2020-10-29, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Antingen så ljuger du eller så är du okunnig, hur som så har det varit manifestationer för terroroffer i fotbollsmatcher. Bara att googla, "uefa/fifa/euro/champions league + silent minute terrorist attack" och dylikt

Man kan absolut tycka att BLM har getts mer uppmärksamhet än offer i terrordåd, men att säga att det "inte varit ett skit" är trams. Till och med kvinnan i Nice kommer att få en tyst minut ikväll.

https://rmcsport.bfmtv.com/football/nice-hapoel-beer-sheva-une-minute-de-silence-pour-les-victimes-de-l-attentat-de-nice-1998412.html

Vad förvånad jag blir att du dyker upp även i denna tråd för att relativisera och urskulda ett vidrigt terrordåd. Låt mig gissa, de (det var fler än en, din pajas) som fick halsen avskuren provocerade den stackars gärningsmannen?

Att man slänger in en tyst minut ikväll är rätt självklart, men poängen som Outback4 gjorde kvarstår: när kriminella Fentanyl-Floyd dog gick man bananas hur länge som helst, sportevenemang ställdes in och även flera månader efteråt går europeiska fotbollsspelare på knä för att "ta fighten mot rasismen". Vad jag förstår fortsätter man i England att göra detta hela denna säsongen. För nåt som hände i USA.

Din länk handlar dessutom om ett lag från just Nice. Klart som fan de kör en tyst minut. Troligen även andra matcher som spelas idag. Men efter det är det tillbaka till knäböjande för BLM, medan terrorn i Europa glöms bort.
Citera
2020-10-29, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast varje gång staten vill införa lagar som ger polis och försvar möjligheten att spana på sådan data, så sparkar svenskarna bakut och påstår att deras integritet kränks..

I don't think so. Den senaste tråden om FRA's nya och utökade befogenheter har ett ganska starkt skimmer av misstro emot staten i sig. Folk är livrädda över att spaningen skall drabba Dem.

Om inte ens Flashback'ister kan acceptera implementering av sådant, then what chance would there be to get an OK from "normal" people?

Du ditt peddo är väl den siste som ska orda om "normal" people.

Ni har väääldigt många argument för att "det går inte". En klassiker från käften på den som inte inte vill se sådana metoder.

Och varför blandar du in etniska svenskar? Varför i helvete skulle man lägga tid på att "spana" på nisse o bengt när ett återvandirngsprogram inleds.

Du jiddrar precis som vanligt.
Citera
2020-10-29, 19:42
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Vad förvånad jag blir att du dyker upp även i denna tråd för att relativisera och urskulda ett vidrigt terrordåd. Låt mig gissa, de (det var fler än en, din pajas) som fick halsen avskuren provocerade den stackars gärningsmannen?

Att man slänger in en tyst minut ikväll är rätt självklart, men poängen som Outback4 gjorde kvarstår: när kriminella Fentanyl-Floyd dog gick man bananas hur länge som helst, sportevenemang ställdes in och även flera månader efteråt går europeiska fotbollsspelare på knä för att "ta fighten mot rasismen". Vad jag förstår fortsätter man i England att göra detta hela denna säsongen. För nåt som hände i USA.

Din länk handlar dessutom om ett lag från just Nice. Klart som fan de kör en tyst minut. Troligen även andra matcher som spelas idag. Men efter det är det tillbaka till knäböjande för BLM, medan terrorn i Europa glöms bort.

Relativiserar absolut ingenting, jag kommenterade bara det felaktiga påståendet att "ingen (i sportvärlden) gör ett skit" för offer i terrordåd.
Citera
2020-10-29, 19:43
Medlem
adelsnabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Bara om de adopterar islamismens syn på religionsfrihet.

