Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Men han kanske får det. Han har större chans än om han inte testar i alla fall. Och huset verkar onekligen viktigt för honom. Så självklart ska han söka rättelse om det är det som känns rätt för honom. Det är ju en rättighet vi har, att få saker. prövade.
Självklart ska han få sin sak prövad. Men ska han få sin sak prövad i all oändlighet och på motpartens bekostnad? Han och hans entourage gör inte mycket rätt i försöken att få tillbaka fastigheten i fråga. För mig ser det mest om som att det är åderlåtning på gång. Smutskastning av Ebba i media och stora ombudsomkostnader är väl synligt för de flesta.
Jag ställer mig frågan vad det är som ligger bakom den taktiken. För det måste vara en taktik. Så här spåndumma kan inte alla omkring Esbjörn vara. Hade man velat haft tillbaka fastigheten, hade man från den dagen man ångrade sig, bönat och bett om att få träffa Ebba. Man hade stått där med postväxeln i hand så hon hade fått igen sin handpenning, man hade erbjudit att stå för alla kostnader Ebba hade haft fram tills dess. Man hade bett snällt. Istället gör de tvärtom. De vill inte träffa Ebba. De kommunicerar bara genom media. Media prioriteras före rättssystemet och de ljuger friskt och kastar skit på den part de behöver komma överens med.
Jag ser det som att det är politiska krafter som styr i bakgrunden. Ebba ska bort. KD ska bort. Vilka är det som tjänar på det? Inte är det de borgerliga i alla fall. Sedan är övriga nyttiga idioter, som Majkgård, Lullamamamama (lär mig inte vad hon heter, sorry), Binninge osv. De har egna intressen i det här och de grundar nog sig i pengar pengar pengar på ett eller annat vis.