2022-12-12, 22:58
  #2905
Bannlyst
Hon har skrivit en bok som heter ”En ulv i fårakläder”
Boken börjar…
” Det var den vackraste kropp han hade sett på länge. Medan getingmidjan ålade sig framför honom på sängen studerade han hennes fasta och vältränade rumpa som sakta gungade fram och tillbaka.
Hennes släta hud vittnade om att hon fortfarande var ung och oerfaren.
Medan han knäppte upp BH-banden i ryggen uppmanade han henne att vända på sig och strax därefter stirrade han rakt in i ett par bröst som var stora som meloner. De var bland de största han sett och fick honom att känna sig vansinnigt upphetsad. Med en varsam tunga kysste han hennes bröstvårtor och hon kved försiktigt.
Det rådde ingen tvekan om att hon ville ha honom. Bara några kyssar till och sen…”


http://www.svenskadeckarfestivalen.se/2019/10/02/recension-ulv-i-faraklader-av-linda-h-staaf/
Citera
2022-12-12, 22:58
  #2906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Nja, vad och med vilka högre chefer gör i sängen är inte av intresse, så länge relationerna inte utgör en säkerhetsrisk (jmf Giejeraffären), de tiderna är förbi gudskelov. Staaf verkar vara en kvinna med skinn på näsan och karriärist, problematiskt i gubbväldet. Men visst, som för alla arbetsplatser är det smidigast att inte skapa nära relationer, väl hänt får man fundera över vilka risker relationen medför i hennes ställning, om det finns några risker d.v.s.

Citat:
Ursprungligen postat av jojken668
Se bara som hon var klädd i morse, vilken slyna och manslukerska hon är..
https://ibb.co/cQhYKL5

Utan att döma, så är det ju kanske inte sinnebilden av klädseln på en kvinnlig polischef? Samtidigt så är hon snyggt klädd.
Citera
2022-12-12, 23:01
  #2907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så hon får inte ha polisuniform och inte klänning? Vad skall hon ha på sig? Jag fattar; du vill ha henne naken.

Hade hon haft lite vett hade hon inte klätt sig i kort tight klänning med höga stövlar mitt i vintern. I alla fall med tanke på hur hon knullar runt trots man och stackars minderåriga barn.
Citera
2022-12-12, 23:02
  #2908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Varför har det varit så viktigt för Linda att bära tjänstevapen?! Hon verkar ha varit besatt av att få ha en Sig-Sauer i bältet. Löfving har kört över alla tjänstemän ggr 2 som avstyrkt att hon skulle få kvittera ut en pistol. Vill man bära ett vapen och utge sig för att vara riktig polis om man inte gått erfordrad utbildning som de tydligen kallar polkon? Det är något generalknas med Linda. Så extrem i att frisera meriter och besatta att ha vapen trots skrivbordstjänst. Sorgligt.
jag frågar mig också , varför söker hon sig till jobb hon inte är utbilda för, verkar i mina ögon o öron väldigt likt hur en narci beter sig .
Citera
2022-12-12, 23:03
  #2909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
GW kommer få rätt. Thornberg kommer åka innan jul.

Jupp han kommer ryka. Men inte nödvändigtvis för detta. Under utredningen kommer jag personligen meddela och presentera material kring Thornberg för åklagaren som kommer ifrågasätta Säpo och hela polisväsendet. Jag har sparat på detta material i flera år för att det är så osannolikt. Nu när Thornbergs mörkläggningar äntligen kommer i dager tror jag att dokumenten får större effekt.

Thornberg kör för övrigt en klassiker som han kört förut: att tillsätta en oberoende "särskild utredning" med en utredare han utsett själv. Runar Viksten är 77 år gammal, smått dement och vän med Thornberg sedan Säpo. Tror nån att han kommer vara oberoende? Bra att åklageriet tar upp allt igen.
Citera
2022-12-12, 23:04
  #2910
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Varför har det varit så viktigt för Linda att bära tjänstevapen?! Hon verkar ha varit besatt av att få ha en Sig-Sauer i bältet. Löfving har kört över alla tjänstemän ggr 2 som avstyrkt att hon skulle få kvittera ut en pistol. Vill man bära ett vapen och utge sig för att vara riktig polis om man inte gått erfordrad utbildning som de tydligen kallar polkon? Det är något generalknas med Linda. Så extrem i att frisera meriter och besatta att ha vapen trots skrivbordstjänst. Sorgligt.

Håller helt med. Otäckt att en sån människa får ha så höga maktpositioner. Detsamma gäller Mats även om han inte ljugit om meriter eller olovligen burit tjänstevapen.
Citera
2022-12-12, 23:05
  #2911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Vård är för de sjuka och horan såg inte så frisk ut idag på TV-nyheterna. Jag hoppas för hennes skull att hon ska få den vård hon behöver punkt
Hora? Hur kan du slänga ur dig något sådant? Och av detta drev på henne så blir hon ju klart sliten, så varför ditt aggressiva uttalande? Och förresten, hur ser du själv ut tidig morgon?
Citera
2022-12-12, 23:06
  #2912
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Ja, det håller jag med om - men Staaf är inte oskyldig, det kan du inte mena, eller? Skall hon, enligt dig, helt gå fri från denna sak och kunna knulla sig vidare upp i ranken? Två fel gör inte ett rätt!

Såhär:

Chefen leder verksamheten och visar omdöme när andra under honom (henne) inte gör det. I det uppdraget ingår att INTE hamna i beroendeställning till underlydande personal.

Barnsligt uttryckt: Chefen får inte bli kär i sin personal, men det går kanske inte att hindra att personalen blir kär i chefen.

