Citat:
Ursprungligen postat av
0laa
En bevpnad man lmnade en dd och flera skadade nra Notre Dame-kyrkan i Nice innan han arresterades. Det rapporterar flera franska medier.
Nice borgmstare, Christian Estrosi, skriver p Twitter att en person har gripits och att det tyder p att det rr sig om en terroristattack.
https://live.aftonbladet.se/supernyt...dade.1aPCeXVDm
Det r nu det brjar.
Islamisternas krig emot de kristna. Det kar i hela vrlden. Vi kommer snart f se det i Sverige. Gudstjnstbeskare kommer att bli attackerade av islamister och f sina halsar avskurna. Tro mig, det r snart hr.
Visst, jag frstr resonemanget att inte lta sig skrmmas av och vika sig fr islamisterna, utan istllet fortstta visa upp karikatyrer av Mohammed offentligt. Men jag mste frga mig: r det verkligen vrt det? Att oskyldiga mnniskor som inte har ngonting med det att gra annat n att de tror p Kristus, ska f stta livet till p detta fruktansvrda, vidriga stt?
Vidare kan jag inte frst varfr polisen allt som oftast ddar terroristen i frga. Det r ju det de vill. Bli martyrer och hjltar i andra islamisters gon. Skjut dem i bda benen istllet s de verlever och kan stllas infr rtta.