Citat:
Ursprungligen postat av
Antivalent
Ok. 95% av schackvärlden håller inte med dig.
99% av schackvärlden håller med mig och jag vet betydligt mer än dig om den. Att man ens har speciella regler för när kvinnor kan få kalla sig grandmaster bevisar ju bara att man är medveten om att kvinnor inte kan mäta sig med män och därför behöver ha sitt egna titelsystem. Hade de nu kunnat mäta sig så hade det inte funnits något som WGM utan bara GM.
Citat:
Ursprungligen postat av
Antivalent
Du motsäger också dig själv hela tiden - ena sekunden säger du att kvinnor inte klarar logiskt tänkande på mäns nivå när jag ger flera exempel på kvinnor som nått framgång mot män i schack,
Är du på riktigt så här pass dum i huvudet? Jag gav dig tidigare två exempel på hur jävla idiotiskt det är att försöka göra anekdotisk bevisföring till ett argument. Anekdotisk bevisföring ÄR ett argumentationsfel, kolla på Wikipedia, googla på det eller något för du för tycks verkligen vara så pass dum i huvudet att du fortfarande inte inser det. Till och med en svagbegåvad bör väl kunna begripa logikens A-B-C - anekdotiska exempel är inte ett argument ditt korkade ärkemongo.
Och vad då "flera exempel"? Anna Rudolf som du nämnde har ägnat hela sitt liv åt schack, flera timmar i veckan och är ändå bara ca 200 poäng över en jävla vanlig hobbylirare som mig. Skillnaden mellan spelare vid 2100 och 2300 är inte heller så signifikant som den är för spelare vid 2600 och 2800.
https://i.imgur.com/dDWWTeB.png
Och faktum med att hennes högsta rating på samma webbsida bara är 72 poäng högre än min egen och att hon i skrivande stund faktiskt har lägre rating (2055) än vad jag har. Lite ironiskt då du ville göra gällande att här var en kvinna som var så mycket bättre än alla flashbackare som inte alls ägnar sina liv åt sporten, men inte ens det är självklart när man studerar det närmare. Så pass värdelösa är kvinnor.
Att du kan nämna något exempel ändrar ju inte på regeln dvs. att kvinnor inte kan mäta sig med män. 2 kvinnor som på över 100 år tagit sig in på topp 100 är inte att kunna mäta sig.
På samma vis definieras hästar att bara ha ett enda huvud, men ibland, så födds en tvåhuvad mutant men något enstaka undantag tar liksom inte och raserar hela vetenskapen om biologi. Igen, så pass svårt kan väl ändå inte det här vara? Det är inte raketforskning vi pratar om här.
Men enligt din efterblivna definition kan vi ju då även säga att San Marino är precis lika bra och kan mäta sig med toppnationer i fotboll för att man en gång lyckades trycka in en balja i 7-1 förlusten mot stornationen England 1993.
Citat:
Ursprungligen postat av
Antivalent
Om du skulle vetat det minsta om professionell schack skulle du veta att man inte jämför Elo anno 1990 med Elo 2020.
Det har bara ändrat sig marginellt och dessutom har den genomsnittliga elo-poängen bland rankade spelare en stor tendens att minska över tid.