2007-01-06, 17:38
Medlem
WoWbaggers avatar
Reklamradiomusik.
2007-01-06, 17:42
Medlem
Carradines avatar
Jag lyssnar på väldigt blandad musik men vissa saker tycker jag är extremt töntiga:

Hårdrock, metall och hela den där gruppen av genrer - känns som att lyssnarna vill känna sig tuffa och hårda och de måste visa det genom musiken de lyssnar på.

All musik om förlorad kärlek och andra bu-hu-ämnen, hur orkar man lyssna på ballad efter ballad om hur djävla rutten man mår efter en liten dust med kärleken - jag lyssnar på musik för att jag gillar musik och jag blir glad av glad uppåtmusik.

Kent är töntigt, det har nästan bildats en liten subkultur runt de där, shit, det är musik för fan och inget som kommer rädda världen.
2007-01-06, 17:46
Medlem
Enhörnings avatar
Powermetal. Vuxna män som lever ut sina pojkfantasier om drakar och riddare till teknisk men själsdöd musik. Vibrato, kastratröst och dubbelpedaler är ett måste.

Har faktiskt svårt för väldigt mycket som kallas "metal". Eller ja. Musik där folk försöker framställa sig själva som ondskefulla. Om de träffade någon verkligt ondskefull person skulle de skita ned sig.
2007-01-06, 17:51
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imsims
Töntmusik är det jag hittade på den quotade snubbens hemsida...

Känn dig fri att yttra din åsikt

Härligt med lite hederlig svensk avundsjuka
2007-01-06, 18:14
Medlem
yowsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastardo
Toto, Per Gessle och Ledin. Lyssnar man på någon av dessa så är man per definition en Nörd!

Buntar man ihop dessa tre är man per definition sjukt omusikalisk!
2007-01-06, 18:20
Medlem
Apspektakels avatar
Mtv
2007-01-06, 18:31
Medlem
pooboxxxs avatar
Hardstyle och sånt känns väldigt töntigt. Diskotek för tuffa grabbar.

Vad metal beträffar finns mycket töntvarning. Power metal är givet. Urk för svärd och drakar. NWOBH känns inte särskilt töntigt egentligen men fansen måste vara de töntigaste som finns. Moshcore, själlös töntmusik enbart skapad för att vara tuff. Nörd 2000 alltså. BM, mest töntigt. De flesta former av döds, förutom grisig japsardöds.
2007-01-06, 18:34
Medlem
Dansband - Tål det inte
Children of bodom - Deras album är otroligt dåliga.
Dark funeral - Satan satan satan satan satan, vi fattar
50 cent - stort ego
Darin - han ser ut som alladin
barnpop (aka barnschlager) - sämsta texterna imagenable
Justin timberlake - suck
2007-01-06, 18:43
Medlem
fnuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knivblod
Musik som går in för att vara så jävla cool är bara töntig. Som hiphop.

Jo, där träffade du rätt. Musik som handlar om förhärligandet av sin egna person är jävligt tröttsamt i längden och där faller ju en skrämmande stor del av rapen som når ut. Men sen så är ju den rent generella bristen på musikalitet inom genren rätt avtändande den med.

Ska jag vara ärlig så har jag väldigt svårt för människor som definerar sig genom vilken musikstil de följer, med kläder, åsikter och smak etc. Man köper det kulturella paketet så att säga samtidigt som jag hyser det största föraktet för människor som inte har något egentligt musikintresse alls utan okritiskt tackar och tar emot vad det nu är skivbolagen känner för att bjuda på via radion. Oengagerad konsumentkultur gör mig rent generellt lite illamående.
2007-01-06, 18:47
Medlem
Svenska låtar som handlar om hur hårt man ska supa
Även alla dessa 80-tals hårdrockslåtar som man har gjort om till euro-disco versioner..
Medlem
Saltas avatar
Mainstream
Medlem
fnuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knerpster
Dark funeral - Satan satan satan satan satan, vi fattar

Sen när lyssnar man på black-metal för texterna? Jag vill ha lite blastbeats när jag slänger på en Dark Funeral, sen får de gärna "sjunga" om Elizabeth Bathory, benkarvande eller hin håle, det spelar mindre roll för min skull. Är väl mycket det extrem-metal handlar om som många missar, att få lite primal-scream sessioner i sitt öra alldeles gratis så man slipper göra det själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in