2020-11-16, 17:32
Medlem
Kalkeaudrors avatar
Curling ?
Citera
2020-11-16, 17:34
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr33r1d3
Orkar inte läsa hela tråden, men i ultralöpning, bland annat så kallad Backyard Ultra, är det rätt jämnt mellan kvinnor och män i världstoppen.
”Rätt jämt”?

I en sån här tråd är det nog viktigt att man håller hårt på fakta.

Hur jämt? Vilken är skillnaden exakt?
Citera
2020-11-16, 17:36
Medlem
persona.von.gratas avatar
PAMMA bör vara 50/50. Passive Agressive MMA alltså. Om man kombinerar känslor i en oktagon. Visserligen har inga mästerskap eller regler hittintills sett dagens ljus, men ibland får saker egna fötter..,,--
Citera
2020-11-16, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkeaudror
Curling ?

Nej. För 30e gången.
Citera
2020-11-16, 17:46
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av South
Att du tar upp exempel som golf, rally, Formel 1, roadracing och bowling visar att du inte har en aning om vad du pratar om.

Att du sen fortsätter med att säga att för att du var bra i simning och fotboll när du gick i skolan så är kvinnor bättre än men på det säger att du trollar.
Det säger jag inte. Men dom har fortfarande en chans. Jo då jag har en aning. Saker beror på hur mycket du tränar tränar en tjej mer så klart dom har en chans. Vi hade en tjej i klassen som hoppade längre än killarna. Jag stötte kula längre bröt ner alla utom en i armbrytnining. Tjejer kan vinna över killar även upp i åldrarna. Bara löjlig att påstå annat.
Citera
2020-11-16, 17:47
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Det var citeringar från din källa i inlägget som föll bort när man reciterar.

Är det teoretiskt du menar? Det finns ingen kvinna som är i närheten av männen i uthållighetsidrotter. Pratar vi elit här? Eller motionsklasser?

Varför kommer du ens med sånt. Teorier utan empiri är värdelösa.

Vi behöver inga motionärsteorier. Eliten visar de empiriska datan. Män är snabbare i löpgrenar.

Påminner om när de diskuterade längdskidor på SVT i början av året när en "expert" hävdade att det är en myt att kvinnor inte har samma fysiska förutsättningar och är likvärdiga med männen. Fullständigt barockt.

Har läst här på forumet att Kamala Harris vill att män som identifierar sig som kvinnor ska få ställa upp och tävla mot kvinnor, hur sant det är kan jag inte svara på men vore intressant med en källa på det. Om jag inte minns fel så var det en amatör i Storbritannien som för skoj skull identifierade sig som kvinna och ställde upp i den klassen och slog alla rekord i styrkelyft.
Senast redigerad av Kraftkarl 2020-11-16 kl. 17:49.
Citera
2020-11-16, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det säger jag inte. Men dom har fortfarande en chans. Jo då jag har en aning. Saker beror på hur mycket du tränar tränar en tjej mer så klart dom har en chans. Vi hade en tjej i klassen som hoppade längre än killarna. Jag stötte kula längre bröt ner alla utom en i armbrytnining. Tjejer kan vinna över killar även upp i åldrarna. Bara löjlig att påstå annat.

Så för att en tjej i din klass hoppade längre och du stötte kula längre än killarna när ni var 8 år så ska vi bortse från alla tävlingar och alla rekord genom historien, där män slaktar kvinnor i ALLA sporter.

Melvin Holm slog damernas världsrekord i höjdhopp när han var 13 år.
En pojke i 7an hoppar alltså högre än någon kvinna någonsin hoppat. Det säger en del.
Senast redigerad av South 2020-11-16 kl. 17:53.
Citera
2020-11-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Ok. 95% av schackvärlden håller inte med dig.

99% av schackvärlden håller med mig och jag vet betydligt mer än dig om den. Att man ens har speciella regler för när kvinnor kan få kalla sig grandmaster bevisar ju bara att man är medveten om att kvinnor inte kan mäta sig med män och därför behöver ha sitt egna titelsystem. Hade de nu kunnat mäta sig så hade det inte funnits något som WGM utan bara GM.

