Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Jag har inte balls nog att säga något om värderingen, men med den erfarenheten du besitter tror jag du skulle kunna gå långt. HHS handlar knappast bara om ranking - det finns många människor där som skulle kunna berika dig (för att använda ett poppis FB-uttryck), som kan vara potentiella affärspartners eller som kunde driva dig framåt genom sin egen "storhet" if you will. Dessa finns säkerligen i Lund också, men jag vill tro att skillnaden är såpass stor att det kan spela roll.
Sen beror det naturligtvis på hur driven du är; antingen kan du ta ett år i Lund och samtidigt plugga upp behörigheten (=lättare första år på HHS → mer tid för biznis), plugga upp skiten nu innan juni, förutsatt att du sökt till HHS och kryssat i rätt rutor etc - du har två månader av fuck-all och det borde inte vara omöjligt. Ett annat alternativ är att storsatsa på arbetslivserfarenheten i ett år - starta ett företag eller fortsätt på något av de du jobbat på, för att ha en ordentligt solid grund om du ska börja på HHS nästa år.
Eller plugga upp matten och chansa på UK (och det här måste jag naturligtvis flika in som den spammare jag är). Det känns bara lite onödigt att läsa i Lund om (och det blir väl upp till dig att avgöra) du inte tillhör.. "andrasorteringen", för att vara krass.
Sen beror det naturligtvis på hur driven du är; antingen kan du ta ett år i Lund och samtidigt plugga upp behörigheten (=lättare första år på HHS → mer tid för biznis), plugga upp skiten nu innan juni, förutsatt att du sökt till HHS och kryssat i rätt rutor etc - du har två månader av fuck-all och det borde inte vara omöjligt. Ett annat alternativ är att storsatsa på arbetslivserfarenheten i ett år - starta ett företag eller fortsätt på något av de du jobbat på, för att ha en ordentligt solid grund om du ska börja på HHS nästa år.
Eller plugga upp matten och chansa på UK (och det här måste jag naturligtvis flika in som den spammare jag är). Det känns bara lite onödigt att läsa i Lund om (och det blir väl upp till dig att avgöra) du inte tillhör.. "andrasorteringen", för att vara krass.
Du verkar hävda att HHS gör så pass stor skillnad att jag bör lägga all kraft på att ta mig in. Jag går väl emot förnuftet men Lund tilltalar mig mer då jag dels får påbörja ett nytt liv omedelbart, dels vara ute i arbetslivet ett år tidigare än om jag hade läst HHS. Har någon mer nåt att tillägga är det uppskattat, har OrkarN rätt i det han säger eller erbjuder Lund likvärdiga alternativ i framtiden?
MunchenCalling, vad anser du om chanserna att landa ett internship med de förutsättningar jag har?