2020-10-29, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Jag pstod aldrig att det var en ensam galning. Snarare menar jag p att dessa dd sllan sker av en mainstream muslim utan de som hamnar i salafistiska/wahhabistiska kretsar. Men du r ocks en idiot som inte fattar det. Strsta skmtet r att folk en gng i tiden trodde att vita europeer var ubermensch. I denna trd resonerar ni som en bunt untermensch.
De tv sista meningarna gr att du lter som att gillar Adolf Hitler ocks.
Citera
2020-10-29, 14:53
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Finns lika mycket idioter p bda sidor. Kristna som muslimer som hger/vnster extremer.
Det r olyckligt att islam idag r synonymt med terrorism ty lngt ifrn att fresprka terrorism r islam en fridfull religion vars fundament lr muslimer att upprtthlla fred och rttvisa vrlden ver.
https://islam.se/terrorism

Tyvrr betyder inte deras fred och rttvisa vad europer frknippar det med. Och fr dig som gillar att vilseleda naiva, har du berttat att islam betyder underkastelse.. Vilken andra n muslimer knappast vill gra frivilligt. Srskilt inte nr det betyder att leva i frnedring under vrdelsa muslimer. Ta och kr upp dina lgner i rva
Citera
2020-10-29, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Finns lika mycket idioter p bda sidor. Kristna som muslimer som hger/vnster extremer.
Det r olyckligt att islam idag r synonymt med terrorism ty lngt ifrn att fresprka terrorism r islam en fridfull religion vars fundament lr muslimer att upprtthlla fred och rttvisa vrlden ver.
https://islam.se/terrorism

Fast tittar man p tolkningen av rttvisa som islamister har, s r den annorlunda mot vstvrldens. Detta gller ven tolkningen av yttrandefrihet och jmstlldhet. Sedan finns det ju ven det dr obekvma faktumet att islam spreds med svrdet
Citera
2020-10-29, 14:54
Medlem
sanningenskas avatar
Hahahah det sitter serist idiotjvlar i trden som tror att detta utfrts av random muslimer. Att Abdullah med sina skitiga byxor har planerat terrordd runtom Europa. Vnd er mot vad det handlar om, det r den Evige Juden som ni ska rikta uppmrksamhet mot. Det finns en anledning till att man inte ens fr diskutera den kroknste. Juden r roten till allt ont och alla dessa terrordd av "muslimer" r gjorda fr att destabilisera vst, precis som invandringen av mnniskor ifrn kloaklnder r.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag frsvarar inte attacken. Jag ifrgastter den rasistiska agendan bakom teckningarna som ledde fram till den. Varfr mste yttrandefrihet innebra rtt att provocera?

Det r konstigt att Samuel hade karykatirer utav Jesus med utan ngon utav de kristna barnen uppfattade det som provokation och halshgg honom?

Och sedan hur kan det vara rasistisk provokation att be i en kyrka?

Hade en kristen man gtt in en moske och halshuggit folk hade du varit ok med det?
Senast redigerad av Vafalls09 2020-10-29 kl. 14:56.
Citera
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
I sak s hller jag med, jag frstr vad du menar. Men Nationalism har ingen helig bok, ingen trosbeknnelse eller en person som betraktas som profeternas sigill. S nationalister behver inte ha s mycket gemensamt alls, en muslim som r den bste i vrlden och en muslim som skr halsen av ngon delar dock helt religisa fundament, det som skiljer sig t r tolkningen.

Sjlvklart. Det stmmer. Nationalism som koncept r mycket bredare n islam d varje lands nationalism r unik. Sedan har nationella rrelser helt olika utgngspunkter. Vi har skaran som ser juden som frkroppsligandet av ren ondska. Andra menar att det r muslimer. De enas dock i sin syn p "etablissemanget". Vissa startar sajter som Fria Tider. Andra ker till en och skjuter ner socialdemokratiska barn. Sen ska vi inte glmma att vrlden som mnga muslimer kommer ifrn r mycket brutalare n den som vita nationalister kommer ifrn. Den dag d vita lnder har samma utbredda korruption och fattigdom som mnga delar av den muslimska vrlden har, den dagen kommer vi se mycket mer vit terror. Att urkunderna skulle vara den mest relevanta variabeln fr terror r total bullshit. Snarare r faktorer som identitet, socioekonomi och sammanhang mycket mer relevanta.
Citera
2020-10-29, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0laa
En bevpnad man lmnade en dd och flera skadade nra Notre Dame-kyrkan i Nice innan han arresterades. Det rapporterar flera franska medier.

