2021-11-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Som sagt det blir för omfattande för mig att behöva förklara för er som inte förstår vad jag skriver - alternativt spelar dumma för å få till skenargument - okey ni lyckades jag drar - å skiter i hur det går för både Ebba o Esbjörn - har sagt det förr men nu är det definitivt - vad fan ska jag slösa tid på dårar för - nä slut nu å jag loggar ut så slipper jag se citatklockan. Slutmatat!!!!

Tack!

The Truth Prevails! Again!

Sanningen segrar!

kubun är det mesigaste av trollen. Ljuger mest uppenbart och lägger benen på ryggen så snart han får den ovedersägliga sanningen presenterad för sig.

"har sagt det förr", jo tack, det kan noteras.
"men nu är det definitivt", som sagt, trådens största lögnare
"skiter i hur det går för både Ebba och Esbjörn", ja, det tvivlar jag faktiskt inte på, här verkade det mer intressant att försvara pedofilen.

Hur det går för Ebba och Esbjörn har vi egentligen vetat hela tiden. Ebba vann och Esbjörn förlorade, han har bara inte fattat det än, och fortsätter kasta sina pengar i sjön, glatt påhejad av sina "kompisar" som står bredvid och plockar upp dem. Schyssta "polare".
2021-11-18, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Nu kan vi ju inte bringa klarhet i om det var Berg som ljög eller om det som vanligt var Binninges nyttiga idiot.

Lite tråkigt.

Hur skulle det annars ha "bringats klarhet" i den saken, menar du?

Tror du på fullt allvar att advokaten ljuger om detta? Varför skulle han göra det?

När en advokat uttalar sig i media om att han inte har spelat in ett klientsamtal med flera personer närvarande, då kan vi vara rätt säkra på att det han säger är sant.
2021-11-18, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Du glömmer att MPL med generalfullmakten varit närvarande och kunnat spela in.

Nej då, det har jag inte glömt. Sekretessen gäller henne också.
2021-11-18, 20:54
Medlem
Citat:
Det spelades in från två olika håll och kanske även att det blev inspelat av JB också då han ju med lätthet kunde göra det då han var med på tfn och så även under själva förlikningsförhandlingen.
Vilka "två håll" är det du pratar om?
Förutom Binninge som med lätthet "kunnat" spela in?
Berg och Lüllma?
Berg och Behm?
Berg och Esbj?
Behm och Esbj
Lüllma och Esbj?
Var kanske Majkgård ett "håll" om hon också var med på tel?
Var Katrin/Ebba med på tel och spelade in från sitt "håll"?

Eftersom du nu säkert vet att det spelades in från "två håll". Berätta för oss vilka dessa "två håll" var.
2021-11-18, 21:10
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Nej då, det har jag inte glömt. Sekretessen gäller henne också.

Mja, men inte som ombud. förhandlare eller ens som undertecknande part.
MPL har en generalfullmakt men hon omfattas inte av avtals sekretessen på samma sätt.
Om hon däremot skrivit under ett sekretessavtal hade hon inte kunnat spela in eller yttra sig.
Misstänker MPL spelade in mötena hon närvarat vid, sägs ju att endast vissa möten finns inspelat.
2021-11-19, 00:10
Medlem
Citat:
Det spelades in från två olika håll och kanske även att det blev inspelat av JB också då han ju med lätthet kunde göra det då han var med på tfn och så även under själva förlikningsförhandlingen.

Det fetade borde väl framgå i något protokoll. dvs vilka var närvarande även de som var med via telefon.