Det är kanske dags.
Citera
2020-10-29, 19:51
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Du talar om, den vänsterliberala globalisteliten, dvs samma som förtrycker och kör över de europeeiska folken och hjärntvättar dem med en falsk förrädisk värdegrund, hade vart bra om deras huvuden i såfall rullar, än oskyldiga människors.
Vilka är då dessa oskyldiga? Dom som röstade fram Macron & Co?
Frankrike och Tyskland var dom som ville ta hit alla sk flyktingar 2015, dom ville försöka tvinga alla länder i EU att ta emot så många som möjligt då dessa följer Kalergiplanen till punkt och pricka. Både Merkel och Macron är bästisar med Soros.
Citera
2020-10-29, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av babetyp
Tror helt ärligt att normala muslimer är rädda för dessa terrorister för om det är någonting dessa extremislamisterna hatar mer än väst, så är det muslimer som inte delar deras världsåskådning.
Med risk att mitt svar blir raderat av mod. men jag citerar dig iaf. Du har alldeles rätt. Den absoluta majoriteten av alla terrorattacker från fredens religion sker mot andra anhängare av fredens religion, det är bara att se på pakistan afganistan och liknande stater. Likväl ska det vara hårda nypor mot islamister i västländer.
Inga bidrag till ibn-rushd, stäng alla radikala moskeer, stäng muslimska friskolor och ställ krav på muslimer om dom ska vara här! Vi ska inte backa på yttrandefriheten heller.
Islamister som halalslaktar folk som skedde i dag helt random måste bekämpas med alla tillgängliga medel. Något som de " moderata " muslimerna borde göra själva,för att höja sin trovärdighet åtminstone. Har inte hänt vad jag vet.
Citera
2020-10-29, 20:01
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Egentligen håller jag med, samtidigt som jag ändå kan säga: jag har flertalet vänner som är muslimer och de är fan a-ok. Jag tror också de facto att typ "90% är jättesnälla och fredliga". Men samtidigt inser man nu, mer och mer: detta kommer inte sluta väl. Islam i Europa funkar bara inte. Det går sämre och sämre; under ytan på båda sidor puttrar föraktet och misstänksamheten. Som du säger är också jag övertygad om att väldigt många muslimer tyckte att mordet på läraren var just "rimligt", någonstans. Tror fler och fler fattar nu, att detta är bara början. Många - många - huvuden kommer skiljas från sina kroppar innan detta är över. Tror fortfarande inte Le Pen vinner nästa val, och det skulle hursomhelst knappt göra någon skillnad: men en om en jävla kumbaya-samlevnad i fred mellan Islam och Väst, den drömmen är krossad sedan länge.e

Men alltså här sade du väl emot dig själv? Alltså att du tror att 90% är jättesnälla och fredliga och nån rad längre ner skriver du att väldigt många muslimer säkerligen tycker att halshuggningen var rimlig.
Men jag håller med dig i det att islam och Europa var en helt fruktansvärt dålig idé. Allt går fel, åt helvete, precis hela tiden. Och som du skriver, det kommer bli blodigare.
Senast redigerad av BoulevardAlruna 2020-10-29 kl. 20:04.
Citera
2020-10-29, 20:04
Medlem
Herreminskapares avatar
Så IS gick ut och uppmanade till terrormord och bara en eller två personer nappade? Trodde faktiskt IS var starkare än så
Senast redigerad av Herreminskapare 2020-10-29 kl. 20:08.
Citera
2020-10-29, 20:07
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Men ÄNDÅ är det hur man än vänder på det islamister som gång på gång utför de här dåden, hur många ensamma galningar är det som är anhängare av Muhammed, sagoboken och islam?

En procent av en procent av en procent.

Citat:
Tar de aldrig slut?

Fram tills dess att vi identifierar exakt vad som är vad i den mänskliga genetiska koden och inför obligatorisk screening redan på fosterstadiet, så kommer tillkomsten av sådant avskräde att vara proportionell med födslostatistisken.

Ett lite humoristiskt sammanträffande i det hela är att kyrkobesökarna i detta senaste terrordåd, emotsätter sig sådan typ av fosterscreening. Enligt Polens senaste katolska lagförslag, så skall ALLA foster ges chansen att leva, oavsett om de är retards eller ej.

Citat:
Hur radikaliseras de? Vart radikaliseras de?