Nice borgmstare, Christian Estrosi, skriver p Twitter att en person har gripits och att det tyder p att det rr sig om en terroristattack.

https://live.aftonbladet.se/supernyt...dade.1aPCeXVDm

Det r nu det brjar.
Islamisternas krig emot de kristna. Det kar i hela vrlden. Vi kommer snart f se det i Sverige. Gudstjnstbeskare kommer att bli attackerade av islamister och f sina halsar avskurna. Tro mig, det r snart hr.
Visst, jag frstr resonemanget att inte lta sig skrmmas av och vika sig fr islamisterna, utan istllet fortstta visa upp karikatyrer av Mohammed offentligt. Men jag mste frga mig: r det verkligen vrt det? Att oskyldiga mnniskor som inte har ngonting med det att gra annat n att de tror p Kristus, ska f stta livet till p detta fruktansvrda, vidriga stt?
Vidare kan jag inte frst varfr polisen allt som oftast ddar terroristen i frga. Det r ju det de vill. Bli martyrer och hjltar i andra islamisters gon. Skjut dem i bda benen istllet s de verlever och kan stllas infr rtta.
Citera
2020-10-29, 15:03
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det r sjlvklart inte rtt, och ingen mer n den som gjorde det tycker att det r rtt. Bilderna skapades i syfte att reta upp, och av alla Frankrikes mnga miljoner muslimer var det en som var psykiskt instabil och flippade.
Du har rtt, man br alltid anpassa sig sjlv och hela samhllet efter den som r mest vldsbengen.
Citera
2020-10-29, 15:04
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Jo den r relevant eftersom ngon pstod att det hr r islam vilket r inkorrekt i sak. Det r en frhllandevis liten andel inom islam. Den pongen vill rasister som du ignorera eftersom ni r ute efter att folk ska hata alla muslimer. ven fredliga Ahmed som jobbar 7-22 varje dag i sin lilla livsbutik. Och nr sdana som du frsker fucka med Ahmed s spottar jag p dig.

Den enda rasist hr r du med alla dina muslimvnner! som hatar Svenskar, Kristna och Sverige... Jo inavel brukar ha en tendens att spotta p folk sknt att vi rtt ut det.

Nej d det gr ni muslimer s bra sjlva!

Men nej alla muslimer r inte terrorister det har jag aldrig psttt heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Du har islamisterna och tacka fr att vi hatar p "lilla fredliga Ahmed" p samma stt som islamisterna drar hela vstvrlden ver en och samma kam fr ngot som USA har sttt fr.

Ledsen men empati-kortet har utgtt fr lnge sedan

Precis!
Senast redigerad av nousernameneeded 2020-10-29 kl. 15:07.
Citera
2020-10-29, 15:05
Muslimerna kommer hit och vandaliserar kyrkor och synagogar som har sttt hr sedan medeltiden och de frvntar sig empati? Lol
Citera
2020-10-29, 15:07
Medlem
Tycker Hanif Bali twittrar bra hr.

Citat:
Kvinna halshuggen framfr en kyrka i Nice. Men kom ihg, att muslimer begr vldsdd fr att de r proxykrnkta ver sin profet har inget med islam att gra. Islamska terrordd har inget med Islam att gra. Islam har inget med Islam att gra.
Citera
2020-10-29, 15:07
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Det intressanta hr r att detta skedde i klvattnet av yttrandefrihet. Menar du att demokratin skyddas av hgern?
Det r en underbart enkel soppa som tolkas tragikomiskt!
En lrare visar vad yttrandefrihet som koncept r och det i sig tolkas som en skymf mot en religion som har en vldigt specifik syn p just yttrandefriheten och begr mord p grund av det (symboliskt ocks p just sagda yttrandefrihet).
Lgg drtill de fradgande hger-mnniskorna som lika felaktigt beskyller vrldens strsta andel mnniskor fr det och vill se blod som svar, eller de stndigt appologetiska vnster-personerna som fr leka verbal parkour fr att ens kommentera saken, eller varfr inte de olika agendadrivna media som uppgr till 100% idag som ska slss om att vara prktigast eller frdma hrdast.. recept fr en ordentlig skitstorm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in