2020-10-30, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Det gr de speciellt fr att svensk massmedia ALDRIG lgger ngon tid p dd som dessa. Och uppmrksamheten som nd ges gr som mest ut p att relativisera och dlja grymma detaljer i dden.
BBC hade tex halshuggningen i topp i ett par dygn p deras sida. Och d ska man komma ihg att denna public service r knd fr sin politiskt korrekta agenda.
P SVTs hemsida s halkade den ner snabbt som p ett banaskal och ordningen totalt fokus p covid terstlldes.

Danska Ekstrabladet gick tom ut och frskte stlla frgor till demonstrerande muslimer - "Vad r vrst, en halshuggning eller en brnd bok?"

Skrmmande att dessa "demonstranter" ens finns p europeisk mark.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/poli...egning/8347497

Hizb ut-Tahrir, aspirerade de inte till Riksdagen i Sverige senaste valen. Valarbetade i Rinkeby m.m?
Citera
2020-10-30, 21:21
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Ja, fr varfr skall Frankrike ta emot en person som redan i Italien konstateras sakna uppehllsrtt i EU?

Han kanske kom som turist?
Citera
2020-10-30, 21:26
Medlem
Varfr hnder det hr i Europa hela tiden, men inte i Kina? Om det finns miljoner militanta muslimska bevpnade terrorister i Europa, s borde det finnas ngra i Kina ocks. Och Kina hatar muslimer betydligt mer n vad Europa gr, s det borde ju vara en no-brainer fr varje terrorist att rja loss p himmelska fridens torg.
Citera
2020-10-30, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Folk ltar samma frga hela tiden.
"Varfr islam" och varfr r det just muslimer (islamister) som begr den hr typen av brott.

Om vi bortser frn det faktum att det inte riktigt stmmer (hemska brott begs bland alla grupper) s r problemet inte religionen i sig, fr islam r inte vrre n vare sig kristendomen eller judendomen.

Judendomen ser inte alls snllt p otrogna och icke-judar (gojim) och vill man tolka det s s uppmuntrar ven judarnas tro till mord p icke-judar. Det r s det str, ven dr, om man vljer att se allt i svart och vitt. Ska man dra en parallell s r de ultranationalistiska israelerna av den sikten att icke-judar inte behver existera.

Detsamma med kristendomen och i synnerhet gamla testamentet. Gemensamt fr alla abrahamitiska religionerna r de terkommande elementen av blod, vedergllning, viskepelse, straff, hdelse och heder i blandad kontext.

Det som skiljer sig r att mnga (inte alla) muslimer som nu bor i vst kommer frn jordens skithl dr de knappt kan lsa eller skriva om ens frst varandra i klarhet. Analfabeter, fattiga bnder, slkter som i hundratals r har haft egna kulturella lagar i byn. Afghanistan, Pakistan r klassiska skolboksexempel, samt mnga lnder i Mellanstern, Afrika - de har alla detta gemensamt. En stor andel obildade mnniskor som inte vet annat n de lagar och seder som ftt froda ver tid i hundratals r genom klanerna och samhllena. I mnga fall har de en kvinnosyn och andra frhllanden till samhllsproblem som gr lngre bak i tiden n de stora religionerna.

Dessutom anvnder man islam som en gemensam pjs mot vst som involverar sig utrikes. Skillnaden hr r att vst inte involverar sig i kristna lnder eller gr ngot som missgynnar Israel. Muslimer anser dock att vst gr allt fr att skapa kaos i muslimska lnder.

Det r ingen nyhet att vita kristna och vita muslimer r mer bildade och logiska i sin tolkning. Jmfr med andra grupper i Afrika och Mellanstern med helt andra religisa vertygelser n islam som trots det begr hedersmord, brnner hxor, slaktar folk sinsemellan i olika konflikter ssom hutuer, tutsier och allt vad de heter. De behver inte islam fr att gra det, det tillhr nmligen gamla skamkulturer, vidskepelser och vertygelser som funnits lngt lngre n islam.

Min pong r att man mste se vad det r fr typ av mnniskor som frmst begr dessa dd. Det finns undantag, men i stora drag brukar det vara samma sort just i Frankrikes fall. Ngon jvla inavlad tunisier, algerier eller annan koloniarab som begr dessa dd i Frankrike med ett liv av misslyckanden och problematik i bagaget. Tjetjenen fr ngra veckor sedan r ett undantag och det skms jag fr, oftast r det nordafrikaner som begr denna hmndterror, i kombination med islamistiska motiv, mot fransmnnen, kolonisatrerna.