På Youtube.

Citat:
Om de nu INTE är riktiga muslimer som utför dåden (som gång på gång skrivs bla här) varför i helvete ser då inte de ”riktiga” muslimerna till att själva sätta stopp för de ”ensamma” galningarna.

Hade jag haft chansen att stoppa Breivik, Anton eller Brenton Tarrant innan de begick sina dåd, så hade jag gjort det. Vi såg det dock inte förrän det var för sent.

Citat:
Om jag skulle vara en sk ”riktig” muslim så skulle det i allra högsta grad vara i mitt intresse att sätta stop för dem,

Var då en Riktig Svensk och sätt stopp för nästa Anton Lundin. Kan du det, så kan du betrakta ditt dagsverke för resten av livet som Komplett.
Citera
2020-10-29, 20:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Och det tror du kommer få fanatikerna att sluta mörda va?

Herregud hoppas du inte har nåt ansvar på jobbet, ditt konsekvenstänk är totalt avvikande
Kan ju vara ett sätt att lära vissa muslimer att dom befinner sig i ett sk fritt land med en sekulär författning.
Citera
2020-10-29, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Men alltså här sade du väl emot dig själv? Alltså att du tror att 90% är jättesnälla och fredliga och nån rad längre ner skriver du att väldigt många muslimer säkerligen tycker att halshuggningen var rimlig.
Jag betvivlar inte att dina muslimska vänner är ”a ok”. Är samtidigt otrolig trött på det här argumentet att ”jag känner faktiskt x och de är jättesnälla”.
Men jag håller med dig. Det blev inget lyckligt giftermål mellan islam och Europa. Det blev ett jävla blodbad och värre lär det väl bli? Därför hjälper det liksom inte att försöka gjuta olja på vågorna och hänvisa till att de flesta är ”snälla”, liberala, integrerade etc etc. det blir liksom som ett slag i ansiktet på alla offer främst (nice, Bataclan, C Hebdo, halshuggna präster, halshuggna lärare, Stockholmsattentatet need I continue). Jag menar: vi har fått nog. Färre och färre försvarar denna religion nu. Det är liksom inte LÄGE att med brösttoner och handhjärtan och yra om antirasism och tolerans. Tolerans måste ju komma från bägge hållen eller hur. Och det är just därför islam och Europa aldrig kan fungera tillsammans.

Alltså, jag har lite svårt att formulera det, så jag uttryckte mig kanske inte särksilt väl. I princip håller jag med dig.

Vad jag menar är typ: jag själv "hatar" ingalunda muslimer. Som sagt, jag känner och har känt många, och de flesta har fan varit helt ok. Så jag har ingalunda något irrationellt hat mot en trosuppfattning, och än mindre är jag genuin rasist. Men vad allt detta ändå gör klart (och jag har förvisso vetat det länge, men jag tror fler och fler börjar vakna nu) är att islam i väst, det funkar liksom inte. Det funkar inte nu och det kommer heller inte att funka. Det kommer bara bli värre. Det tror jag fan alla inser nu: det kommer bara bli värre. Klansamhällen, burkinis, halalslakt av kristna: det är fan allt man hör om nuförtiden, och sen "på andra sidan" om SD-rasism-SD-rasism-SD-rasism-SD-rasism. Det är liksom fan hela den mediala verkligheten i det här landet. Och sen ser man hur det ser ut i våra städer, Stockholm, Göteborg, Malmö. Jag tror fan ingen i detta land, eller i hög grad det västliga Europa, är särskilt optimistisk inför framtiden. Det här som hände idag, det är framtiden, och vi kan fan inte göra någonting för att förhindra det, det är alldeles för sent för det.
Citera
2020-10-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Du talar om, den vänsterliberala globalisteliten, dvs samma som förtrycker och kör över de europeeiska folken och hjärntvättar dem med en falsk förrädisk värdegrund, hade vart bra om deras huvuden i såfall rullar, än oskyldiga människors.

Givetvis, Macron är den störste grisen. Hans huvud borde rulla först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in