2007-04-06, 18:35
Medlem
Ehh..,.

Handels har INTE 150 utbytesplatser på Wharton. Det finns en plats om och bara OM det finns en student från Wharton som vill till HHS.

Platsen på Wharton är det hög konkurrens till och går ofta till studenter med bra betyg, stort kårengagemang och minst 3 språk fullt flytande.

Förövrigt vill jag varmt rekomendera I-banking i Paris. Lika bra betalt (kanske inte lika bra på VP, D och MD nivå) jobbar bara 50% av helgerna, Dagarna är sällan längre än 13-14 timmar om dagen, OCH Paris är så mycket bättre att bo i än London.

Vad gäller HHS, kan jag säga att det är enda skolan i Norden som är Target Campus för de stora "Bulge-bracket" bankerna.

Just nu är dock tiderna goda och väldigt många får jobb "relativt lätt"
Citera
2007-04-06, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackstone
En termin på Wharton undergrad är inte mycket att hänga i granen. Dessutom vet ingen hur lottningen om utbytesplatser går till så don't bet the ranch på att komma till Wharton via HHS. Sen att du började skolan vid 6 år är också rätt intetsägande i sammanhanget, höga betyg och HP är vad du ska framhäva för att få in foten på HHS. Deras finansinrikting (aka 'finansen')har bra renommé utomlands och de skickar många till bankerna i London för 110h/veckor. Har faktiskt en lista på HHS studenters internshipplatser med namn och företag från förra sommaren men jag vet inte om jag kan posta det här?
Jo, nu när du har sagt det
Citera
2007-04-06, 21:37
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackstone
Har faktiskt en lista på HHS studenters internshipplatser med namn och företag från förra sommaren men jag vet inte om jag kan posta det här?

Nej..
Citera
2007-04-06, 22:07
Bannlyst
OK, no names. Kan posta en tråkig lista med positionerna och firman så kan folk få ett hum om hur platserna fördelade sig (flest hamna på corpen):

ABN Amro IBD / M&A
ABN Amro IBD / M&A
ABN Amro IBD / M&A
ABN Amro IBD / M&A
Bank of America Equity Derivatives / Structured Product Sales
Barclays Capital CFA
Barclays Capital Financial Solutions Group
Barclays Capital IBD Nordic Team
Barclays Capital Market Risk Management
Bear Stearns IBD
Citigroup Fixed Income Sales
Citigroup IBD
Credit Suisse Fixed Income Sales
Credit Suisse IBD
Credit Suisse IBD
Credit Suisse IBD
Deutsche Bank Global Markets
Deutsche Bank IBD
Deutsche Bank IBD
Deutsche Bank IBD
Deutsche Bank IBD
Deutsche Bank IBD
Deutsche Bank IBD
Deutsche Bank Risk Management
DrKW Capital Markets: Sales and Marketing
DrKW Corp & Org
DrKW Corp & Org
DrKW IBD
DrKW IBD
DrKW
DrKW
Goldman Sachs FICC & Equities
Goldman Sachs FICC & Equities
Goldman Sachs IBD
Goldman Sachs IBD
Goldman Sachs IBD
Goldman Sachs IBD
Goldman Sachs IBD
Goldman Sachs Equities/FICC
Goldman Sachs Private Wealth Management
HSBC Corporate Finance
HSBC Global IB Finance
HSBC Global Markets
HSBC
JPMorgan IBD
JPMorgan IBD
JPMorgan IBD
JPMorgan IBD
JPMorgan IBD
JPMorgan IBD - Advisory
JPMorgan Structuring within the credit and rates department
Lazard
Lehman Brothers Fixed Income & Equities
Lehman Brothers Fixed Income & Equities
Lehman Brothers IBD
Lehman Brothers IBD
Lehman Brothers IBD
Macquarie Bank IBD
Merrill Lynch ECM
Merrill Lynch IBK
Merrill Lynch IBK
Merrill Lynch IBK
Merrill Lynch IBK
Merrill Lynch Investment Management
Merrill Lynch Research
Morgan Stanley IBD
Morgan Stanley IBD
Morgan Stanley IBD
Morgan Stanley IBD
RBS Global Banking & Markets
RBS
SEB Merchant Banking
UBS Origination / FIFX
UBS Fixed Income Research
UBS Fixed Income Sales
Citera
2007-04-07, 17:31
Bannlyst
Kan FB's egna alibineger Blackstone berätta hur det går med att ta finnasvärlden med storm, har du kommit in på rätt utbildning, har du fått de kontakter som behövs, har du börjat förbereda dig för intervjun?

