Citat:
Ursprungligen postat av
BoulevardAlruna
Men alltså här sade du väl emot dig själv? Alltså att du tror att 90% är jättesnälla och fredliga och nån rad längre ner skriver du att väldigt många muslimer säkerligen tycker att halshuggningen var rimlig.
Jag betvivlar inte att dina muslimska vänner är ”a ok”. Är samtidigt otrolig trött på det här argumentet att ”jag känner faktiskt x och de är jättesnälla”.
Men jag håller med dig. Det blev inget lyckligt giftermål mellan islam och Europa. Det blev ett jävla blodbad och värre lär det väl bli? Därför hjälper det liksom inte att försöka gjuta olja på vågorna och hänvisa till att de flesta är ”snälla”, liberala, integrerade etc etc. det blir liksom som ett slag i ansiktet på alla offer främst (nice, Bataclan, C Hebdo, halshuggna präster, halshuggna lärare, Stockholmsattentatet need I continue). Jag menar: vi har fått nog. Färre och färre försvarar denna religion nu. Det är liksom inte LÄGE att med brösttoner och handhjärtan och yra om antirasism och tolerans. Tolerans måste ju komma från bägge hållen eller hur. Och det är just därför islam och Europa aldrig kan fungera tillsammans.
Alltså, jag har lite svårt att formulera det, så jag uttryckte mig kanske inte särksilt väl. I princip håller jag med dig.
Vad jag menar är typ: jag själv "hatar" ingalunda muslimer. Som sagt, jag känner och har känt många, och de flesta har fan varit helt ok. Så jag har ingalunda något irrationellt hat mot en trosuppfattning, och än mindre är jag genuin rasist. Men vad allt detta ändå gör klart (och jag har förvisso vetat det länge, men jag tror fler och fler börjar vakna nu) är att islam i väst,
det funkar liksom inte. Det funkar inte nu och det kommer heller inte att funka. Det kommer bara bli värre. Det tror jag fan alla inser nu:
det kommer bara bli värre. Klansamhällen, burkinis, halalslakt av kristna: det är fan allt man hör om nuförtiden, och sen "på andra sidan" om SD-rasism-SD-rasism-SD-rasism-SD-rasism. Det är liksom fan hela den mediala verkligheten i det här landet. Och sen ser man hur det ser ut i våra städer, Stockholm, Göteborg, Malmö. Jag tror fan
ingen i detta land, eller i hög grad det västliga Europa, är särskilt optimistisk inför framtiden. Det här som hände idag, det är framtiden, och vi kan fan inte göra någonting för att förhindra det, det är alldeles för sent för det.