Citat:
Ursprungligen postat av
Hytrate
Kan nån begära ut de sakkunnigas utlåtande?
3st.
Poliseriet är ett område där det ibland kan vara befogat med viss sekretess, så offentlighetsprincipen räcker inte riktigt lika långt som på en del andra ställen. Sedan KAN det bli så att det handlar om en brottsutredning, och då blir det locket på i alla fall.
Vi talar alltså om underliggande handlingar i ärendet, några sakkunniga tror jag inte är aktuella i en sådan här rekrytering.