När man (eller OM man dömer Staaf måste man veta om relationen fanns innan anställningen, eller uppstod därefter. I det senare fallet är problemet moraliskt och etiskt för båda, men arbetsrättsligt bara för Löving. Fanns relationen före rekryteringen blir det än värre.

Linda Staaf är liksom dömd på sina egna meriter redan.
Citera
2022-12-12, 23:08
  #2913
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Jupp han kommer ryka. Men inte nödvändigtvis för detta. Under utredningen kommer jag personligen meddela och presentera material kring Thornberg för åklagaren som kommer ifrågasätta Säpo och hela polisväsendet. Jag har sparat på detta material i flera år för att det är så osannolikt. Nu när Thornbergs mörkläggningar äntligen kommer i dager tror jag att dokumenten får större effekt.

Thornberg kör för övrigt en klassiker som han kört förut: att tillsätta en oberoende "särskild utredning" med en utredare han utsett själv. Runar Viksten är 77 år gammal, smått dement och vän med Thornberg sedan Säpo. Tror nån att han kommer vara oberoende? Bra att åklageriet tar upp allt igen.

Bra där 👍

Jag tycker samtidigt lite synd om Thornberg. Jag tyckte han hade nåt på gång med polismyndigheten.

Jag hade fel 🙄

Ett sådant här misstag från hans sida är obegripligt.

Ser fram emot ditt material och hoppas att processen blir kort.
Citera
2022-12-12, 23:09
  #2914
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Varför har det varit så viktigt för Linda att bära tjänstevapen?! Hon verkar ha varit besatt av att få ha en Sig-Sauer i bältet. Löfving har kört över alla tjänstemän ggr 2 som avstyrkt att hon skulle få kvittera ut en pistol. Vill man bära ett vapen och utge sig för att vara riktig polis om man inte gått erfordrad utbildning som de tydligen kallar polkon? Det är något generalknas med Linda. Så extrem i att frisera meriter och besatta att ha vapen trots skrivbordstjänst. Sorgligt.

Linda Staafs mamma var polis (hon var Norrlands första kvinnliga polis). Linda har varit väktare. Jag kan tänka mig Linda Staaf uppskattat vara polis på riktigt. Ja, varför inte ge Linda det om hon nu varit intresserad av att vara polis? Linda har varit ute på fältet och agerat polis. Kan vara så hon behövt samma utrustning som övriga poliser, dvs pistol, asp, tårgas, handfängsel. Enligt uppgift har Linda haft polismans befogenhet. Dvs hon har fått verka som vilken polis som helst.

Vi behöver de poliser vi har och ifall Linda gjort arbete ute på fältet, så förstår jag inte vad det gör för något. Hon kanske har ingripit i lägenhetsbråk, varit med vid trafiktopp av fyllerister? Gjort lägenhetsundersöknignar (undersökt avlidna)? Hon kanske har snackat ner aggressiva och påtända individer? Linda Staaf har säkert agerat trygghetsskapande när hon vistats på allmän plats i sin polisuniform, med Sig Sauer, asp och handfängsel. Linda Staaf verkar utåt sett vare en intresserad och motiverad person av polisarbete. Det är enligt mig positivt att det finns chefer på högre nivå (polismästare) som accepterar och är intresserade av vad ordningspolisen gör och själv tar arbetspass ute på fältet. Det visar på intresse, kunskap och motivation för polisyrket, hon är ju polismästare ffs! Tänkt om det varit tvärt om? Det hade lett till inkompetens utifrån hur det förhåller sig på fältet, från chefspositioner inom polisen.

Det borde rent av vara krav för samtliga polismästare, polisintendenter och högre chefer att regelbundet göra pass i polisens tjänstebilar under ordinarie arbetspass ute på fältet. Linda Staaf är troligen ett föredöme som chefer inom polisen. Om det nu visar sig att dennes jur.kand och Civilekonomexamen, är avlagd enligt högskoleverkets regelverk och att snabbutbildningen till polisman och dennes befogenheter är korrekta enligt polismyndighetens regelverk.

Det kan vara så att Linda Staaf inte begått något fel, om det visar sig att hennes handlingar är korrekta. Inklusive tilldelningen av polisuniform, tjänstevapen, asp, tårgas och polismans befogenheter. Samt agerandet tillsammans med polispatruller ute på fältet.

Det som ska kartläggas är om det finns lögner eller försköningar om utbildningar och meriter. Det jag läst mig till väcker frågetecken om meriternas giltighet. Det väcker i sig frågetecken om utbildningarna dvs jur.kand och civ.ekonom är giltiga.
__________________
Senast redigerad av Hegamon 2022-12-12 kl. 23:35.
Citera
2022-12-12, 23:09
  #2915
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Och vad kommer hända i hel den här korruptionshärvan där ett polisluder knullat sig upp? Kommer de att sparkas, åka i fängelse och få egendom beslagtagen? Nej, inget som vanligt. Det är kriminella och korrupta Sverige vi talar om som alltid kommer undan. Polismyndigheten och för den delen hela myndighetssverige är är genomkorrupta gangsterorganisationer. Ingen har förtroende för snuten och rättsväsendet.

Den här Linda som ser ut som en heroinpundare, har givetvis förfört gamla fula, dekadenta och svaga gubbar hur lätt som helst och fått vad vad hon varit ute efter, pengar och karriär. Så här lätt kan vilket annat land och kriminella organisationer/klaner infiltrera svenska myndigheter. Svaga svenska gubbar med slaka kukar som går i Prideparader är lätt match för vem som helst. Dessutom säljer de sig hur lätt som helst. Inte minst för lite medioker blond fitta.
Ord och inga visor, hehe
Citera
2022-12-12, 23:10
  #2916
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Har Linda verkligen en jur kand och ekonomiexamen ?

Ja det är belagt i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in