Citat:
Ursprungligen postat av
Megabambino
Varför har det varit så viktigt för Linda att bära tjänstevapen?! Hon verkar ha varit besatt av att få ha en Sig-Sauer i bältet. Löfving har kört över alla tjänstemän ggr 2 som avstyrkt att hon skulle få kvittera ut en pistol. Vill man bära ett vapen och utge sig för att vara riktig polis om man inte gått erfordrad utbildning som de tydligen kallar polkon? Det är något generalknas med Linda. Så extrem i att frisera meriter och besatta att ha vapen trots skrivbordstjänst. Sorgligt.
Linda Staafs mamma var polis (hon var Norrlands första kvinnliga polis). Linda har varit väktare. Jag kan tänka mig Linda Staaf uppskattat vara polis på riktigt. Ja, varför inte ge Linda det om hon nu varit intresserad av att vara polis? Linda har varit ute på fältet och agerat polis. Kan vara så hon behövt samma utrustning som övriga poliser, dvs pistol, asp, tårgas, handfängsel. Enligt uppgift har Linda haft polismans befogenhet. Dvs hon har fått verka som vilken polis som helst.
Vi behöver de poliser vi har och ifall Linda gjort arbete ute på fältet, så förstår jag inte vad det gör för något. Hon kanske har ingripit i lägenhetsbråk, varit med vid trafiktopp av fyllerister? Gjort lägenhetsundersöknignar (undersökt avlidna)? Hon kanske har snackat ner aggressiva och påtända individer? Linda Staaf har säkert agerat trygghetsskapande när hon vistats på allmän plats i sin polisuniform, med Sig Sauer, asp och handfängsel. Linda Staaf verkar utåt sett vare en intresserad och motiverad person av polisarbete. Det är enligt mig positivt att det finns chefer på högre nivå (polismästare) som accepterar och är intresserade av vad ordningspolisen gör och själv tar arbetspass ute på fältet. Det visar på intresse, kunskap och motivation för polisyrket, hon är ju polismästare ffs! Tänkt om det varit tvärt om? Det hade lett till inkompetens utifrån hur det förhåller sig på fältet, från chefspositioner inom polisen.
Det borde rent av vara krav för samtliga polismästare, polisintendenter och högre chefer att regelbundet göra pass i polisens tjänstebilar under ordinarie arbetspass ute på fältet. Linda Staaf är troligen ett föredöme som chefer inom polisen. Om det nu visar sig att dennes jur.kand och Civilekonomexamen, är avlagd enligt högskoleverkets regelverk och att snabbutbildningen till polisman och dennes befogenheter är korrekta enligt polismyndighetens regelverk.
Det kan vara så att Linda Staaf inte begått något fel, om det visar sig att hennes handlingar är korrekta. Inklusive tilldelningen av polisuniform, tjänstevapen, asp, tårgas och polismans befogenheter. Samt agerandet tillsammans med polispatruller ute på fältet.
Det som ska kartläggas är om det finns lögner eller försköningar om utbildningar och meriter. Det jag läst mig till väcker frågetecken om meriternas giltighet. Det väcker i sig frågetecken om utbildningarna dvs jur.kand och civ.ekonom är giltiga.