2020-11-20, 08:23
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Om män dominerar i dressyr idag, då kommer du inte att betrakta denna sportgren som en fjantig sport för miljardärssöner. Du hade istället hävt ur dig att det är en mycket MANLIG sport och att du tittar mycket på dressyr. Hade du levat på 1930-talet så skulle du ha bröstat upp dig av manlig stolthet när tre väldigt MANLIGA MÄN i full militärutstyrsel vann i OS i Berlin 1936.

Jag kan föreställa mig dig vråla av lycka på läktaren i Berlin när dessa tre ståtliga MÄN vinna i detta OS. Du tycker att dressyr är en mycket MANLIG sport. För söner till militärer, miljonärer och miljardärer.
Så är det säkert. Där kvinnor kommer in där går intresset ut. Det gäller inte i sport med något undantag som dressyr eftersom man som tur är inte kan kvotera in kvinnor i sporter. Men det gäller i verkligheten t.ex bland politiker, poliser, chefer. Tråden hade lika bra kunnat heta Företag där kvinnor har en chans att vinna över män. För det existerar inte, heller.

Noterar att du fortfarande bara skrivit inlägg om Kvinnor, så jag är i gott sällskap.
Citera
2020-11-20, 09:17
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Att klippa och klistra från feminist-formulerade onödiga artiklar som Women Animators är inte att lära sig saker. Det är att indoktrinera eller gå på Fake News. Det finns ingen meningen att du rabblar fem kvinnliga animatörer här på FB som bevis på att kvinnor kan animera, när du inte hört talas om dem, ingen annan hört talas om dem, i ett inlägg som raljerar "kvinnor kan visst animera". Du vet inte ens vad de gjort. Det är att ljuga för att tala klarspråk.
Jag har aldrig använt Women Animators som källa. Men utan ditt tips hade jag aldrig fått chansen att känna till den framstående animatören Ellen Woodbury.

https://m.youtube.com/watch?feature=...&v=6EcJUBhzb2g

Mer fakta om henne finns på Wiki. Säkert bara fake news och feministpropaganda.

Visst gillar du Lejonkungen och Herkules? Det gör du säkert.

Eftersom du är så uppslukad av Disney och kan allt om dess animerade produktioner, då är det hög tid att du läser boken The Queens of Animation.

https://time.com/5706383/feminist-di...rozen-history/

Citat:
Jag är intresserad av Disney och schack och kan dessa ämnen. Prova att lyssna på mig, jag är duktig på dessa ämnen, du kan lära dig en hel del. Fake News är inte att lära sig. Det är att vara dum som en Trump-anhängare.
Ska jag också lära mig matematik av dig?

Citat:
Som sagt, jag kommer att googla på alla dina inlägg i framtiden för att se varifrån det du kallar fakta stulits. Så mitt tips är att du avslutar alla dina "faktainlägg" med "jag kan inget om detta, fakta kommer från www.xxx".

Nej, kvinnor kan inte animera, heller.
Du behöver inte göra dig omaket att ta reda på var mina källor kommer ifrån. Det är bara att klicka på länkarna till mina källor. Prova så kommer du direkt till seriösa studier, vetenskapliga rapporter och liknande inom diverse områden.

Jag skulle uppskatta om du kunde skicka en länk till en seriös studie eller liknande som bevisar att kvinnor inte kan animera. Lite vetenskapliga fakta och statistik som kan styrka ditt påstående, tack!

Det klarar du säkert. Du är ju så duktig på schack, matematik och Disney-filmer och kan dessa ämnen som en fullfjädrad expert.

Tänk vilka underverk som avancerad pojkgissning kan göra för kunskapsinhämtningen.

P.S. Jag känner inte till några manliga animatörer.
Citera
2020-11-20, 09:25
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag har aldrig använt Women Animators som källa.

Citat:
...Några av de bästa kvinnliga animatörerna: Sophie Merry, Faith Hubley, Arlene Klasky, Kate Sullivan, Janet Perlman, Caroline leaf, Nina Paley, Emily Hubley osv.

