2020-11-17, 21:28
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Varför finns det inga duktiga kvinnliga schackspelare i sådana fall? Miljontals tjejer spelar schack i öst.

Nej, kvinnor är lika långt efter mentalt som de är fysiskt.

Jag skrev det inlägget utan nån som helst källkritik, utan gick endast på magkänsla och det som kändes så jävla rimligt, och frågan du ställer blir onekligen intressant

Magnus Carlsson från Norge fick frågan (kan ha varit på Skavlan)
- Hur många drag kan du..?
- Vad menar du...alla!
- Öh...jaha

Nu kan det också vara att Magnus är på gränsen till att vara svagt retarderad och en hårsmån från en norsk Rain man...men aspekten i sig, att lära sig just alla drag i schack, bara det låter som att;
Varför skulle inte en kvinna kunna lära sig det?
Citera
2020-11-17, 21:32
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Du behöver inte titta i toppen. Tittar du på alla nivåer så finns det fler män. Det du säger är ju samma sak som att hävda att man inte kan kalla Brasilien för en större fotbollsnation än Ukraina, trots att man har fler fotbollsspelare än Ukraina på toppnivå och genom alla högre nivåer. Det är ju fullständig idioti och rationaliseringar bara.

Och som jag visade med en skärmdump här innan i mitt tidigare inlägg som du kan titta på, så har jag redan högre elo-poäng än välkända proffset Anna Rudolf för närvarande (hon som en annan här gav exempel på som fantastisk kvinnlig schackspelare) på den schack-sida vi båda är aktiva på, med skillnaden att hon har ägnat hela sitt liv åt sporten medan jag är en simpel hobby-lirare. Vilket också vittnar om hur pass värdelösa kvinnor är i jämförelse med män och att du är full av skit. Det där är bara cope från sida.
Det finns över 360 000 registrerade turneringsspelare i FIDE:s medlemsdatabas. Simpla hobbylirare som du finns inte med i denna databas. Den enda talang du besitter är hybris av stora mått.

Anna Rudolf har ELO 2325 vilket motsvarar plats 75-78 i den svenska FIDE rating-listan. Hon är rankad 6732 i världen.

Om du inbillar dig att du är minst lika stark schackspelare som de män och kvinna som är bland Sveriges 100 bästa i schack, då har du en grandios självbild.

Menar du också på fullt allvar att du har högre ELO än Anna Rudolf och att du som en simpel hobbylirare således lätt kan vinna över henne? En schackspelare som är bland de 2-3 procent bästa i världen.

Lycka till, säger jag! Hon kommer att göra dig både tokig och matt i minst 19 gånger av 20. Fast tokig är du ju redan med din självförhävelse i din jämförelse med den pyttelilla klick spelare i schackeliten. Mycket tokigare än så kan du inte bli när du får storstryk av en kvinnlig toppspelare med en världsranking 6732.
Citera
2020-11-17, 21:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Verkar som vi delar samma uppfattning då, det jag syftade på var att att en manlig amatör som nåt långt med sin träning och inte satsar kommer vara starkare och lyfta mer än kvinnorna som elitsatsar.

Håller med på det sista och har inte heller hävdat något om det, att påstå att män
är överlägsna intellektuellt är bara löjligt.
Det var ju skönt att här finns en och annan klok individ här på forumet.
Citera
2020-11-17, 22:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vi kan således konstatera att allt kvinnor kan kan män också göra, förutom att föda barn. Extremt få kvinnor kan göra saker en man kan och då ytterst få saker, resten kan inte göra det alls.
Så slutsatsen blir att kvinnor endast är bra till fortplantning.

Slutsatsen blir då att den stora majoriteten av män inte är bra till någonting överhuvudtaget, och behövs inte överhuvudtaget.
Citera
2020-11-17, 22:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du behöver inte titta i toppen. Tittar du på alla nivåer så finns det fler män. Det du säger är ju samma sak som att hävda att man inte kan kalla Brasilien för en större fotbollsnation än Ukraina, trots att man har fler fotbollsspelare än Ukraina på toppnivå och genom alla högre nivåer. Det är ju fullständig idioti och rationaliseringar bara.

Och som jag visade med en skärmdump här innan i mitt tidigare inlägg som du kan titta på, så har jag redan högre elo-poäng än välkända proffset Anna Rudolf för närvarande (hon som en annan här gav exempel på som fantastisk kvinnlig schackspelare) på den schack-sida vi båda är aktiva på, med skillnaden att hon har ägnat hela sitt liv åt sporten medan jag är en simpel hobby-lirare. Vilket också vittnar om hur pass värdelösa kvinnor är i jämförelse med män och att du är full av skit. Det där är bara cope från sida.

Menar du allvar med det du skriver här alltså?
Isåfall är det ett under att du överhuvudtaget kan flytta en schackpjäs med tanke på intelligensen du uppvisar här.
Du menar alltså att bara för att DU, en person, är bättre än en annan person, på att spela schack, så är gruppen män bättre på schack?
Hur står det till med slutledningsförmågan?