Tjetjener har inget otalt med fransmn, egentligen. Det r bara det att vissa tjetjener helt enkelt hjrntvttas av araberna i moskerna, ungefr som Mikael Skrmo som ansg att araberna var ubermenschen och drfr var han villig att mrda sina egna. Mnga araber inom islam anser det sjlva, att de r frmer och finare som mnniskor, d profeten ocks var arab och de anvnder det som en maktfaktor i islamistiska miljer. Det r inget nytt.

Huvudproblemet r att muslimer tror att Koranen r Guds ord tergivna av rkengeln Gabriel och nedtecknade av Muhammed och att den r ofelbar.
Judar och kristna har alltid tolkat och reformerat Tanach eller Bibeln. Muslimerna r fast i 600-talet.
Det frklarar alla terrordd.
Citera
2020-10-30, 21:27
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag hoppas att man har bevpnade vakter utanfr alla kyrkor hdanefter. Nsta gng r det ngon muslim som attackerar kyrkobeskare i Sverige. Jag har gett upp min tro p samfrstnd med muslimer. Islam saknar frutsttningar att moderniseras och omtolkas. Islam fungerar inte i Frankrike och inte i Sverige. Erdogan kan bojkotta oss hur mycket han vill. Stng alla moskeer innan det r frsent.
Omvrlden kommer inte att bry sig.

Erdogan r en rtta han har inte lyckats med ngot utan bara frstrt landet. Nr det gller muslimer i allmnhet s r de inkompetenta frmodligen p.g.a. inavel de har inte bidragit med ngot frutom att parisitera p andra lnders skatteinbetalningar s vad skall vi med detta pack till??
Senast redigerad av BengtsforsBois 2020-10-30 kl. 21:46.
Citera
2020-10-30, 21:33
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Det gr de speciellt fr att svensk massmedia ALDRIG lgger ngon tid p dd som dessa. Och uppmrksamheten som nd ges gr som mest ut p att relativisera och dlja grymma detaljer i dden.
BBC hade tex halshuggningen i topp i ett par dygn p deras sida. Och d ska man komma ihg att denna public service r knd fr sin politiskt korrekta agenda.
P SVTs hemsida s halkade den ner snabbt som p ett banaskal och ordningen totalt fokus p covid terstlldes.

Danska Ekstrabladet gick tom ut och frskte stlla frgor till demonstrerande muslimer - "Vad r vrst, en halshuggning eller en brnd bok?"

Skrmmande att dessa "demonstranter" ens finns p europeisk mark.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/poli...egning/8347497

S dessa "demonstranter" representerar extrema islamistiska organisationen
Hizb ut-Tahrir. De r frbjudna i mnga lnder, Tyskland bl a, men i Sverige r de verksamma och infiltrerar viktiga positioner i samhllet just nu. Skrmmande.
Citera
2020-10-30, 21:38
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Islamismen r inte ett hot. Allt de lyckats prestera de senaste ren r knivmn, och... vi har inte behvt g lngre n till A-lagarbnken utanfr systemet sedan 70-talet fr att hitta sdana nollor.

Fan vad mycket skit du snackat i den hr trden.

Terrorism handlar just om att ingjuta terror i en befolkning, snarare n att tillfoga en skada som kan ha reell inverkan. Jag kan hlla med om att vi i viss utstrckning verdriver faran, men faktum r nd att vi i vst mer och mer blivit koloniserade av islam som en skrckvision, dr man aldrig riktigt r sker p att man inte kommer bli halalslaktad nr man drar till den lokala ICAn fr att handla lite. Testa och stt dig i tunnelbanan, och sen helt pltsligt drar du av ett jvla "ALAHU AKHBAR" fr full hals, folk kommer fan skita p sig. Det r allts trosbeknnelsen fr typ 1,8 miljarder mniskor i vrlden, medan det fr alla som bor i Europa betyder nu smller det eller nu dr du!

(Jag ser fr vrigt grna att du underlter att citera mig i framtiden, ven om detta frsts r ett fritt forum.)

Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Allts att du tror att 90% r jttesnlla och fredliga och nn rad lngre ner skriver du att vldigt mnga muslimer skerligen tycker att halshuggningen var rimlig.
Men jag hller med dig i det att islam och Europa var en helt fruktansvrt dlig id. Allt gr fel, t helvete, precis hela tiden. Och som du skriver, det kommer bli blodigare.

