2007-01-13, 01:57
Medlem
Hard To Beats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctica
Du verkar ha hängt upp dig lite väl mycket på det här, är det möjligen så att någon av dessa "töntar" har trampat dig på tårna?

\m/ - Nej jag spelar inte WoW
Nej, jag ville bara göra det glasklart.

Citat:
Ursprungligen postat av hegg
Är en väldigt inbiten metalperson sen 15-17 år tillbaka, är inte långhårig, jag har svart t-shirt med In Flames tryck, jag har inte dålig hy, jag har inte långa rockar, utan det är bara korn-gothare som har, jag har en väldigt stor kompisskara och är inte socialt handikappad, spelar inte något spel på datorn.

Du och dina hip hop fördomar kan ta mig i raggfläsket...
Men bara för att du inte är det så utesluter inte det alla andra. F ö så skrev jag lite om mig själv och min musiksmak tidigare i tråden men jag fick inget svar från dig.
2007-01-13, 11:49
Bannlyst
först och främst allt som spelas på NRJ är skit/tötig musik, Lars Winnerbäck är översta övertönten(han ska försöka göra så betydelsefulla texter, men det blir bara en höggrad av homosexualitet och konstiga ord, töntigt kortsagt).
kent, samma här försöker vara så ljupa i sina texter men det blir bara ett jävla fjolleri, JÄVLA EMO TÖNTAR!
2007-01-13, 11:52
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av king_nilsson
först och främst allt som spelas på NRJ är skit/tötig musik, Lars Winnerbäck är översta övertönten(han ska försöka göra så betydelsefulla texter, men det blir bara en höggrad av homosexualitet och konstiga ord, töntigt kortsagt).
kent, samma här försöker vara så ljupa i sina texter men det blir bara ett jävla fjolleri, JÄVLA EMO TÖNTAR!

Vad är inte töntmusik enligt dig då? Metallica?
2007-01-13, 11:53
Medlem
Neonights avatar
Citat:

Kent och Lars är väl knappast emo :S
2007-01-13, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Vad är inte töntmusik enligt dig då? Metallica?
metallica är ju asbra så dom kan jag ju inte påstå vara töntiga, det är mycket som inte är töntigt skulle ta allt förlång tid att sitta och skriva nån lista på en massa band. jag gillar till största del hårdrock, och jag är fullt medveten om att det finns töntiga band där också, man jag kan inte komma på nåt nu på rakarm.
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Kent och Lars är väl knappast emo :S
k, det var en bekant till mej som påstod det, så jag bildade min uppfattning från han, my bad.
2007-01-13, 12:09
Medlem
ischs avatar
Citat:
metallica är ju asbra så dom kan jag ju inte påstå vara töntiga, det är mycket som inte är töntigt skulle ta allt förlång tid att sitta och skriva nån lista på en massa band. jag gillar till största del hårdrock, och jag är fullt medveten om att det finns töntiga band där också, man jag kan inte komma på nåt nu på rakarm.

k, det var en bekant till mej som påstod det, så jag bildade min uppfattning från han, my bad.

Kan vara ett bra tipps att faktiskt själv lyssna på musiken innan man slänger ut sig massa dumma kommentarer. Eller din "bekant" kanske berättar vad du skall tycka om allt? Hur du skall rösta, vem du skall ligga med eller när det är dax att gå och lägga sig?
2007-01-13, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Kan vara ett bra tipps att faktiskt själv lyssna på musiken innan man slänger ut sig massa dumma kommentarer. Eller din "bekant" kanske berättar vad du skall tycka om allt? Hur du skall rösta, vem du skall ligga med eller när det är dax att gå och lägga sig?
jag nämde aldrig att han tyckte att Kent eller Emo var kasst, sen kan du börja med att läsa hela inläggen innan du börjar förpesta tråden med dina tragiska inlägg.
om du påstår att jag inte har hört kent eller lasse så har du fel då min bror har suttit och nött skiten vägg mot vägg till mig. EMO eller inte töntigt är det iallafall IMO.
2007-01-13, 12:24
Medlem
Snilleblixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hard To Beat
Sluta upp med era "det beror på hur man definierar tönt" och "men det är inte tönt för mig". Ni vet precis vilka vi menar när vi skriver "töntar".
Det är:

*Långhåriga ("så att man kan headbanga").
*Svarta t-shirtar med tryck som Iron Maiden eller In Flames.
*Dålig hy.
*Har långa rockar (som Neo i Matrix) och tror att de ser coola ut i dem.
*Inte särskilt många vänner och f ö socialt handikappade.
*Spelar WoW och/eller rollspel.

OJOJ! Fan huvudet på spiken!
2007-01-13, 14:11
Medlem
trewqs avatar
Drakar-och-demoner-metal (Manowar, Thor), Dire Straits, Toto och annan gubbrock/aor, Michael Bolton, Meat Loaf, mtv-punk (Blink 182, Good Charlotte), skära-sig-armarna-fjortiz-goth/emo (My Chemical Romance, Evanescense), vissa typer av synth, industrirock (Rammstein, Ministry), indie-pop (osignade franska lo-fi indie-band som INGEN annan i hela världen känner till)
2007-01-13, 15:01
Medlem
SirEples avatar
Finns det någon genere eller grupp som ni inte har lyckats pricka in som töntig?

Personligen tycker jag nog att bara dålig hip hop kan vara riktigt töntig.
Typ den jobbiga jävla låten som går på radio nu med två snubbar som sjunger hej och hå eller nått sånt.

Edit: Efter nogranare genomgång av tråden finner jag ingen som har klagat på varken klassiskt eller opera faktiskt...
2007-01-13, 15:24
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Det töntigaste är att inte ha någon egen musiksmak eller knappt äga en skiva man köpt själv.
Man lyssnar på "radion" och skiter fullständigt i musik. Det är för mig det töntigaste man kan göra. ÖHT gillar jag inte människor som aldrig bryr sig... oavsett ämne. (Förutom heminredning)
2007-01-13, 15:54
Medlem
Reggie Hamonds avatar
En musikgenre jag inte gillar är Dansbandsmusik. Jag kan dock förstå att det finns folk som gillar dansband, men Deathmetal är det absolut värsta som finns. Fruktansvärd rutten musik. Hur kan folk gilla deathmetal??????????

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in