2007-01-06, 18:52
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnuske
Sen när lyssnar man på black-metal för texterna? Jag vill ha lite blastbeats när jag slänger på en Dark Funeral, sen får de gärna "sjunga" om Elizabeth Bathory, benkarvande eller hin håle, det spelar mindre roll för min skull. Är väl mycket det extrem-metal handlar om som många missar, att få lite primal-scream sessioner i sitt öra alldeles gratis så man slipper göra det själv.

Precis, inte bryr jag mig om seciellt om texterna när det spisas BM, men jag tycker trots allt att just Dark Funeral´s texter är bland de töntigare i gengren.
2007-01-06, 19:03
Medlem
miness avatar
power metal.

drakar, svärd och svettiga bögar

och alla fansen har jeansjackor
2007-01-06, 19:07
Medlem
Jrgens avatar
Många power/svart/dödsmetallband har ytterst töntiga texter, men det gör ju inte musiken sämre. När jag lyssnar på svart- eller dödsmetall vill jag höra bra musik, inte djupa budskap (även om sådana förekommer). Vill man ha något tänkvärt kan man lika gärna läsa en bok. Det finns inget töntigare än power metal, men det gör det bara bättre. Går inte att lyssna på låtar om drakar, heliga svärd, episka krigare och magi utan att få ett leende på läpparna.
2007-01-06, 19:10
Medlem
tweek_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salta
Mainstream

Att hata musik enbart p.g.a att det är mainstream är väl töntigt om något? Fyfan va skitnödigt.
2007-01-06, 19:13
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tweek_
Att hata musik enbart p.g.a att det är mainstream är väl töntigt om något? Fyfan va skitnödigt.

Man kan väl tycka det är töntigt utan att hata?
2007-01-06, 19:22
Medlem
Patrik Ströms avatar
hårdrock och uppåt. utan tvekan.
2007-01-06, 19:31
Medlem
tweek_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Man kan väl tycka det är töntigt utan att hata?

Du missade tydligen en uppenbar poäng. Tycka vad är töntigt? Att förkasta all musik bara för att den råkar vara mainstream är ju inte speciellt genomtänkt. Vad skulle hända om din ytterst alternativa favoritgrupp gick och blev jättepopulära? Skulle de bli töntiga då?
2007-01-06, 19:32
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Töntmusik finns inte, däremot töntlyssnare. Det är personer som lyssnar på en viss musikstil bara för att göra ett statement/känna sig speciella. Samma personer brukar dessutom klaga på alla andra musikstilar.

Endast riktiga fjantar som beter sig på detta sättet. Med andra ord större delen av användarna här på musikforumet
2007-01-06, 19:37
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tweek_
Du missade tydligen en uppenbar poäng. Tycka vad är töntigt? Att förkasta all musik bara för att den råkar vara mainstream är ju inte speciellt genomtänkt. Vad skulle hända om din ytterst alternativa favoritgrupp gick och blev jättepopulära? Skulle de bli töntiga då?

Det håller faktiskt på att hända just, ett av mina favoritband håller på att bli stort i undergroundkretsar, men är lika bra för det. Min poäng var ju att man kan tycka nått är töntigt utan att för den skull hata det. Hat är ett relativt stark begrepp och det kräver energi att hata saker, energi som bara är onödigt att slösa på nått som bara är töntigt.
2007-01-06, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yowser
Buntar man ihop dessa tre är man per definition sjukt omusikalisk!

Är du mer musikalisk än killarna i Toto ?
Visa vad du har gjort/spelar, här är ett exempel på Toto:
http://www.youtube.com/watch?v=3O6RjdYqLFg

Är väl få band där medlemmarna är så musikaliska som Toto ? TÖNT !
2007-01-06, 19:41
Medlem
Santa Cruzs avatar
Falskt sjungande band börjar bli lite för mycket nu, Ni vet vad jag menar babyshambles, broder daniel osv. Det kanske var lite för snällt?!

Håkan Hällström & co, Ni suger kuk!
2007-01-06, 19:42
Medlem
miness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imsims
Är du mer musikalisk än killarna i Toto ?
Visa vad du har gjort/spelar, här är ett exempel på Toto:
http://www.youtube.com/watch?v=3O6RjdYqLFg

Är väl få band där medlemmarna är så musikaliska som Toto ? TÖNT !
det kan väl fan vara töntigt hur jävla musikaliska dom än är

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in