2020-11-16, 16:26
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinhofland
Fotboll.

Alla vänster människor vill ju att de ska tjäna lika mycket så då borde man väl vara lika bra. Precis som i arbetslivet. Eller har de fel?

Antar att du var ironisk, förövrigt så blev det svenska damlandslaget utspelat av ett pojklag.
Citera
2020-11-16, 16:27
Medlem
Svart-Skalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Hur som helst, inom vilka sporter i dagsläget kan kvinnor mäta sig mot män?

Hästsport tänker jag på, men mer...

Ingen. Inte ens hästsport.
Citera
2020-11-16, 16:32
Medlem
Riksdalerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har inte sagt att tjejer är bättre än män överlag i klättring. Det jag säger är att det är en sport där det faktiskt kan vara en fördel att väga lite, vara vig och ibland också ha små händer som kan greppa små grepp.

Absolut, kan vara en fördel, men största fördelen är att ha testosteron istället för östrogen.
Sorgligt och tråkigt, vi bör ha en minnestund för detta naturliga fenomen som sker naturligt, men så är naturen inom rasen homo sapiens.
Citera
2020-11-16, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigturk
Kuksugning
Jag tvivlar på det. Bögglarna vet nog bättre hur en åderpåle skall slipas.
Citera
2020-11-16, 16:59
Medlem
Synchronised swimming
Citera
2020-11-16, 17:00
Medlem
Souths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Hundsport,häst sport, golf,rally formel 1 roadracing, bowling, körning. dart, skytte, dans

Kan vi sluta med dessa korkade exempel som redan varit uppe tusen ggr i tråden?
Citera
2020-11-16, 17:18
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyMasterPiece
I många individuella sporter skulle jag vilja påstå, så länge kvinnan är världsmästaren i sin sport och inte möter top 10 av männen i samma sport.

Lagsporter som ishockey eller amerikansk fotboll eller basket är bara att glömma.
Vad är det du ”påstår” egentligen?

Om man undantar eliten så har nån ur den stora massan chans att vinna?

Det håller jag med om. En 100% säker utfästelse!

Vad det nu har med frågeställningen att göra.
Citera
2020-11-16, 17:22
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyMasterPiece
I många individuella sporter skulle jag vilja påstå, så länge kvinnan är världsmästaren i sin sport och inte möter top 10 av männen i samma sport.

Lagsporter som ishockey eller amerikansk fotboll eller basket är bara att glömma.
Har för mig att det var Stefan Edberg sade att ingen man i top 1000 skulle kunna förlora mot en kvinna.
Citera
2020-11-16, 17:24
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av South
Kan vi sluta med dessa korkade exempel som redan varit uppe tusen ggr i tråden?
Lägg av. I dessa sporter har tjejer en chans. Korkad kan du vara själv. Det vet jag. För övrigt var jag i skolan bättre än killarna i både simning och fotboll. Om du tror att tjejer inte kan rstta en bil eller bowla och skjuta har du jävligt fel.
Citera
2020-11-16, 17:30
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Okej då gör vi såhär...

https://isreview.org/issue/72/are-me...etter-athletes

För övrigt du kan fan inte ett jävla skit om konståkning...

Det var citeringar från din källa i inlägget som föll bort när man reciterar.

Är det teoretiskt du menar? Det finns ingen kvinna som är i närheten av männen i uthållighetsidrotter. Pratar vi elit här? Eller motionsklasser?

Varför kommer du ens med sånt. Teorier utan empiri är värdelösa.

Vi behöver inga motionärsteorier. Eliten visar de empiriska datan. Män är snabbare i löpgrenar.
Citera
2020-11-16, 17:30
Medlem
Orkar inte läsa hela tråden, men i ultralöpning, bland annat så kallad Backyard Ultra, är det rätt jämnt mellan kvinnor och män i världstoppen.
Citera
2020-11-16, 17:31
Medlem
Souths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Lägg av. I dessa sporter har tjejer en chans. Korkad kan du vara själv. Det vet jag. För övrigt var jag i skolan bättre än killarna i både simning och fotboll. Om du tror att tjejer inte kan rstta en bil eller bowla och skjuta har du jävligt fel.

Att du tar upp exempel som golf, rally, Formel 1, roadracing och bowling visar att du inte har en aning om vad du pratar om.

Att du sen fortsätter med att säga att för att du var bra i simning och fotboll när du gick i skolan så är kvinnor bättre än men på det säger att du trollar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in