2020-10-29, 21:27
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Fr min del r alla former av kristendom vlkommet i Sverige. Sverige r kristet kulturellt och var (om du lser p) katolskt innan reformationen s det gr liksom inte att jmfra attityder mot islam med attityder mot ex vis katolicism.jag struntar f.. i hur just DU lever ditt religisa liv. Just nu r instllningen mot din religion inte srkilt positiv och du kanske ngonstans kan se VARFR det r s, eller?

Varfr du inte anser att min religion r positiv r fr att du kollar p hur en psykopat halshugger en fransman och baserar din syn p Islam p 1 persons agerande - inte hur min religion har ftt mig att engagera mig i lokalsamhllet, bidra till vlgrenhet i olika sammanhang OCH faktiskt g med i Frsvarsmakten fr att p s stt bidra nnu mer till Sverige, mitt hemland som jag enligt Islam r skyldig att frsvara. Jag r allts krigsplacerad och kommer vara p fronten den dagen ryssen kommer. Det hr r vad Islam uppmanar mig att gra - inte halshugga min lrare fr att jag inte tycker om en bild.
Citera
2020-10-29, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
No they're not. Fransmn kommer frn Kaukasien.
Du ljuger ju s att du snudd p det tror p det sjlv!!
Ls p innan du gr inlgg!!!
Hr har du en chans:

https://www.google.com/url?sa=t&sour...U9uDBZRGet_Uvf
Citera
2020-10-29, 21:31
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
1 persons agerande
Majoriteten av terrordd i vrlden kommer frn din skrpreligion. Jag vet vad du frsker gra hr, men opinionen om er getknullare kommer inte att frbttras hur mycket du n frsker f det att lta som om ni vill oss gott.

Ingen doktrin r mer hatisk n eran, eller i modern tid s primitiv.
Citera
2020-10-29, 21:31
Medlem
Citat:
Varfr du inte anser att min religion r positiv r fr att du kollar p hur en psykopat halshugger en fransman och baserar din syn p Islam p 1 persons agerande - inte hur min religion har ftt mig att engagera mig i lokalsamhllet, bidra till vlgrenhet i olika sammanhang OCH faktiskt g med i Frsvarsmakten fr att p s stt bidra nnu mer till Sverige, mitt hemland som jag enligt Islam r skyldig att frsvara. Jag r allts krigsplacerad och kommer vara p fronten den dagen ryssen kommer. Det hr r vad Islam uppmanar mig att gra - inte halshugga min lrare fr att jag inte tycker om en bild.

1 persons agerande?
Ja eller s har Europa ( usa ocks fr den delen.. verkligen!) ftt utst dessa terrorattacker i flera r och vilka har utfrt?

r det munkarna kanske?
Eller de korsbrande mnniskorna?

Eller vnta...
Citera
2020-10-29, 21:37
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
I vissa fall kan frmodligen ett land som Sverige som strsslar pengar ver diverse diktaturer och skitlnder stta ekonomisk press p lnderna att terta sina dysfunktionella medborgare.

Det funkade p Marocco, men bara fr de gatubarn vi hade hr och som varken hade flyktingskl eller asylskl. Vi gav dem pengar fr att de skulle terta sina gatubarn.

Citat:
En annan metod r ngot i stil med Australiens nr det gller "btflyktingar". Kommer du illegalt kommer du aldrig in utan hamnar i limbo p en konstig avlgsen och hoppls plats.

Sverige har inga sdana ar.

Citat:
Men det r uppenbart att huvudspret r att aldrig slppa in dem i Europa och helt och hllet gra om metoderna fr mottaganden av dem som pstr sig fly eller p annat stt menar att de pltsligt mste bo i Europa istllet fr i sitt hemland.

De flesta brjar i Turkiet. Du freslr drmed att vi br slicka Erdogans rv ytterligare, trots hans uppenbara skuld i det senaste terrorddet?

Hgern would behead you for that suggestion.
Citera
2020-10-29, 21:38
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
1. Eftersom jag som muslim aldrig ngonsin har tyckt eller hrt annat p frelsningar, fredagspredikan eller annat, att ateister eller mnggudadyrkare inte ska f leva fritt - s ser jag det som en sjlvklarhet att dom ska f leva fritt. Jag menar, de fick leva fritt under Muhammeds tid frutom i de fall dr de frde krig. Men nr de vl blev tillfngatagna fick de inte behandlas illa.

Muhammed gav ven judarna militrt beskydd efter att han hade ervrat en stad (minns inte vilken). P den hr tiden var det oerhrt ovanligt, d kristna inte krde med samma taktik i denna regionen. Fanns en artikel om detta som jag fick skriva en uppsats p nr vi lste internationell politik under mina universitetsr. Men om jag var tvungen att leta upp ett svar s finns det till 100% redan utskrivet ngonstans. Det r bara att googla p nyckelord.

2) Jag ser det som fullt okej att lmna Islam och jag har aldrig hrt ngon av mina albanska imamer/lrda som jag fljer sga ngot annat n att de beklagar att man tagit det snedsteget i livet. Allts vad jag menar r att jag aldrig hrt en imam ens behandla den frgan. Drfr tar jag det fr givet att det r fullt okej att lmna islam.

Och om det inte skulle vara det enligt Islam - d anser jag mig fortfarande inte som troende muslim skyldig att vidta tgrder mot denna person. Jag lever mitt liv och frsker hjlpa och bidra till lokalsamhllet (men ven runt om i vrlden i den utstrckning jag kan) och beblandar mig inte i andras angelgenheter. Lyckligtvis finns det en Gud som dmer i sdana frgor, s jag slipper.

