2006-05-11, 23:54
Medlem
Jag är en person som tycker om väldigt mycket musik, lyssnar mycket på HipHop främst Oldschool men även dagens är OK..
Annars så föredrar jag det mesta, typ krogmusik går att digga till alldeles utmärkt när de e fest.

Dock så är jag förtåndslös till personer som lyssnar på Death methal, såsom craidle of hill, och även killen Lars winerbäck har blivit allt mer populär bland tonårstjejer, då jag avskyr dessa patetiska nojjor i hans texter.
2006-05-11, 23:58
Medlem
muddis avatar
Lars Winnerbäck är faktiskt helt ok. Morsan tvingade mig att lyssna på låten "Elegi" och den är helt kanon faktiskt. Inte min favoritmusiker kanske men helt ok. Trance, techno, hip hop och death metal m m är ren skit imo. Fattar inte vad folk gillar med det. En del hip hop kan iofs vara helt ok. Schlager är annars nåt som gör mig förbannad också.
2006-05-12, 00:07
Medlem
Engelbreckts avatar
Nu gällde det alltså inte dålig musik utan töntig. På sätt och vis kan jag tycka att svensk hiphop är rätt töntig och patetisk. "Yo, vi hade det så svårt i den svenska förorten, tror att vi är gangsta och ghetto, för vi har levt i lorten" Nej, tvi vale.
2006-05-12, 00:13
Bannlyst
Dansbands muksik typ Vikingarna, Sten & Stanley, Knut Olof´s och allt vad dom heter.
Schalgermusik är riktigt pissigt...speciellt när Carola sjunger.
Kristen musik stinker med alla texter om kärlek till en gud som inte ens finns.

// N
2006-05-12, 00:13
Medlem
MistaDobalinas avatar
Det töntigaste måste ju vara band som t.ex Nickelback och liknande låtsasrockers. Sångaren i Nickelback's frisyr måste vara den fulaste som nånsin hamnat på ett skivomslag.
2006-05-12, 00:14
Medlem
Jag tycker hiphop kan va lite skämmigt att lyssna på. Texterna handlar ofta om töntiga grejer som blingbling och är det inte sånna texter så mäter dom hur dåligt dom mår jämfört med andra och eftersom låtarna oftast inte är musikaliskt bra på något sätt så blir det bara ännu mer pinsamt. Jag menar inte all hiphop då men nästan.
2006-05-12, 00:15
Medlem
Verves avatar
Jag tycker att en hel del musik kan beskrivas som dålig men inte töntig. Men musik som typ Amy Diamond och A Teens tycker jag faktist är jävligt töntig, speciellt när det inte är barn som lyssnar på det.
Medlem
Lumows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits87
Jag är en person som tycker om väldigt mycket musik, lyssnar mycket på HipHop främst Oldschool men även dagens är OK..
Annars så föredrar jag det mesta, typ krogmusik går att digga till alldeles utmärkt när de e fest.

Dock så är jag förtåndslös till personer som lyssnar på Death methal, såsom craidle of hill, och även killen Lars winerbäck har blivit allt mer populär bland tonårstjejer, då jag avskyr dessa patetiska nojjor i hans texter.

"craidle of hill"? Jag antar att du menar Cradle of Filth, som i vilket fall inte är death metal, utan faktiskt väldigt olikt death metal, men det är ju en annan femma. Själv tycker jag jag är ganska öppen för nya musikstilar men något jag verkligen inte klarar av är "diskomusik", euro dance, techno och liknande. Lars Winnerbäck vet jag inte riktigt vad jag ska säga om, trallvänlig, lättillgänglig sommarmusik. Jag kan förstå att folk gillar det (jag själv gör det inte) men jag har svårt för alla fanatiska winnerbäck-fans som vägrar lyssna på liknande musik i samma genre bara för att "ingen kan vara lika bra som winnerbäck".

Citat:
Ursprungligen postat av MistaDobalina
Det töntigaste måste ju vara band som t.ex Nickelback och liknande låtsasrockers.

Håller jag verkligen med om.
Medlem
Tiwazs avatar
Håller med MistaDobalina om Nickelback och liknande musik...sen såklart: dansband, ghettogangstarap och allt vad det heter, scooter och liknande blöjtechno.
2006-05-12, 00:17
Bannlyst
Lars känns rätt gay!
2006-05-12, 00:19
Medlem
Parkers avatar
Okej, nu sparkar jag in öppna dörrar, men dansbandsmusik är fruktansvärt töntigt.
2006-05-12, 00:51
Medlem
Bastardos avatar
Toto, Per Gessle och Ledin. Lyssnar man på någon av dessa så är man per definition en Nörd!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in