de hellre på Netflix.

Citat:
Det är väl snarare hennes märkliga sätt att prata på, som en assimilerad förortsbabbe, som distraherar. Allt känns väldigt ryckigt och stötigt, både kroppsspråk och tal, noll avslappnat. Uppenbart att hon anlitats för att göra somliga runkgubbar glada mer än för några verkliga kvaliteter...

Emmie är helt klart den skarpaste bland Riks-kvinnorna, tycker hon gör bra ifrån sig. Det där oavslappnade du har hakat upp dig på är något jag enbart sett där något riktigt allvarligt ämne diskuteras. Det är nog bara hennes sätt att vara, vad vet jag.
Senast redigerad av Kackotopi 2021-12-13 kl. 17:59. Anledning: *uppenbart
Citera
2021-12-13, 18:31
Medlem
NoTruces avatar
Citat:

Jag håller med dig om att hennes satsmelodi är bitvis väldigt hackig, men det vägs upp av att hon verkar vara en mycket smart (och fager) kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in