Om jag googlar på "Arlene Klasky Kate Sullivan" (notera citattecken som gör att google letar efter EXAKT den ordningen) så kommer det upp två sidor i hela världen: wikin och ditt flashback-inlägg.

Berätta varför du skrev de två namnet i den ordningen. Eller för all del alla åtta.

På en tenta på universitetet hade ditt inlägg stämplats som Plagiat. Och du hade sagt att du var oskyldig.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-11-20 kl. 09:29.
Citera
2020-11-20, 09:38
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorgsenNationalist
Uppenbarligen vet du inte det. Ex: 10.000 män spelar schack, snittratingen är 1890. 1000 kvinnor spelar schack, snittratingen är 1800. Snittrating har inget med hur många av ett visst kön det är som utövar sporten.

Dessutom är det 15% kvinnor som spelar schack enligt FIDE, vilket torde ge 15 kvinnor på topp 100. Nu är det inte så, vi finner en kvinna där.
Det beror helt enkelt på att många tjejer slutar i tonåren för att de har andra prioriteringar i livet, som att satsa på sina studier för att skaffa sig en utbildning. Andra tjejer avbryter sin schackkarriär i 25-30 årsåldern när de gifter sig och bildar familj. Snittåldern bland FIDE:s registrerade schackspelare (runt 600 000) är signifikant högre bland manliga spelare. Äldre spelare har generellt större spelerfarenhet än yngre.

Tjejer har mindre spelerfarenhet i och med att de oftare än killar spelar mot mindre skickliga motståndare, lägger ner mindre tid på träning och deltar i färre turneringar.

Det är dessa anledningar till att män har högre snitt-rate än kvinnor.

Enkel statistik.
Citera
2020-11-20, 09:52
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det beror helt enkelt på att många tjejer slutar i tonåren för att de har andra prioriteringar i livet, som att satsa på sina studier för att skaffa sig en utbildning. Andra tjejer avbryter sin schackkarriär i 25-30 årsåldern när de gifter sig och bildar familj. Snittåldern bland FIDE:s registrerade schackspelare (runt 600 000) är signifikant högre bland manliga spelare. Äldre spelare har generellt större spelerfarenhet än yngre.

Tjejer har mindre spelerfarenhet i och med att de oftare än killar spelar mot mindre skickliga motståndare, lägger ner mindre tid på träning och deltar i färre turneringar.

Det är dessa anledningar till att män har högre snitt-rate än kvinnor.

Enkel statistik.
Vi vill inte veta dina personliga reflektioner om Varför. Den här tråden handlar inte ens om Varför.

Sluta motarbeta självklara faktum, erkänn det bara och sluta trolla. Schack är inte en sport där kvinnor har en chans att vinna mot män. Säg det nu tre gånger så kan du gå vidare. Vi andra har redan gått vidare.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-11-20 kl. 10:01.
Citera
2020-11-20, 10:36
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ouzuo
Konståkning. Män gör ju mycket av det atletiska i konståkning bättre, piruetter och så - dock inte vighet. Men kvinnor gör överlag mycket graciöst mycket bättre än män (Jag tänker på Jevgenija Medvedeva och Kim Yu-Na). Men så dyker det naturligtvis upp en pojke som gör det graciösa lika bra som tjejer som Yuzuru Hanyu, dessutom med lite mer vrede och atletism och så konstnärligt känsligt. Men förutom honom så jag föredrar att kolla på tjejernas tävlingar.
Tänkte spontant som dig men samtidigt inser jag att som man ser vi kvinnors konståkning som graciösa medan kvinnor kanske uppfattar det atletiska i mäns konståkning som mera tilltalande. Hur som, när det är grenar där teknik och det konstnärliga vägs ihop så vinner nog män där också.
Citera
2020-11-20, 11:33
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Tänkte spontant som dig men samtidigt inser jag att som man ser vi kvinnors konståkning som graciösa medan kvinnor kanske uppfattar det atletiska i mäns konståkning som mera tilltalande. Hur som, när det är grenar där teknik och det konstnärliga vägs ihop så vinner nog män där också.
Jag känner ett antal kvinnor som enbart ser dam-konståkning på TV, ingen annan sport. Herr-konståkning är inte intressant. Från det lilla urvalet kan jag spekulera i att även damer uppskattar dam-konståkning mer, och paråkningen. I allmänhet är det stort överskott på kvinnor och unga tjejer på läktarna när VM i konståkning går, och damernas har fullast arena. Herrarna, vem minns vinnarna där. Men självklart snurrar de högre längre och säkrare, och om konståkning ändrades till att bli mätbar och inte bedömdes via utseende så skulle 95-98 av världens topp-100-konståkare vara män. Som vanligt alltså.