Nädu, bättre än såhär får du nog göra ifrån dig, annars är du sopad av mattan igår.
Citera
2020-11-17, 22:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det finns över 360 000 registrerade turneringsspelare i FIDE:s medlemsdatabas. Simpla hobbylirare som du finns inte med i denna databas. Den enda talang du besitter är hybris av stora mått.

Anna Rudolf har ELO 2325 vilket motsvarar plats 75-78 i den svenska FIDE rating-listan. Hon är rankad 6732 i världen.

Om du inbillar dig att du är minst lika stark schackspelare som de män och kvinna som är bland Sveriges 100 bästa i schack, då har du en grandios självbild.

Menar du också på fullt allvar att du har högre ELO än Anna Rudolf och att du som en simpel hobbylirare således lätt kan vinna över henne? En schackspelare som är bland de 2-3 procent bästa i världen.

Lycka till, säger jag! Hon kommer att göra dig både tokig och matt i minst 19 gånger av 20. Fast tokig är du ju redan med din självförhävelse i din jämförelse med den pyttelilla klick spelare i schackeliten. Mycket tokigare än så kan du inte bli när du får storstryk av en kvinnlig toppspelare med en världsranking 6732.
Haha, ja men alltså...flashbackeliten har talat igen!
Citera
2020-11-17, 22:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nu när du säger det så kom jag plötsligt ihåg de numera rikskända piskrappen som en kusk (en man förstås) gav sin häst för att få den att trava fortare. Sen finns det hästar som dopas med diverse prestationshöjande substanser.

Nog säkert den mest väsentliga orsaken till att så få kvinnor vill bli travkuskar. Man mår fysiskt illa bara av blotta tanken på hur hästarna piskas eller dopas.

Ja det är det jag menar, det är fasansfullt.
Citera
2020-11-17, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Menar du allvar med det du skriver här alltså?
Isåfall är det ett under att du överhuvudtaget kan flytta en schackpjäs med tanke på intelligensen du uppvisar här.
Du menar alltså att bara för att DU, en person, är bättre än en annan person, på att spela schack, så är gruppen män bättre på schack?
Hur står det till med slutledningsförmågan?

Nädu, bättre än såhär får du nog göra ifrån dig, annars är du sopad av mattan igår.

Hur står det till med din egna slutledningsförmåga ditt jävla ärkemongo och arroganta rövhål?

Det är du som gör gällande att gruppen kvinnor är minst lika bra som män bara för att du kan komma med några anekdotiska bevis, som inte är argument för någonting. Sen nämnde jag bara att jag för övrigt har högre ranking för tillfället än en kvinna som nämndes här som ett exempel på en extraordinär schack-spelare, just för att hon inte alls är någonting speciellt i jämförelse med män.

Helt fascinerande att du är den som sysslar med anekdotisk bevisföring och sen försöker peka på att det är jag som är den korkade här för att jag använder den, när jag inte använder den alls.
Sen har du mage att med din låga IQ vara så arrogant och uppkäftig? Det är nog det mest fascinerande jag läst här i tråden.

Gruppen män är bättre och totaldominerar kvinnor i schack därför att man dominerar kvinnor på precis alla nivåer. Därför. Idiotjävel.
Citera
2020-11-17, 22:32
Medlem
Citat:

Läs inlägget igen och se om du kan förstå någonting din infantila idiot. Inte alla som spelar schack spelar det ute i klubbar och deltar i turneringar.

Anna Rudolf har inte alls 2325 i dagsläget, det är dock hennes högsta uppnådda elo. Så där har vi noterat den första lögnen från dig.

I dagsläget har hon bara 2055.
https://i.imgur.com/sIQsArs.png

Och är till och med under mig på chess.com där vi båda är aktiva när hon i själva verket borde vara helt överlägsen mig när hon spenderar större delen av sin tid på sporten och jag har besegrat flera CM där. Det är ju inte ens någonting sensationellt, jag vet andra flashbackare här med ca 1950 i blitz som skulle kunna ta sig upp över det med några månaders intensiv träning.
Och tittar du online har du också fler män här i Sverige som har högre ranking än henne men eftersom de inte är registerade i klubbar kommer du inte se de på någon FIDE-lista men du kan däremot se att de existerar online.

Du kan ju uppenbarligen inte ett skit om schack, så varför uttala dig om ett ämne du har noll koll på?

Och hur i helvete är hon ens ett bevis på någonting, i din egna länk har du ju flera svenskar som är över denna kvinna? Så återigen sysslar infantila idioter som du bara med anekdotisk bevisföring som inte är något argument för någonting. Att två kvinnor i världshistorien lyckas slå sig in på topp 100-listan är inte samma sak som att kvinnor kan mäta sig. Det är som att hävda att San Marino kan mäta sig med toppnationer i fotboll för att man fick in en balja mot England 1993 och mot Belgien 2001.
Senast redigerad av trevliggrabb 2020-11-17 kl. 22:40.
Citera
2020-11-17, 22:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Hur står det till med din egna slutledningsförmåga ditt jävla ärkemongo och arroganta rövhål?

