Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Det finns över 360 000 registrerade turneringsspelare i FIDE:s medlemsdatabas. Simpla hobbylirare som du finns inte med i denna databas. Den enda talang du besitter är hybris av stora mått.
Anna Rudolf har ELO 2325 vilket motsvarar plats 75-78 i
den svenska FIDE rating-listan. Hon är rankad 6732 i världen.
Om du inbillar dig att du är minst lika stark schackspelare som de män och kvinna som är bland Sveriges 100 bästa i schack, då har du en grandios självbild.
Menar du också på fullt allvar att du har högre ELO än Anna Rudolf och att du som en simpel hobbylirare således lätt kan vinna över henne? En schackspelare som är bland de 2-3 procent bästa i världen.
Lycka till, säger jag! Hon kommer att göra dig både tokig och matt i minst 19 gånger av 20. Fast tokig är du ju redan med din självförhävelse i din jämförelse med den pyttelilla klick spelare i schackeliten. Mycket tokigare än så kan du inte bli när du får storstryk av en kvinnlig toppspelare med en världsranking 6732.

Läs inlägget igen och se om du kan förstå någonting din infantila idiot. Inte alla som spelar schack spelar det ute i klubbar och deltar i turneringar.
Anna Rudolf har inte alls 2325 i dagsläget, det är dock hennes högsta uppnådda elo. Så där har vi noterat den första lögnen från dig.
I dagsläget har hon bara 2055.
https://i.imgur.com/sIQsArs.png
Och är till och med under mig på chess.com där vi båda är aktiva när hon i själva verket borde vara helt överlägsen mig när hon spenderar större delen av sin tid på sporten och jag har besegrat flera CM där. Det är ju inte ens någonting sensationellt, jag vet andra flashbackare här med ca 1950 i blitz som skulle kunna ta sig upp över det med några månaders intensiv träning.
Och tittar du online har du också fler män här i Sverige som har högre ranking än henne men eftersom de inte är registerade i klubbar kommer du inte se de på någon FIDE-lista men du kan däremot se att de existerar online.
Du kan ju uppenbarligen inte ett skit om schack, så varför uttala dig om ett ämne du har noll koll på?
Och hur i helvete är hon ens ett bevis på någonting, i din egna länk har du ju flera svenskar som är över denna kvinna? Så återigen sysslar infantila idioter som du bara med anekdotisk bevisföring som inte är något argument för någonting. Att två kvinnor i världshistorien lyckas slå sig in på topp 100-listan är inte samma sak som att kvinnor kan mäta sig. Det är som att hävda att San Marino kan mäta sig med toppnationer i fotboll för att man fick in en balja mot England 1993 och mot Belgien 2001.