2007-01-06, 19:44
Bannlyst
Men nu var det musikaliteten som ifrågasattes din nörd !
2007-01-06, 19:49
Medlem
my chemical romance och dylikt.
usch
2007-01-06, 19:51
Medlem
Ingen som nämnt alla dessa utvikningstjejer som ändrar karriär och börjar sjunga(eller vad man nu kan kalla det)?

Tycker fan det är töntigare än töntigast....Linda Rosings senaste inkarnation som Bionda,eller vad hon numera kallas,måste väl vara definitionen av töntigt...
Eller ja,tragiskt kanske...är det verkligen någon som köper skivor av Victoria Silvstedt o liknande???
2007-01-06, 19:51
Medlem
tweek_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Det håller faktiskt på att hända just, ett av mina favoritband håller på att bli stort i undergroundkretsar, men är lika bra för det. Min poäng var ju att man kan tycka nått är töntigt utan att för den skull hata det. Hat är ett relativt stark begrepp och det kräver energi att hata saker, energi som bara är onödigt att slösa på nått som bara är töntigt.

Hata/ogilla/tycka mindre om, whatever.. saknar helt relevans i diskussionen då poängen likväl är densamma.
2007-01-06, 21:51
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tweek_
Hata/ogilla/tycka mindre om, whatever.. saknar helt relevans i diskussionen då poängen likväl är densamma.

Det är faktiskt en jävla skillnad men skit samma.
2007-01-06, 22:16
Medlem
smiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Töntmusik finns inte, däremot töntlyssnare. Det är personer som lyssnar på en viss musikstil bara för att göra ett statement/känna sig speciella. Samma personer brukar dessutom klaga på alla andra musikstilar.
Instämmer! den störste tönten av dom alla måste väl vara ANDRES LOKKO? http://www.resume.se/_internal/cimg!...9ves712oj.jpeg Så förbannat självgod, pretentiös och uppblåst. Fanskapet har väl aldrig hissat någon musik som nån annan gillat.

Men visst, jag måste väl ta tillfället i akt och nämna några artister som jag tycker är töntiga och det får väl bli hela "fakemetalgenren" typ EUROPE, BON JOVI, SKID ROW, och allt vad dom heter.

Att ge sig på MARTIN STENMARCK är väl lite för enkelt
2007-01-06, 22:37
Medlem
Rans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits87
Jag är en person som tycker om väldigt mycket musik, lyssnar mycket på HipHop främst Oldschool men även dagens är OK..
Annars så föredrar jag det mesta, typ krogmusik går att digga till alldeles utmärkt när de e fest.
Haha, det första jag tänkte när jag såg trådtiteln var "Sånt som trådskaparen lyssnar på, jävla apa som inte vet vad en särskrivning är och hur man förebygger en sådan". Och jag fick rätt!
Hiphop är typisk töntmusik. Viss pop likaså. Den mest extrema power metallen är även den oerhört löjlig, men då bara 35-åriga göteborgare och 13-åringar lyssnar på sådana band så stör det inte så mycket. Viss synth är ju även den oerhört löjlig. Mjuka syntpartier gjorda under 80-talet i väst, brutalt töntigt.

Förövrigt, till alla er som kommer med liknande sånnahär stendumma argument: "Om den enda hiphop man känner till är den som spelas på MTV bör man inte uttala sej" - inse att säkert 99% av alla hiphoplyssnare lyssnar på MTV-hiphop. Vad fan spelar det för roll att det finns några få hundra lyssnare som lyssnar på "seriös" hip-hop? Klart att det finns mycket skit inom alla genréer, men mängden skit i förhållande till lyssnarna är ju klart högre inom tex "techno", hip-hop osv.
2007-01-07, 01:04
Medlem
Jrgens avatar
Har för övrigt aldrig förstått vad folk menar med "bra riktig underground-hiphop". Är inte all hiphop i princip bara någon sampling snodd från en film och någon som pratar till bakgrundsmusiken? Eller finns någon annan typ av hiphop helt har undgått mig, i vilket fall jag skulle vara tacksam för exempel.
2007-01-07, 01:47
Medlem
TOTO har ju gjort all sorts musik så att nämna dom här är lite löjligt. Visst, dom har några fjoll låtar men jag tror knappast att några av er har hört fler än Rosanna, Africa och Hold The Line.

Låt från nya plattan:
http://www.youtube.com/watch?v=ezqnmkz9X0s

progressivt eller vad?!
http://www.youtube.com/watch?v=3O6RjdYqLFg
2007-01-07, 01:53
Medlem
smiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher
TOTO har ju gjort all sorts musik så att nämna dom här är lite löjligt. Visst, dom har några fjoll låtar men jag tror knappast att några av er har hört fler än Rosanna, Africa och Hold The Line.

Låt från nya plattan:
http://www.youtube.com/watch?v=ezqnmkz9X0s

progressivt eller vad?!
http://www.youtube.com/watch?v=3O6RjdYqLFg
ANDRES LOKKO lär inte gilla TOTO!!
2007-01-07, 02:24
Medlem
Godmorgons avatar
Om någon musik är töntig är det tamejfan techno! Techno är enligt mig en musikstil som verkligen inte får mig att må bra! Blir väldigt nedstämd och ledsen när jag lyssnar på det, antagligen för att det inte finns någon form av struktur i det hela, och all känns fruktansvärt meningslöst och just töntigt.
2007-01-07, 02:35
Medlem
dumkopfs avatar
METAL!

fyfan va värdelöst det är. ett totalt jävla omusikaliskt manglande och skrikande, oftast så är "artisterna" förbannat fula och töntiga också. det här med ondskan och djävulsdyrkandet har jag väldigt svårt för också. sen när är ondska något att sträva efter??

vidare så är 95% av fansen glasögonprydda oskulder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in