Sen begriper jag inte riktigt varför Binninge skulle vara med i någon form. Han hade ju "hoppat av" uppdraget och lämnat över till Berg och Behm.
Eller skall man tolka det som att han fortfarande var Esbjörns juridiska ombud (finns ju fortfarande en fullmakt) som insåg att han saknade kompetensen för att driva det här på ett bra sätt. Så han anlitar då en advokatbyrå för att få hjälp att driva ärendet?
2021-11-19, 04:55
Medlem
Knut-Annes avatar
Hur kunde Ebba vara så jävla dum?
Två veckor kvar till rättegång och hon låter gubbjäveln vistas på hennes egendom!
Endast två veckor och hon hade fått allt hon fick och mer därtill!
Jag är djupt besviken på henne.
2021-11-19, 06:10
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Hur kunde Ebba vara så jävla dum?
Två veckor kvar till rättegång och hon låter gubbjäveln vistas på hennes egendom!
Endast två veckor och hon hade fått allt hon fick och mer därtill!
Jag är djupt besviken på henne.
Ebba har sina fiender och media bevakar processen. Det ser bättre ut om hon kan göra en överenskommelse (förlikning). Bland annat så betalade hon sina rättegångskostnader själv. Det såg hyggligt ut i media att de var överens och husaffären äntligen kunde avslutas. 99,9 procent hade accepterat förlikningen, men nu råkade hon på säljaren från helvetet och idioten överklagade såklart med motiveringen att hans advokater och stödpersoner etc. hade tvingat honom att skriva under avtalet. Det var oväntat.

Om Ebba två veckor senare hade vunnit målet (för det hade hon) skulle Esbjörn garanterat ha överklagat domen till hovrätten och senare högsta domstolen. Valrörelsen drar igång när som helst och då hade det inte varit läge att driva en uppmärksammad process som kunnat utnyttjas mot henne. Så jag förstår varför hon gick med på förlikning.
2021-11-19, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Nu läste du inte vad jag skrev - igen!
Det är dina inlägg som är obegripliga. Att så många inte förstår beror på DIG - inte på alla andra.
2021-11-19, 07:19
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ebba har sina fiender och media bevakar processen. Det ser bättre ut om hon kan göra en överenskommelse (förlikning). Bland annat så betalade hon sina rättegångskostnader själv. Det såg hyggligt ut i media att de var överens och husaffären äntligen kunde avslutas. 99,9 procent hade accepterat förlikningen, men nu råkade hon på säljaren från helvetet och idioten överklagade såklart med motiveringen att hans advokater och stödpersoner etc. hade tvingat honom att skriva under avtalet. Det var oväntat.

Om Ebba två veckor senare hade vunnit målet (för det hade hon) skulle Esbjörn garanterat ha överklagat domen till hovrätten och senare högsta domstolen. Valrörelsen drar igång när som helst och då hade det inte varit läge att driva en uppmärksammad process som kunnat utnyttjas mot henne. Så jag förstår varför hon gick med på förlikning.
Om nu uppgifterna i Expressen, om en rätt att vistas på egendomen, tre månader per år, i tre års tid, stämmer, är det svårsmält.
Tror också att det är svårare att överklaga stämningar, än brottsmål.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-11-19 kl. 07:34.
2021-11-19, 07:43
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Det blir grov trolöshet och dessutom grov psykisk misshandel av Esbjörn, manipulering av äldre människa.
Det som Ebba gjort är att ha manipulerat Esbjörn till att göra saker han inte vill göra.
Ni som inte förstår detta , kan sluta kommentera mera.

Esbjörn kommer att få sitt hus tillbaka.

Vad är det du svamlar om nu då?
Vem är det som behandlar Esbjörn som en påse kattskit och släpar honom till psykundersökningar och kämpar hårt för att han i princip skall omyndigförklaras. Som fått honom skriva på generalfullmakt och gud vet vad.
Var det Ebba?
2021-11-19, 07:48
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Om nu uppgifterna i Expressen, om en rätt att vistas på egendomen, tre månader per år, i tre års tid, stämmer, är det svårsmält.
Tror också att det är svårare att överklaga stämningar, än brottsmål.

Hittar inget om detta i Expressen. Visserligen svamlar Brännström som vanligt men han är inte specifik med hur länge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in