Fr att terkomma kort till det dr: jag sg en kort intervju med brodern till frvaren p TV idag. Svrt att inte sga att han verkar rtt ok. Eller kolla in hela hans familj p bild hr:

https://www.bbc.com/news/world-europe-54745251

Jag menar allts att jag har full respekt fr honom (brorsan, allts) som mnniska. Jag dmer ingen. Live and let live. Men med vetskap om vad som hnt kan man heller inget annat n sga: den respekten baseras i hg grad p att ni stannar i Tunisien. Er vrld r inte vr vrld. Kolla in lillbrorsan dr i bakgrunden. ven han har rtt till freedom och the pursuit of happiness och hela den biten. Men kan fan sl vad om att han redan nu har ett djupt, djupt frakt mot vst och allt vi str fr. Tror inte ndvndigtvis det r baserat p islam, utan mer p att det r "vi" och sen r det "dom". Vst r "dom" fr den hr killen, och kommer alltid vara det.

Frresten: som vanligt r det mnga troll i en trd som denna som menar att vi frsvarar karikatyrer bara fr att vi r rassar, osv. Den dr brassen Simone var svart, och jag lider ver hennes dd precis lika mycket som fr de andra offren. S jvla tragiskt. Verkade vara en fin mnniska, sen fr hon mer eller mindre halsen avskuren av nt jvla avskrde.

Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Hur mnga muslimer likt den i Nice krvs fr att man nd ska kunna utg frn att det r religionen som r grunden till problemet?

Jag r personligen inte srskilt vertygad om att det handlar frmst om islam; jag r mer inne p att det r nt slags avgrundsdjupt hat mot vst, en djup "vi" och "dom"-instllning som nrs av historia, religion, geografi, etnisk tillhrighet och annat. Men jag hller med om allt annat du skriver. Tycker det r vldigt uppenbart att ngon fredlig samlevnad mellan islamska MENAiter och det upplysta Europa r rtt illusorisk.
Citera
2020-10-30, 21:51
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transient91
Fy fan vad jag hatar muslimer, jag r nra nog redo att g ut p stan och knivhugga varenda svartskalle jag ser.

Fjrde stora terrorddet vi kan tillskriva smutsreligionen islam i r. Jag tippar p tminstone tv-tre stora till innan ret r slut. Antagligen i anslutning till jul, och antagligen terigen i Frankrike eller Tyskland. Eventuellt i England.
Ja jag blir inte frvnad om det kommer ett terrordd nu till jul.
Citera
2020-10-30, 21:53
Medlem
Pusts avatar
Anti-France protests draws tens of thousands across Muslim world
https://www.theguardian.com/world/20...s-muslim-world

Citat:
"We don't target innocents", he said. "But those who directly insult our prophet will shoulder the responsibility."

Gulbuddin Hekmatyar, the leader of Hezb-i-Islami, an Islamist party, warned that if Macron did not control the situation, we are going to a third world war and Europe will be responsible".
Citera
2020-10-30, 21:54
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Folk ltar samma frga hela tiden.
"Varfr islam" och varfr r det just muslimer (islamister) som begr den hr typen av brott.

Om vi bortser frn det faktum att det inte riktigt stmmer (hemska brott begs bland alla grupper) s r problemet inte religionen i sig, fr islam r inte vrre n vare sig kristendomen eller judendomen.

Judendomen ser inte alls snllt p otrogna och icke-judar (gojim) och vill man tolka det s s uppmuntrar ven judarnas tro till mord p icke-judar. Det r s det str, ven dr, om man vljer att se allt i svart och vitt. Ska man dra en parallell s r de ultranationalistiska israelerna av den sikten att icke-judar inte behver existera.

Detsamma med kristendomen och i synnerhet gamla testamentet. Gemensamt fr alla abrahamitiska religionerna r de terkommande elementen av blod, vedergllning, viskepelse, straff, hdelse och heder i blandad kontext.

Det som skiljer sig r att mnga (inte alla) muslimer som nu bor i vst kommer frn jordens skithl dr de knappt kan lsa eller skriva om ens frst varandra i klarhet. Analfabeter, fattiga bnder, slkter som i hundratals r har haft egna kulturella lagar i byn. Afghanistan, Pakistan r klassiska skolboksexempel, samt mnga lnder i Mellanstern, Afrika - de har alla detta gemensamt. En stor andel obildade mnniskor som inte vet annat n de lagar och seder som ftt froda ver tid i hundratals r genom klanerna och samhllena. I mnga fall har de en kvinnosyn och andra frhllanden till samhllsproblem som gr lngre bak i tiden n de stora religionerna.