Tack fr utfrliga och rliga svar. Det har jag ftt lra mig r att Ahl al Kitab, bokens folk har ett slags skydd, men det svraste synden du kan beg r Shirk, ngot som definitivt hinduer och Buddhister kan sgas vara skyldiga till, ja eller alla som avbildar Gudar och Gudinnor. S ett visst skydd fr kristna och judar, men mer oskert hur skyddet fr andra r. Ser vi i den muslimska vrlden s tror jag det r 13 lnder som har ddsstraff fr ateism. Drav min frga. Och i muslimska lnder frfljs och ddas, buddhister, hinduer och ateister. S jag r lite skeptisk till vilket "skydd" de egentligen skulle ha.

P frgan om vad straffet r fr att lmna Islam s finner jag detta:

Hanafi recommends three days of imprisonment before execution, although the delay before killing the Muslim apostate is not mandatory. Apostates who are men must be killed, states the Hanafi Sunni fiqh, while women must be held in solitary confinement and beaten every three days till they recant and return to Islam.[85] Penalty for Apostasy limited for those who cause Hirabah after leaving Islam, not for personal religion change.[86]

https://en.wikipedia.org/wiki/Aposta...en%20apostates.

Jag r glad att sista meningen finns med, vad andra skolor lr vet jag inte, men i mnga muslimska lnder s mrdas och torteras de som lmnar Islam. Och de kan sga att Islam frbjuder ngon att lmna religionen, s jag vet verkligen inte vem som har rtt, tror faktiskt ingen vet det.

Citera
2020-10-29, 21:39
Medlem
Jonathanhylstas avatar
Citat:
Islamismen r inte ett hot. Allt de lyckats prestera de senaste ren r knivmn, och... vi har inte behvt g lngre n till A-lagarbnken utanfr systemet sedan 70-talet fr att hitta sdana nollor.
Det va ett allvarligare hot 2015-2017 nr det var terrorattacker stup i kvarten men det r fortfarande ett hot.
Citera
2020-10-29, 21:40
Medlem
Citat:
Sverige har inga sdana ar.
...

Jag tycker EU borde samarbeta i frgan.
I grund och botten skulle inte Sverige behva gra ngot alls mer n finasniera och skicka personal om grnserna in till EU fungerade som just grnser.
Citera
2020-10-29, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathanhylsta
Det va ett allvarligare hot 2015-2017 nr det var terrorattacker stup i kvarten men det r fortfarande ett hot.

Framfrallt r det en varningssignal om vad som kommer bli den lngsiktiga konsekvensen av islamisering. Det hr r ju bara brjan om vi fortstter fylla p. Det r ju knappast som att acceptansen fr kristna, yttrandefrihet och liberal livsstil kommer ka med mer islam.
Citera
2020-10-29, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Skulle inte frvna om roten till sdant hr bessiningslst vld r sociala problem.
En mnniska utan arbete, hopp eller identitet .

Macron har vl krt en ganska hrd borgerlig politik, Han lever inte upp till Franska mottot Libert egalite fraternite

r det kyrkans fel d att dom r fattiga?
Tror snarare att vld r en del av deras kultur och att dom i grunden knner sig s jvla underlgsna oss vsterlnningar att dom mste hata oss fr att hja sig sjlva.
Citera
2020-10-29, 21:44
Medlem
Dilzoss avatar
Citat:
En galning i Nya Zeeland massakrerar sm barn och ldre i en mosk - stoltiserar med kristna idoler.
En galning i Frankrike slaktar en lrare eller en prst - skriker Islamfrknippade begrepp.

Vad r skillnaden?
Jag r muslim - vem halshugger jag menar du? Ser du inte sjlv att det du gr r att du rknar med MIG och miljarder andra muslimer i samma veva som EN eller ett EXTREMT F TILL ANTALET mnniskor? Mnga gnger brukar ni ateister hvda att ni r mnga gnger mer rationellt tnkande mnniskor n religisa.

Hur tusan kan ni d beg det vetenskapliga absurdumet gra fljande berkning.
"100 000 IS-terrorister halshugger mnniskor. IS-terroristerna r muslimer. Islam har 1.700.000.000 anhngare som inte halshugger mnniskor. Sledes mste Islam vara en terrorreligion baserat p vad dom 100 000 IS-terroristerna/sympatisrerna gr.".

Det r ju helt otroligt! Du lter din vrldsbild styra ditt rationella tnkande. Och du filtrerar automatiskt bort alla argument eller tankar som slr i ditt huvud som GR EMOT din vrldsbild fr att du fortfarande ska kunna behlla den. DET, min vn, r extremt farligt fr den kritiskt tnkande mnniskan ni mnga gnger hvdar att ni r!

Och slutligen; Varfr jag tog mig sjlv som exempel med bruttolnen r fr att ge er en bild av hur en muslim kan se ut och vilken bakgrund en muslim kan ha. Pongen var att visa att vi kan vara exakt lika mycket Svenssons som ni.
Skulle det vara okej fr dig ifall Spo punktmarkerade mosker och imamer med avlyssning och spaning ifall det skulle rdda oskyldiga liv?
Citera
2020-10-29, 21:44
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Indeed, men om jag som arbetsgivare t ex brjar stta en av mina anstllda fr att sedan avskeda honom p grund av hans politiska ideologi, s ker jag fast fr Politisk Diskriminering.

Nej. Det finns ingenting som heter politisk diskriminering i Sverige. Mrkligt nog r det helt bortglmt i svensk lagdtiftning, medans man skrivit in alla andra grunder frn FN:S deklaration.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in