2022-12-12, 22:39
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hytrate
Kan nån begära ut de sakkunnigas utlåtande?
3st.

Poliseriet är ett område där det ibland kan vara befogat med viss sekretess, så offentlighetsprincipen räcker inte riktigt lika långt som på en del andra ställen. Sedan KAN det bli så att det handlar om en brottsutredning, och då blir det locket på i alla fall.

Vi talar alltså om underliggande handlingar i ärendet, några sakkunniga tror jag inte är aktuella i en sådan här rekrytering.
Citera
2022-12-12, 22:39
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Du kommer aldrig nånsin i närheten av en så intelligent och sexig kvinna. Hur KÄNNS det incel?

Gå i terapi. Det kan hjälpa.

Den kvinnan är inte särskilt intelligent. Intelligens är INTE samma sak som att knulla chefen för befordran. Hade hon varit intelligent hade hon kommit mycket längre utan att behöva hänga ut sig själv som Sveriges statshora nummer 1 i media och TV, och samtidigt visa på vilka fördomar hon har när hon försöker dra könskortet mitt i alltihopa, som om inte varenda pellejöns i det här landet har fattat hur det ligger tid.
Citera
2022-12-12, 22:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojken668
Se bara som hon var klädd i morse, vilken slyna och manslukerska hon är.. https://ibb.co/cQhYKL5

Så hon får inte ha polisuniform och inte klänning? Vad skall hon ha på sig? Jag fattar; du vill ha henne naken.
Citera
2022-12-12, 22:41
Medlem
Hej alla sköna flashbackare!

Här kommer en lång post från mig som jobbat nära eller hyfsat nära samtliga inblandande. Lite personkuriosa först:

- Anders Thornberg. Enligt mig en hal typ med vassa armbågar. Han bjöd in sig själv till mig för ca tre år sedan och sa " din fru kan laga middag åt oss". Det blev restaurang kan jag meddela. Märklig kvinnosyn hos honom. Alla i topoen av Polisen är rätt hala och golar på varandra för att själv vinna mark. Sparkar på underlydande som inte passar in är standard.

- Mats Löfving: Jag har pratat med honom otaliga gånger och av alla länspolismästare (så hette det då), var han den ettrigaste och jobbigaste typen. Ville så gärna se bra ut inför andra och ifrågasatte särskilt mig när andra med makt inom polisen var närvarande.

- Linda Staaf. En mycket trevlig och kompetent person. Träffat henne otaliga gånger. Trots noll poliskompetens lärde hon sig rätt snabbt. Framförallt var hon helt borta i början gällande hur underrättelseverksamhet fungerar. Såklart inte rekryterad grundat på meriter. Men nu är hon bra.

Vi börjar så. Jag har MYCKET mer info som även kommer kunna hittas och bekräftas. Jag vill påstå att den info jag kommer med imorgon här kommer leda till Thornbergs avgång och möjligen leda till åtal av Thornberg. Vi ses imorgon!
Senast redigerad av WhistleBlower1 2022-12-12 kl. 22:48.
Citera
2022-12-12, 22:43
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Hmm, så eget ansvar är inget för dig, särskilt när det gäller en säkerhetsklassad ställning av högsta klass? Det är alltså, enligt dig, helt okey att ljuga och eventuellt ligga sig till en chefstjänst inom ett av våra mest viktiga "skyddsobjekt", som bland annat har hand om nedanstående organisationers väl och ve ute på fältet?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nationella_operativa_avdelningen

Fabricerade meriter är inte OK. Däremot är det den överordnade chefens ansvar att hålla sig borta från de underordnade i personalen.
Citera
2022-12-12, 22:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbcman
Vad är det för fel med den klädseln? Tycker hon klär sig riktigt snyggt. Vad skulle hon haft på sig tycker Du.?

Sin polisuniform hade väl varit jävligt lämpligt. Hon är där bara av en enda anledning, sitt jobb som polis, då är det också läge att bära sin uniform.
Citera
2022-12-12, 22:46
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Det är väl gubbarna som inte kan behålla byxorna på. I deras befattning, utan fattning!
Exakt så! Det är väl ändå gubbarna som slampar runt med henne? Gubbslampor!
Citera
2022-12-12, 22:47
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så hon får inte ha polisuniform och inte klänning? Vad skall hon ha på sig? Jag fattar; du vill ha henne naken.

Polischefer i klänning har vi väl fått nog av ;-)))))

Fy fan vilka jävla svin inte konstigt polisen som drev bordell med kineskvinnan klarade sig undan oskadd...
Citera
2022-12-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Exakt så! Det är väl ändå gubbarna som slampar runt med henne? Gubbslampor!
hon anser ju att det är okej så varför inte .
Citera
2022-12-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Fabricerade meriter är inte OK. Däremot är det den överordnade chefens ansvar att hålla sig borta från de underordnade i personalen.

Ja, det håller jag med om - men Staaf är inte oskyldig, det kan du inte mena, eller? Skall hon, enligt dig, helt gå fri från denna sak och kunna knulla sig vidare upp i ranken? Två fel gör inte ett rätt!
Citera
2022-12-12, 22:49
Medlem
AussieRedMans avatar
Att män utnyttjar sin makt för att få ”kvinnlighet” och att kvinnor utnyttjar sin ”kvinnlighet” för att skaffa sig fördelar. Vad är grejen, detta sker varje dag, varje timme även utanför arbetslivet och en stor del av våra gener. Whats the point?
Citera
2022-12-12, 22:50
Medlem
- Jag är kvinna. Jag är rädd. Ordbajseriet finner inga gränser. Minimaliseringen utav sin egna person finner inga gränser.
Jag har knullat runt. Check på den. Jag har sålt min kropp till förmån av mina förmåner. Check på den. Nu när det brinner i knutarna gör jag mig till ett kvinnooffer på bekostnad av patriarkatet. Min vilja att knulla mig till en högre befattning bör göras till en parentes i debatten.
Fittan är blöt och graderna stiger. Vad är problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in