Dessutom anvnder man islam som en gemensam pjs mot vst som involverar sig utrikes. Skillnaden hr r att vst inte involverar sig i kristna lnder eller gr ngot som missgynnar Israel. Muslimer anser dock att vst gr allt fr att skapa kaos i muslimska lnder.

Det r ingen nyhet att vita kristna och vita muslimer r mer bildade och logiska i sin tolkning. Jmfr med andra grupper i Afrika och Mellanstern med helt andra religisa vertygelser n islam som trots det begr hedersmord, brnner hxor, slaktar folk sinsemellan i olika konflikter ssom hutuer, tutsier och allt vad de heter. De behver inte islam fr att gra det, det tillhr nmligen gamla skamkulturer, vidskepelser och vertygelser som funnits lngt lngre n islam.

Min pong r att man mste se vad det r fr typ av mnniskor som frmst begr dessa dd. Det finns undantag, men i stora drag brukar det vara samma sort just i Frankrikes fall. Ngon jvla inavlad tunisier, algerier eller annan koloniarab som begr dessa dd i Frankrike med ett liv av misslyckanden och problematik i bagaget. Tjetjenen fr ngra veckor sedan r ett undantag och det skms jag fr, oftast r det nordafrikaner som begr denna hmndterror, i kombination med islamistiska motiv, mot fransmnnen, kolonisatrerna.

Tjetjener har inget otalt med fransmn, egentligen. Det r bara det att vissa tjetjener helt enkelt hjrntvttas av araberna i moskerna, ungefr som Mikael Skrmo som ansg att araberna var ubermenschen och drfr var han villig att mrda sina egna. Mnga araber inom islam anser det sjlva, att de r frmer och finare som mnniskor, d profeten ocks var arab och de anvnder det som en maktfaktor i islamistiska miljer. Det r inget nytt.

Det r inte heller gamla bcker eller enstaka galningar som r det verkligt stora hotet utan ideologin nr den sprider sig.
De muslimer som demonstrerar i vrlden nu, tillhr knappast alla din kategori av inavlade misslyckade Tunisier etc. Det r vl ett verkligt problem att ven "vanliga" muslimer i den segregerade frorten, i sitt hjrta sympatiserar med islamismen nr det kommer till kritan. Vad har du att sga om det? r du sjlv muslim?
Citera
2020-10-30, 22:04
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Han skulle hindra dem genom att ha kontroll p muslimerna. Han skulle ven ha kontroll ver stora och starka stammarna och klanerna.

Fast inte ver de islamistiska terroristerna om jag frstod dig rtt.
Citera
2020-10-30, 22:04
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Det r inte heller gamla bcker eller enstaka galningar som r det verkligt stora hotet utan ideologin nr den sprider sig.
De muslimer som demonstrerar i vrlden nu, tillhr knappast alla din kategori av inavlade misslyckade Tunisier etc. Det r vl ett verkligt problem att ven "vanliga" muslimer i den segregerade frorten, i sitt hjrta sympatiserar med islamismen nr det kommer till kritan. Vad har du att sga om det? r du sjlv muslim?

Nej, ideologin r dd utan fysiska element som kan frmedla den vidare.
ven om du har allt i skrift, mste ett fysiskt vsen tolka det och sprida det vidare.

Nej, det r sant. Men de som kritiserar Macron kritiserar inte frdmandet av jihadisterna, utan de kritiserar Frankrikes behandling av muslimer generellt. Och nej, de flesta tycker inte man ska f avbilda profeten fr att provocera och sra muslimer. Men det innebr inte att de anser att halshuggning r ett lmpligt straff. De frdmer grningen men de har svrt att acceptera Macrons yttrandefrihet.

Det r som sagt fortfarande olagligt att ha andra sikter om andra vrldskriget i Frankrike. Andra sikter om frintelsen och kriget i vrigt hnvisas till straffskalan fr siktsbrott. Frankrike har inte yttrandefrihet s varfr ska muslimer acceptera att lagen r specifik fr hn mot dem som enskild grupp?

Jag r muslim men inte srskilt praktiserande. Jag r frn Tjetjenien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in