Hej. Har läst genom stor del av tråden och har lite frågor om investment banking och civilingenjörsutbildningar. Jag läser mitt tredje år på teknisk fysik på KTH.
Jag kommer att inrikta mig mot finans nästa år. Hur är chanserna för jobb inom finans för en F-are? Vad är det för roller man kommer ha chans på? Ni som har erfarenhet, konkurrerar civare mot ekonomistudenter eller hur är det? Har verkligen noll koll.
Sen undrar jag även över ex sommarjobb och internships. Är det betyg från senast avslutad utbildning som är relevant? Jag har extremt bra gymnasiebetyg men tyvärr inte i närheten från min nuvarande utbildning. Därför hade det varit bra om det är senast avslutad. Känns även dumt att infoga betyg från en icke avslutad utbildning. Å andra sidan visar gymnasie ingenting då det var extremt mycket lättare om ni förstår vad jag menar.
Och är detta något som gör att jag borde välja en annan inriktning än finans? Så att jag inte tar examen och har väldigt svårt att få jobb pga mina dåliga betyg?
Är som ni märker förvirrad