Citat:
Du motsäger också dig själv hela tiden - ena sekunden säger du att kvinnor inte klarar logiskt tänkande på mäns nivå när jag ger flera exempel på kvinnor som nått framgång mot män i schack,

Är du på riktigt så här pass dum i huvudet? Jag gav dig tidigare två exempel på hur jävla idiotiskt det är att försöka göra anekdotisk bevisföring till ett argument. Anekdotisk bevisföring ÄR ett argumentationsfel, kolla på Wikipedia, googla på det eller något för du för tycks verkligen vara så pass dum i huvudet att du fortfarande inte inser det. Till och med en svagbegåvad bör väl kunna begripa logikens A-B-C - anekdotiska exempel är inte ett argument ditt korkade ärkemongo.

Och vad då "flera exempel"? Anna Rudolf som du nämnde har ägnat hela sitt liv åt schack, flera timmar i veckan och är ändå bara ca 200 poäng över en jävla vanlig hobbylirare som mig. Skillnaden mellan spelare vid 2100 och 2300 är inte heller så signifikant som den är för spelare vid 2600 och 2800.

https://i.imgur.com/dDWWTeB.png

Och faktum med att hennes högsta rating på samma webbsida bara är 72 poäng högre än min egen och att hon i skrivande stund faktiskt har lägre rating (2055) än vad jag har. Lite ironiskt då du ville göra gällande att här var en kvinna som var så mycket bättre än alla flashbackare som inte alls ägnar sina liv åt sporten, men inte ens det är självklart när man studerar det närmare. Så pass värdelösa är kvinnor.

Att du kan nämna något exempel ändrar ju inte på regeln dvs. att kvinnor inte kan mäta sig med män. 2 kvinnor som på över 100 år tagit sig in på topp 100 är inte att kunna mäta sig.

På samma vis definieras hästar att bara ha ett enda huvud, men ibland, så födds en tvåhuvad mutant men något enstaka undantag tar liksom inte och raserar hela vetenskapen om biologi. Igen, så pass svårt kan väl ändå inte det här vara? Det är inte raketforskning vi pratar om här.
Men enligt din efterblivna definition kan vi ju då även säga att San Marino är precis lika bra och kan mäta sig med toppnationer i fotboll för att man en gång lyckades trycka in en balja i 7-1 förlusten mot stornationen England 1993.

Citat:
Om du skulle vetat det minsta om professionell schack skulle du veta att man inte jämför Elo anno 1990 med Elo 2020.

Det har bara ändrat sig marginellt och dessutom har den genomsnittliga elo-poängen bland rankade spelare en stor tendens att minska över tid.
Senast redigerad av trevliggrabb 2020-11-16 kl. 18:02.
Citera
2020-11-16, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det där stämmer inte alls. Det finns betydligt fler kvinnor som inte når upp till genomsnittskvinnans nivå än det finns män som inte når upp till genomsnittskvinnans nivå.
Genomsnittskvinnan kan inte göra en enda pull-up, springer otroligt långsamt och kan inte slå eller kasta för fem öre, har noll bollsinne och dåliga reflexer. Det krävs riktigt dåliga män för att vara sämre än genomsnittskvinnan, typ handikappade.

Du kan ha rätt.

Men ändå är nästan alla med spetskompetens män inom allt från idrott till nobelpris. Och nästan allt bottenskrap män - uteliggare och fängelsekunder. En väldig spridning.
Citera
2020-11-16, 18:02
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66

Du verkar inte speciellt smart..
Jisses. Du tror inte att fysiska aspekterna mellan man och kvinna kan spela roll?

Att du drar paralleller till dig själv får dig att framstå som lätt efterbliven.
Citera
2020-11-16, 18:19
Medlem
EyesWideShuts avatar
Citat:
Judit Polgar var världs-4a har jag för mig. Pia och Anna Cramling tar 99% av flashbackarna.
Nej, Judit Polgar var som bäst världs-8:a och då räknas hon ändå som den bästa kvinnliga schackspelaren någonsin (och det med stor marginal). Med andra ord, om vi skulle ta de allra bästa manliga schackspelarna någonsin och göra en lista så skulle den bästa kvinnliga schackspelaren någonsin, Judit Polgar, hamna ganska långt ner.
Citera
2020-11-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreatVoid
Du kan ha rätt.

Men ändå är nästan alla med spetskompetens män inom allt från idrott till nobelpris. Och nästan allt bottenskrap män - uteliggare och fängelsekunder. En väldig spridning.

Detta, Män är oftast bäst, men också sämst. Och gemene flashbackare har alla en kvinna som står över
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in