Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Går mäns intresse ut om kvinnor också kommer in i schack, poker, matematik, e-sport, Go och plockepinn, politiken, näringslivet, datavetenskap och Lego-byggande?
Kvinnor kvoteras inte in i politiken, näringslivet, polisväsendet osv. En av Sveriges sämsta polismästare var Dan Eliasson. Sveriges sämste politiker var den obeslutsamme Ola Ullsten som var helt bedrövlig under sin knappa ett år som statsminister. Och så ofantligt många män i över 2000 år har kvoterats in av andra män. Svågerpolitik, t ex VD:n Anders ger sin gamle skolkamrat och tillika dryckesbroder Bengt posten som vice VD, hellre än till den mer kompetenta Lisa.
Jag kan t ex googla ”Svenska politiker” utan att skriva in sökordet ”kvinna”. Då får jag upp bl a en wiki-sida med politiker av bägge könen.
Visst är du i gott sällskap med mig då du liksom jag bara skriver inlägg om kvinnor i trådar som handlar om kvinnor, feminism och jämställdhet. Det vore konstigt om jag skulle skriva om geologi och klimatförändringar här. Tycker du inte det också?
Ja herregud det finns väl massor av män som är urusla på sina poster. Men dessa ser inte No Go Zone eftersom han enbart fokuserar på det positiva som män gör, och det negativa kvinnor gör.
Om en kvinna misslyckas på en post då är det enligt gris-antifeminister för att hon är en kvinna, men om en man misslyckas, ja då är det inte så mycket annat än att "det är ju en man, dra inte alla över en kam".
Tur att man inte känner till några såna i verkligheten utan de verkar hålla sig på forum likt detta mestadels.