Andra som går i planerna får gärna berätta hur det går och hur ni ser på eran framtid.
Citera
2007-04-07, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ironikern
Kan FB's egna alibineger Blackstone berätta hur det går med att ta finnasvärlden med storm, har du kommit in på rätt utbildning, har du fått de kontakter som behövs, har du börjat förbereda dig för intervjun?

Inte för att jag förstår ditt val av det epitetet men det går bra för min del.
Citera
2007-04-10, 22:24
Medlem
N.Y.C Financials avatar
Heh, hehe, hehehe. Alibineger. I like it!

Hursomhelst. För att göra en lång historia kort: N.Y.C skall emigrera i sommar. Till London, av alla ställen. Tanken var att tillfredsställa slackergenen i ungefär ett år, innan det bär av till skolan igen. I sökandet efter passande jobb, snubblade jag över detta: RBS.

Har jag funnit den heliga graalen? Jaja, jag överdriver, men skulle ett liknande arbete kunna fungera som en edge?

Ponera att jag arbetar hårt, visar framfötterna och frotterar mig med rätt personer - kan jag då, rent teoretiskt, få in en fot - om än en väldigt liten fot - på marknaden? Dagdrömmer jag?

Edit: Cheexo arbetar väl på RBS, om mitt minne inte sviker? Har du någon saftig insiderinfo?
Citera
2007-04-10, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y.C Financial

Hursomhelst. För att göra en lång historia kort: N.Y.C skall emigrera i sommar. Till London, av alla ställen. Tanken var att tillfredsställa slackergenen i ungefär ett år, innan det bär av till skolan igen. I sökandet efter passande jobb, snubblade jag över detta: RBS.

Har jag funnit den heliga graalen? Jaja, jag överdriver, men skulle ett liknande arbete kunna fungera som en edge?

Ponera att jag arbetar hårt, visar framfötterna och frotterar mig med rätt personer - kan jag då, rent teoretiskt, få in en fot - om än en väldigt liten fot - på marknaden? Dagdrömmer jag?

Edit: Cheexo arbetar väl på RBS, om mitt minne inte sviker? Har du någon saftig insiderinfo?

You focker Så du kör en gräddfil via RBS hade du tänkt. Får rapportera hur det fortskrider i tråden.
Citera
2007-04-11, 13:52
Medlem
N.Y.C Financials avatar
Citat:

Jag märker att länken inte fungerar. Referensnumret till jobbet, är RBS02395.
Citera
2007-04-11, 15:59
Medlem
du menar att du tror att du ska få in en fot genom att stå o hjälpa brittiska privatkunder med deras bankärenden? well, som sommarjobb är det väl ok, men någon edge är det ju knappast om du jobbar heltid. Det är ju knappast de brightaste som jobbar på sådana kontor..
Citera
2007-04-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ironikern

Andra som går i planerna får gärna berätta hur det går och hur ni ser på eran framtid.
Intet ont mot Blackstone men känns som att mycket snack och lite verkstad genomsyrar den här tråden.. Är väl så på övriga fb också.
Citera
2007-04-16, 16:51
Medlem
Citat:
Jag märker att länken inte fungerar. Referensnumret till jobbet, är RBS02395.

Nej för fan. Det dära jobbet är inte ens i närheten av någon finansiell service. Du kommer förmodligen sitta vid en telefon och försöka förklara för Kareem varför hans internetbank visar saldo på kontot med 15 minuters fördröjning. ungefär som callcenters... Och kolla på lönen? 10-19,99K per år räcker knappt ens till en lya och mat i London. Fast å andra sidan finns det väl alltid nån freak chance (om du nu är begåvad) att du gör en Will Smith och imponerar nån höjdare i företaget genom att finna en andra lösning för fermat's last theorem på stående fot eller något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in