Jag tror samtliga hopp och trick i konståkning har namn efter herrar, t.ex Salchow som var svensk man. Förutsätter att lupac kollar detta påstående som jag inte verifierat utan tar från min allmänna kunskapsbank i min mansplaining-hjärna.

Här kan man se David Jenkins som väl vann OS-guld, han var ungefär lika bra 1957 som kvinnor är nu, i fluga och kostym och bara tränat på sin fritid på naturis.
https://www.youtube.com/watch?v=w2unFSmlNjI
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-11-20 kl. 11:48.
Citera
2020-11-20, 13:14
Medlem
procentarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jo, som jag sa, vet jag mycket väl vad genomsnitt är. Jag arbetar som mattelärare, och har god koll på matematik, så sluta upp med dina försök att prata ner mig.

Vad jag syftar på här är att eftersom det är så enormt många fler män som spelar schack finns det ett helt annat incitament för män att ge sig hän åt schack och världen som kommer därmed. De satsar hårdare, lägger mer tid, det finns en gemenskap där. Att som kvinna ge sig in i den världen ter sig inte lika lockande.
Självklart kommer därmed fler män, därmed fler talanger, att satsa på schack. Då kommer du också finna fler mycket duktiga spelare, som drar upp genomsnittet.

De spelare som är väldigt väldigt duktiga, de drar upp genomsnittet så det står härliga till, och det finns fler män som är skitduktiga på schack än vad det finns kvinnor som är det, och eftersom det är så väldigt många fler män som spelar är givetvis chansen att hitta extremt duktiga män större än att hitta extremt duktiga kvinnor bland de som spelar. Dock behöver det inte representera schsckspelande män som grupp.
Genomsnitt är inte särskilt användbart i alla sammanhang, detta är ett av dem.

Män är mer motiverade att vinna då de måste bevisa sitt värde då de anses värdelösa i samhället om de inte bidrar med något.

Motivation = Bättre resultat.
Citera
2020-11-20, 13:44
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Så är det säkert. Där kvinnor kommer in där går intresset ut. Det gäller inte i sport med något undantag som dressyr eftersom man som tur är inte kan kvotera in kvinnor i sporter. Men det gäller i verkligheten t.ex bland politiker, poliser, chefer. Tråden hade lika bra kunnat heta Företag där kvinnor har en chans att vinna över män. För det existerar inte, heller.

Noterar att du fortfarande bara skrivit inlägg om Kvinnor, så jag är i gott sällskap.
Går mäns intresse ut om kvinnor också kommer in i schack, poker, matematik, e-sport, Go och plockepinn, politiken, näringslivet, datavetenskap och Lego-byggande?

Kvinnor kvoteras inte in i politiken, näringslivet, polisväsendet osv. En av Sveriges sämsta polismästare var Dan Eliasson. Sveriges sämste politiker var den obeslutsamme Ola Ullsten som var helt bedrövlig under sin knappa ett år som statsminister. Och så ofantligt många män i över 2000 år har kvoterats in av andra män. Svågerpolitik, t ex VD:n Anders ger sin gamle skolkamrat och tillika dryckesbroder Bengt posten som vice VD, hellre än till den mer kompetenta Lisa.

Jag kan t ex googla ”Svenska politiker” utan att skriva in sökordet ”kvinna”. Då får jag upp bl a en wiki-sida med politiker av bägge könen.

