2024-02-01, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suburban
Daniella är ju riktigt j*vla läcker..

https://www.instagram.com/danielladesireehansson/
Ja, och det är utan tvivel den enda anledningen till att hon fått jobbet.
Citera
2024-02-01, 19:31
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...

Hon är en tillgång för Riks. Att inte du gillar henne betyder ingenting.
Citera
2024-02-01, 19:35
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Någon annan som noterar den stora omsättningen unga kvinnor på Riks? Rebecca, Denice, Emmie, Johanna, Eva och antagligen ett antal kvinnor till har börjat och slutat på kort tid. I denna nylanserade video figurerar två kvinnor jag inte sett tidigare.

Vad beror detta på? Pallar inte kvinnorna hatet från vänster? Får nästan intrycket att Riks blivit PK-medias Samhall. Först visar man upp sig på Riks, sedan tar jobb på DN eller Aftonbladet utgråtandes hur hemska och nazistiska Riks är.

Eller vill de bara göra karriär och slutar?
Det är väl lite random ungsvenskar som är med?
typ praktikanter.
Senast redigerad av Slackoff 2024-02-01 kl. 19:39.
Citera
2024-02-01, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Hon är en tillgång för Riks. Att inte du gillar henne betyder ingenting.
Det tvivlar jag inte på. Riks hade nog bara haft en bråkdel så många tittare utan sina unga vackra kvinnor.
Citera
2024-02-02, 00:16
Medlem
Rebali179s avatar
Fast Rebecka Fallenkvist var väl nästan bara Riks ögongodis.
Citera
2024-02-02, 07:22
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Hon är dessutom kompetent.
Citera
2024-02-02, 07:26
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Det tvivlar jag inte på. Riks hade nog bara haft en bråkdel så många tittare utan sina unga vackra kvinnor.

Richard Sörman har över 50.000 views enbart för en reaktionsvideo som varit framme i enbart 7 dagar.

https://www.youtube.com/watch?v=2HLeshEFJAw

Jämför detta med sossarnas stora youtubesatsning med Ygeman som någon slags form av komiker. 1700 views under två månader.

https://www.youtube.com/watch?v=0mIXTlZt-8o
Senast redigerad av DeValera 2024-02-02 kl. 07:32.
Citera
2024-02-02, 07:31
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Någon annan som noterar den stora omsättningen unga kvinnor på Riks? Rebecca, Denice, Emmie, Johanna, Eva och antagligen ett antal kvinnor till har börjat och slutat på kort tid. I denna nylanserade video figurerar två kvinnor jag inte sett tidigare.

Vad beror detta på? Pallar inte kvinnorna hatet från vänster? Får nästan intrycket att Riks blivit PK-medias Samhall. Först visar man upp sig på Riks, sedan tar jobb på DN eller Aftonbladet utgråtandes hur hemska och nazistiska Riks är.

Eller vill de bara göra karriär och slutar?

Rebecka fick sluta när hon nämnde det förbjudna, Emmie tror jag är mammaledig. Isabelle är tillbaks.

Som du säger det kan vara så att de utsätts för hot och hat.

Även ekonomin kan spela roll. Att riks eventuellt inte har möjlighet att erbjuda tillsvidareanställningar som gör att deras duktiga personal byter jobb av privatekonomiska skäl.
Citera
2024-02-02, 15:11
Medlem
j0hns avatar
Alla former av journalistiska yrken är svåra att försvara i dessa tider, så de flesta söker nog byta karriär och inget som bara drabbar Riks
Citera
2024-02-02, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelarn1
Isabelle Eriksson verkar vara tillbaka på heltid på Riks. Hon har varit med i flera inslag på slutet och ledde exempelvis morgongänget imorse.

Jag gillar hennes framtoning så det var ett kärt återseende.

Ja hon har väldigt bra tv och radioröst och funkar bra i Riks. Alla gör inte det. Vissa yngre tjejer som är lite nya känns som "gymnasieelever har grupparbete i media och ska sända tv".

Tycker för övrigt styrkan med Riks är att kanalen har fått så många icke-sd profiler att ställa upp i intervjuer och kommentera. Det finns ingen beröringsskräck längre och snart kommer nog även fd moderata riksdagsledamöter och kd-folk att sitta med i studion.

Stor skillnad mot exempelvis Swebb-TV som mera blivit en ekokammare för althögern, antivaxxers, AFS:are och personer som blivit helt utstötta och canslade.
Citera
2024-02-02, 17:20
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Rebecka fick sluta när hon nämnde det förbjudna, Emmie tror jag är mammaledig. Isabelle är tillbaks.

Som du säger det kan vara så att de utsätts för hot och hat.

Även ekonomin kan spela roll. Att riks eventuellt inte har möjlighet att erbjuda tillsvidareanställningar som gör att deras duktiga personal byter jobb av privatekonomiska skäl.
Emmie har väl varit föräldraledig minst ett år nu? Att alla män stannar på Riks närmast uteslutande, undantaget arg igen-bubben som fick uppdrag som lokalpolitiker (men ändå varit med en del), verkar konstigt. Men det är klart, de har varit med ett tag så kanske sitter hårdare på sina poster.
Citera
2024-02-02, 19:45
Medlem
Spelarn1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Ja hon har väldigt bra tv och radioröst och funkar bra i Riks. Alla gör inte det. Vissa yngre tjejer som är lite nya känns som "gymnasieelever har grupparbete i media och ska sända tv".

Tycker för övrigt styrkan med Riks är att kanalen har fått så många icke-sd profiler att ställa upp i intervjuer och kommentera. Det finns ingen beröringsskräck längre och snart kommer nog även fd moderata riksdagsledamöter och kd-folk att sitta med i studion.

Stor skillnad mot exempelvis Swebb-TV som mera blivit en ekokammare för althögern, antivaxxers, AFS:are och personer som blivit helt utstötta och canslade.

Jag håller helt med gällande Swebb-tv. För några år sedan hade de en seriös ansats och gjorde intervjuer med Leif Östling med flera intressanta personer men på slutet har de havererat fullständigt enligt min mening. Riks har en betydligt mer seriös framtoning och det är som du är inne på mycket glädjande att de börjar få intervjuer även med personer utanför SD.

Jag hoppas de har ekonomi nog att fortsätta som nu och gärna även utvecklas ytterligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in