Det är du som gör gällande att gruppen kvinnor är minst lika bra som män bara för att du kan komma med några anekdotiska bevis, som inte är argument för någonting. Sen nämnde jag bara att jag för övrigt har högre ranking för tillfället än en kvinna som nämndes här som ett exempel på en extraordinär schack-spelare, just för att hon inte alls är någonting speciellt i jämförelse med män.

Helt fascinerande att du är den som sysslar med anekdotisk bevisföring och sen försöker peka på att det är jag som är den korkade här för att jag använder den, när jag inte använder den alls.
Sen har du mage att med din låga IQ vara så arrogant och uppkäftig? Det är nog det mest fascinerande jag läst här i tråden.

Gruppen män är bättre och totaldominerar kvinnor i schack därför att man dominerar kvinnor på precis alla nivåer. Därför. Idiotjävel.

Ojoj här haglar förolämpningarna. Hoppas det känns lite bättre för dig nu.

Nej, gruppen män dominerar inte i schack, några få män i toppen gör det.
Och, för att upplysa dig: du hör inte till den lilla klicken män i toppen, hur mycket nätschack du än ägnar din lilla hjärna åt.
Citera
2020-11-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ojoj här haglar förolämpningarna. Hoppas det känns lite bättre för dig nu.

Nej, gruppen män dominerar inte i schack, några få män i toppen gör det.
Och, för att upplysa dig: du hör inte till den lilla klicken män i toppen, hur mycket nätschack du än ägnar din lilla hjärna åt.

Så du börjar med förolämpningar mot andra här och sen blir du förvånad när någon faktiskt svarar dig med samma mynt? Ja, logiskt tänkande är uppenbarligen inte din specialitet.

Snacka om att vilja göra världen helt platt.

Kvinnor ÄR usla på schack och bortsett till några få undantag, närmare bestämt 2st som varit på topp-100-listan i världshistorien så är de komplett totalt värdelösa och kan inte mäta sig med män alls.
De två kvinnorna ÄR vad som är det man kallar för undantag sen försöker du vända på hela verkligheten och säga att det är några få män i toppen som är undantagen och inte tvärtom. Tala om att vrida 180 på hela verkligheten bara för att den ska stämma in i hur du vill att världen ska vara. Det måste vara någon form av världsrekord i rationaliserande.

Nu dominerar ju män inte bara i toppen utan även på min mediokra nivå runt 2000 då det är i huvudsak bara män även på denna nivå. Och det är i huvudsak män även runt 1500 och det är i huvudsak män runt 1000 just eftersom kvinnor inte har samma förmåga till logiskt tänkande och hellre intresserar sig för smink, mode och titta vad andra kvinnor har ätit till lunch på Instagram än att ägna sig åt något intellektuellt strategispel.
Citera
2020-11-17, 23:27
Medlem
Citat:
Och Hou Yifan är bättre än alla män i världen bortsett från de 87 bästa och alla andra kvinnor i världen.

Finns faktiskt fler kvinnor än Pam Reed som vann ultramaraton.

Kim Allan, från Nya Zeeland.

https://www.telegraph.co.uk/news/wor...out-sleep.html

Hon sprang 311 (500 km) miles på 86 timmar, en sträcka lika lång som 12 maratonlopp. Utan avbrott för sömn.

Courtney Dauwalter vann 2017 Moab Ultra 240 miles (386 km).

”Courtney Dauwalter finished the Moab 240 race in 2 days, 9 hours, and 59 minutes. She was faster than any of the men in the pack, beating the second-place finisher by more than 10 hours.”

Ju längre, brantare, kurvigare och stenigare sträcka att springa, desto bättre konkurrensfördel mot män har kvinnor. Lägg till mindre angenäma väderförhållanden som kyla, blåst och regn.

Ultramaraton-simning i kallt vatten är en gren där kvinnor brukar vinna.

”Variant av ridsport”? Vad är det för något? Är inte Dressyr och Endurance Open Riders ridsportgrenar? Ja just det, de är bara varianter.

I VM Hoppning 2018 var det en kvinnlig världsmästare - Simone Blum. (källa: Ridsport, VM Hoppning 2018)

Kvinnodominans i Dressyr: https://data.fei.org/Ranking/Search....gCode=D_WR_U25

Även i Endurance Open Riders är det många damer i topp 50, varav en som rankad nr 1: https://data.fei.org/Ranking/Search....nkingCode=E_WR
Att det endast finns en kvinna på topp 100 listan gör det väldigt tydligt hur urusla kvinnor faktiskt är i schackvärlden. Det fattar givetvis inte du.

Sen att det finns EN kvinna som har rekord i en distansgren över alla tider genom hela historian gör det klart att även där är män fullständigt överlägsna. Men kul att du hittade en nål i en höstack i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in