Citat:
Ursprungligen postat av jjtom
Frågan är hur fan du kom in på hhs
Genom att vara i den högsta procentilen (sverige resp världen) på både högskoleprov och avgångsbetyg.
Citat:
Ursprungligen postat av jjtom
när du missuppfattar ett inlägg till 100%? Han skriver är ju inte att de inte rekryterar elever från hhs, utan att de inte _enbart_ rekryterar från hhs. .
Va? Det är väl vedertaget att ingen firma "_enbart_" rekryterar från HHS. Med tanke på att vi har diskuterat bla just detta i över 500 poster är det nog du och nyliberalism som borde ta och läsa igenom topicen först. Det har bl.a framhållits upprepade gånger att t.ex Münchencalling (som verkar vara den enda förutom jag i denna tråden som har någon faktisk erfarenhet av i-banking) inte gick på HHS.
Dessutom finns det ingen som har hävdat att i-banker överhuvudtaget bara rekryterar från HHS. Det Spokyboy skrev var:
"Vad gäller HHS, kan jag säga att det är enda skolan i Norden som är >>>>Target Campus<<<< för de stora ">>>>Bulge-bracket<<<<" bankerna."
Vilket är sant. Notera att target school och rekryteringsbas
inte är samma sak. Du kan i princip vara utan formell utbildning över huvudtaget och ändå bli anställd, men skillnaden är att firman inte kommer att söka upp sig aktivt. För övrigt är JPMorgan knappast en Bulge bracketfirma.
Sedan skryter Nyliberalism med saker som
"
har själv blivit bjuden på middag av de för att de ville att vi skulle söka till dem och jag går inte HHS, är inte ens äcklig ekonom. och JA, det var till corp bland annat de ville ha oss. LÄR DIG NÅGOT!"
Vilket är totalt intetsägande. Att de vill att någon skall söka jobb hos deras firma betyder inte mer än just det, och knappast att "de vill ha oss till corpen". Vilken idiot som helst kan söka, de har öppna system på sina hemsidor där man laddar upp CV och cover letter. Faktum är att HHS otvetydligt är hästlängder före alla andra svenska skolor i fråga om jobbmöjligheter rent strukturellt. En informationsmiddag är värt 0 jämfört med HHS-studenternas viktigaste perk: garanterad 1on1-intervju med en representant från bankerna om man läser rätt inriktning och skriver upp sig i tid. Sådana möjligheter fick vi inte ens på LSE.