Visst är du i gott sällskap med mig då du liksom jag bara skriver inlägg om kvinnor i trådar som handlar om kvinnor, feminism och jämställdhet. Det vore konstigt om jag skulle skriva om geologi och klimatförändringar här. Tycker du inte det också?
Citera
2020-11-20, 14:15
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Går mäns intresse ut om kvinnor också kommer in i schack, poker, matematik, e-sport, Go och plockepinn, politiken, näringslivet, datavetenskap och Lego-byggande?

Kvinnor kvoteras inte in i politiken, näringslivet, polisväsendet osv. En av Sveriges sämsta polismästare var Dan Eliasson. Sveriges sämste politiker var den obeslutsamme Ola Ullsten som var helt bedrövlig under sin knappa ett år som statsminister. Och så ofantligt många män i över 2000 år har kvoterats in av andra män. Svågerpolitik, t ex VD:n Anders ger sin gamle skolkamrat och tillika dryckesbroder Bengt posten som vice VD, hellre än till den mer kompetenta Lisa.

Jag kan t ex googla ”Svenska politiker” utan att skriva in sökordet ”kvinna”. Då får jag upp bl a en wiki-sida med politiker av bägge könen.

Visst är du i gott sällskap med mig då du liksom jag bara skriver inlägg om kvinnor i trådar som handlar om kvinnor, feminism och jämställdhet. Det vore konstigt om jag skulle skriva om geologi och klimatförändringar här. Tycker du inte det också?
Länka till ett enda inlägg du skrivit som inte handlar om kvinnor. Jag har skrivit 7500.

Kvinnor kvoteras in i politiken, det är alla politiska partiet helt öppna med, t.ex varvade listor.

Hur kom det sig att bara du och wikin i hela världen har den exakta formuleringen "Arlene Klasky Kate Sullivan", fast du inte kopierat wikin enligt egen utsago?
Citera
2020-11-20, 14:26
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Vi vill inte veta dina personliga reflektioner om Varför. Den här tråden handlar inte ens om Varför.

Sluta motarbeta självklara faktum, erkänn det bara och sluta trolla. Schack är inte en sport där kvinnor har en chans att vinna mot män. Säg det nu tre gånger så kan du gå vidare. Vi andra har redan gått vidare.
Det är inga personliga reflektioner. Jag bara talar om vad forskningen säger. Här har du självklara fakta:

Här är lite vetenskapligt belagda fakta som visar att 96 % av den stora könsskillnaden förklaras av urvalets storlek:

Gnugga nu in dessa vetenskapliga fakta så djupt in i skallen som möjligt. Upprepa proceduren tio gånger varje dag i ett år så att de inte dunstar bort från din lilla hjärnas annars obefintliga kunskapsbank.

Nu är jag färdig med den här evinnerliga diskussionen med dig om schack. Jag har min ståndpunkt klar och den kan du inte rubba med dina vilda pojkgissningar fulla med misogyn skit.
Citera
2020-11-20, 14:50
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det är inga personliga reflektioner. Jag bara talar om vad forskningen säger. Här har du självklara fakta:

Gnugga nu in dessa vetenskapliga fakta så djupt in i skallen som möjligt. Upprepa proceduren tio gånger varje dag i ett år så att de inte dunstar bort från din lilla hjärnas annars obefintliga kunskapsbank.

Nu är jag färdig med den här evinnerliga diskussionen med dig om schack. Jag har min ståndpunkt klar och den kan du inte rubba med dina vilda pojkgissningar fulla med misogyn skit.
Länka nu till ett enda inlägg du skrivit som inte handlar om kvinnor.

Hur kommer det sig att bara du och wikin i hela världen har den exakta formuleringen "Arlene Klasky Kate Sullivan", fast du inte kopierat wikin enligt egen utsago?

Om du hade gillat kvinnor hade du gärna skrivit "jag har skrivit 3500 inlägg om kvinnor". Är det på något sätt pinsamt att bli förknippad med inlägg om kvinnor?

Själv skriver jag nästan bara inlägg om män. Jag tar inget från nätet utan att visa källan, jag har egen kunskap.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-11-20 kl. 15:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in