2022-12-12, 22:50
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Hej alla sköna flashbackare!

Här kommer en lång post från mig som jobbat nära eller hyfsat nära samtliga inblandande. Lite personkuriosa först:

- Anders Thornberg. Enligt mig en hal typ med vassa armbågar. Han bjöd in sig själv till mig för ca tre år sedan och sa " din fru kan laga middag åt oss". Det blev restaurang kan jag meddela. Märklig kvinnosyn hos honom. Alla i topoen av Polisen är rätt hala och golar på varandra för att själv vinna mark. Sparkar på underlydande som inte passar in är standard.

- Mats Löfving: Jag har pratat med honom otaliga gånger och av alla länspolismästare (så hette det då), var han den ettrigaste och jobbigaste typen. Ville så gärna se bra ut inför andra och ifrågasatte särskilt mig när andra med makt inom polisen var närvarande.

- Linda Staaf. En mycket trevlig och kompetent person. Träffat henne otaliga gånger. Trots noll poliskompetens lärde hon sig rätt snabbt. Framförallt var hon helt borta i början gällande hur underrättelseverksamhet fungerar. Såklart inte rekryterad grundat på meriter. Men nu är hon bra.

Vi börjar så. Jag har MYCKET mer info som även kommer kunna hittas och bekräftas. Jag vill påstå att den info jag kommer med imorgon här kommer leda till Thornbergs avgång och möjligen leda till åtal av Thornberg. Vi ses imorgon!

GW kommer få rätt. Thornberg kommer åka innan jul.
Citera
Medlem
Citat:
Hej alla sköna flashbackare!

Här kommer en lång post från mig som jobbat nära eller hyfsat nära samtliga inblandande. Lite personkuriosa först:

- Anders Thornberg. Enligt mig en hal typ med vassa armbågar. Han bjöd in sig själv till mig för ca tre år sedan och sa " din fru kan laga middag åt oss". Det blev restaurang kan jag meddela. Märklig kvinnosyn hos honom. Alla i topoen av Polisen är rätt hala och golar på varandra för att själv vinna mark. Sparkar på underlydande som inte passar in är standard.

- Mats Löfving: Jag har pratat med honom otaliga gånger och av alla länspolismästare (så hette det då), var han den ettrigaste och jobbigaste typen. Ville så gärna se bra ut inför andra och ifrågasatte särskilt mig när andra med makt inom polisen var närvarande.

- Linda Staaf. En mycket trevlig och kompetent person. Träffat henne otaliga gånger. Trots noll poliskompetens lärde hon sig rätt snabbt. Framförallt var hon helt borta i början gällande hur underrättelseverksamhet fungerar. Såklart inte rekryterad grundat på meriter. Men nu är hon bra.

Vi börjar så. Jag har MYCKET mer info som även kommer kunna hittas och bekräftas. Jag vill påstå att den info jag kommer med imorgon här kommer leda till Thornbergs avgång och möjligen leda till åtal av Thornberg. Vi ses imorgon!

En teaser inför imorgon. Då kommer det handla om hur alla inblandande på olika sätt känner varandra och har lojaliter. Jag kan redan nu säga att Säpo återigen har en katastrofal roll i det hela.
Citera
Medlem
Herregud, att det finns folk som är chockade över detta.

Majoriteten av kvinnorna som har kommit till dessa positioner, har knullat sig dit. Finns såklart undantag, men är rätt sällsynt.
Citera
2022-12-12, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Ja, det håller jag med om - men Staaf är inte oskyldig, det kan du inte mena, eller? Skall hon, enligt dig, helt gå fri från denna sak och kunna knulla sig vidare upp i ranken? Två fel gör inte ett rätt!

Utan hans roll hade situationen aldrig hänt.
Citera
2022-12-12, 22:53
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Exakt så! Det är väl ändå gubbarna som slampar runt med henne? Gubbslampor!

Vad vet du om det???

Du har väl ingen aning om vem eller vilka som slampar runt och klämmer pungar eller klappar rumpor i deras korridorer ;-)))
Citera
2022-12-12, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Utan hans roll hade situationen aldrig hänt.

Nej, och om hon då inte fläkat upp sig, ljugit och faan vet - hade saken då uppstått?
Citera
2022-12-12, 22:54
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Nja, vad och med vilka högre chefer gör i sängen är inte av intresse, så länge relationerna inte utgör en säkerhetsrisk (jmf Giejeraffären), de tiderna är förbi gudskelov. Staaf verkar vara en kvinna med skinn på näsan och karriärist, problematiskt i gubbväldet. Men visst, som för alla arbetsplatser är det smidigast att inte skapa nära relationer, väl hänt får man fundera över vilka risker relationen medför i hennes ställning, om det finns några risker d.v.s.

Polisen och försvaret är hierarkiska strukturer, så det spelar stor roll ifall formella ordervägar, ansvarsförhållanden och befälsrätt påverkas av personliga relationer (eller "personliga relationer").

Det är heller inte någon risk för Linda Staaf i detta. Möjligen får hon en merit som INTE kommer på CV i fortsättningen. Men har hon sökt tre jobb på polisen utan att få något av dem säger detta något, inte nödvändigtvis till hennes fördel.
Citera
2022-12-12, 22:54
Avslutad
Citat:
En teaser inför imorgon. Då kommer det handla om hur alla inblandande på olika sätt känner varandra och har lojaliter. Jag kan redan nu säga att Säpo återigen har en katastrofal roll i det hela.

Två frågor:

1. Vad hindrar dig att lägga korten på bordet redan nu?

2. Har du idkat sexuellt umgänge med Staaf?
Citera
2022-12-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Jag tror hon hittar på absolut allting, nej det finns ingenting.

Gift med minderåriga barn… Det går ju inte helt ihop, att bli trakasserad och sen till följd av det vara så illa tvungen att ta sig en tjänst som underrättelsechef. Fast man saknar kompetens.
Citera
2022-12-12, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Nej, och om hon då inte fläkat upp sig, ljugit och faan vet - hade saken då uppstått?

Vetefasiken om det hade uppstått. Bara att skåda åt dårskapen och skaka på huvudet.
Citera
2022-12-12, 22:57
Medlem
Det bisarra är att Staaf verkar faktiskt vettig och kompetent på jobbet enligt de som jobbat med henne. Medan Löfving o Thornberg verkar gravt inkompetenta.
Citera
2022-12-12, 22:58
Medlem
Varför har det varit så viktigt för Linda att bära tjänstevapen?! Hon verkar ha varit besatt av att få ha en Sig-Sauer i bältet. Löfving har kört över alla tjänstemän ggr 2 som avstyrkt att hon skulle få kvittera ut en pistol. Vill man bära ett vapen och utge sig för att vara riktig polis om man inte gått erfordrad utbildning som de tydligen kallar polkon? Det är något generalknas med Linda. Så extrem i att frisera meriter och besatta att ha vapen trots skrivbordstjänst. Sorgligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in