2021-12-25, 21:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Tänk om det gick att samla alla Alternativprogram under ett tak eller paraply. Tänk typ SVT play fast med bara Alternativprogram Rumble skulle bli nog en bra plattform med tanke på vad som redan finns där.

Problemet är att man då inte når nya människor, man vill nå de som använder de breda PK-plattformarna.

Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Hon spelar Pickleball vilket hon verkar satsa stenhårt pånu hon vann under förra veckan 2 internationella tävlngar

Vad bra, jag kände inte ens till den sporten.
Citera
2021-12-25, 22:02
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Problemet är att man då inte når nya människor,
man vill nå de som använder de breda PK-plattformarna.

Du har en poäng där. Men då får de väl censurera sina egna program vissa stunder.
Eller inte hålla på att tjata hela tiden om Covid som bluff å att det förekommer valfusk eller att trump är Messias
Citera
2021-12-25, 22:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Du har en poäng där. Men då får de väl censurera sina egna program vissa stunder.
Eller inte hålla på att tjata hela tiden om Covid som bluff å att det förekommer valfusk eller att trump är Messias

Ja det kräver en viss anpassning, men de PK-människor man lyckas locka över kan ta reda på annat senare, det viktiga är det första steget bort från sjuklövern. Om man jämför med t.ex. Swebb-TV så når de ju bara samma klick människor hela tiden. Men de som upptäcker Riks kan senare upptäcka att det finns andra plattformar som SwebbTV.
Citera
2021-12-25, 22:11
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja det kräver en viss anpassning, men de PK-människor man lyckas locka över kan ta reda på annat senare, det viktiga är det första steget bort från sjuklövern. Om man jämför med t.ex. Swebb-TV så når de ju bara samma klick människor hela tiden. Men de som upptäcker Riks kan senare upptäcka att det finns andra plattformar som SwebbTV.

Tror du att de kommer att lyckas med tiden att få bort människor från sjuklövern?
Det är nog en väldigt svårt uppgift.

Swebb-TV kan man inte ta seriöst alla gånger. Det står bara å trampar.
Om de inte gör sig av Katerina Janouch.
Citera
2021-12-25, 22:20
Medlem
Jag har tittat på några avsnitt av detta s.k. nyhetsprogram, men jag klarar inte av all ironi och sarkasm. Hur ska man kunna ta något på allvar när de ironiserar över allt.
Citera
2021-12-25, 22:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Tror du att de kommer att lyckas med tiden att få bort människor från sjuklövern? Det är nog en väldigt svårt uppgift.

Det går ju långsamt men det är vår livsuppgift. Vi har fått bort närmare 20 % hittills.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonafnorr
Jag har tittat på några avsnitt av detta s.k. nyhetsprogram, men jag klarar inte av all ironi och sarkasm. Hur ska man kunna ta något på allvar när de ironiserar över allt.

Det finns ju olika program. Rebecka har ju mest sådant men inte alla andra.
Citera
2021-12-25, 22:30
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonafnorr

Jag håller med dig där, Det blir väldigt mycket Ironi å Sarkasm.
Kanske är därför så många som inte tar denna kanal på allvar.
Eller så tror de att det är lekstuga över allt istället.
Citera
2021-12-25, 22:35
Medlem
Citat:
Det finns ju olika program. Rebecka har ju mest sådant men inte alla andra.

Även de andra är bra på att ge spydiga kommentarer om diverse personer och företeelser som de rapporterar om. Detta blir snabbt tröttsamt och framstår inte som särskilt seriöst. Någon skämtsam kommentar kan vara kul ibland men deras överdrivna användning av ironi och sarkasm är enbart smaklöst. Jag vill ha djupa analyser, inte små spydiga kommentarer.
Citera
2021-12-26, 16:24
Medlem
Fickludds avatar
Jag tittar inte på Riks längre. Det är bara en massa tyckande och en skrikig Rebecka. De är ijusår från intressanta, oberoende och vetenskapsfyllda Swebbtv.
Citera
2021-12-26, 20:44
Medlem
Rebali179s avatar
Den dagen det blir så att både Riks & Swebb-TV kommer slås ihop
kommer det bli en konstig blanning av både Ironi , Sarkasm & Foliehattsinlägg.
Citera
2021-12-26, 22:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Den dagen det blir så att både Riks & Swebb-TV kommer slås ihop
kommer det bli en konstig blanning av både Ironi , Sarkasm & Foliehattsinlägg.

De slås aldrig ihop. Helt olika människor bakom dem. Riks är SDs officiella kanal. SD har inget med Swebb-TV att göra även om några där kanske var SD när de startade Swebb-TV.
Citera
2021-12-26, 22:41
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
De slås aldrig ihop. Helt olika människor bakom dem. Riks är SDs officiella kanal. SD har inget med Swebb-TV att göra även om några där kanske var SD när de startade Swebb-TV.

Tur det på sitt sätt eftersom då kan vi ge låta Riks hålla till med bara SD
å Swebb - TV kan foliehattarna få ha för sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in