2022-12-12, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Det låter alltid värre i en ansökan. Fråga: Har hon fått kritik för sitt utförda arbete. Jag har inte hört något sådan.

Inte mycket av kritik. Det kanske kommer mer när man nu lyft på locket till kloaken. Däremot har det gjorts gällande att underrättelsetjänsten inte fungerade alls inför påskkravallerna där många poliser skadades i upploppen och hade fått sätta livet till med lite otur. Det var väl Lindas enheter som brajade ur där…
Citera
2022-12-12, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Jag är inte jätteintresserad av det här och lite höna av en fjäder varning på det här är det när Sverige har betydligt allvarligare problem. Dock är det någon som har gjort fel så är det ju Löfving och inte Staaf.

Om han har ett intresse av henne och ger henne förmåner så är det han som brister. Det känns dock lite som det kan vara avundsjuka involverad från andra inom polisen också vilket gör att halvsanningar kan presenteras som sanningar. Det är helt enkelt svårt att veta vad som är fakta för mig eller någon annan i det här läget.

Är mer intresserad vad vi gör åt gängbrottsligheten än det här. Tex bör väl domstolar få mer ekonomiska resurser om man förväntar sig mer lösta brott. Jag skulle vilja se blocköverskridande avtal gällande rättsväsendets alla komponenter polis och dess resurser, domstolarna och Kriminalvårdens resurser. Samt vilka resurser som skola, socialen och andra myndigheter som arbetsförmedlingen kan behöva för att motverka gängrekryteringen. Samt täta samarbeten mellan alla myndigheter och organisationer.

Nu kommer media bara att dra nyhet efter nyhet om det här vilket jag kan tycka blir lagom tröttsamt.

Oavsett kön har båda ett ansvar att inte ha sexuella relationer på jobbet i deras positioner. Båda e totalt oproffsiga och skadat förtroendet och riskerat säkerheten, det samma gäller ÖB.
Citera
2022-12-12, 22:03
Medlem
Om ni lyfter blicken från Linda så ser ni att Linda bara är en spelpjäs som används för att allmänheten och media inte ska se den egentliga maktkampen. Linda och Mats är kastade under bussen.
Citera
2022-12-12, 22:04
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Man kan hantera sitt CV litet olika, det gör många. Det är inte ovanligt att meritförteckningen och framförallt beskrivningarna av uppdragen kryddas, ibland avsevärt. Det här brukar de flesta arbetsgivare se igenom ganska enkelt.

Givetvis är det inte Linda Staafs "fel" om hon anställts på tveksamma meriter, och en del av det vi har hört antyder ju att rekryteringen var riggad i rätt hög grad. Det här händer på många ställen, när man i en ledningsgrupp eller på en avdelning vet vem man helst av allt skall söka (och få) jobbet. Så kan det ha gått till här också. (I näringslivet brukar man fråga den man vill ha, och sedan anpassar man ansökningen efter denna persons faktiska meriter).

Man kan utan vidare dock framhålla att i just polisyrket ställs det höga krav på god vandel (man ligger INTE med chefen, aldrig någonsin) och "rent spel" är en viktig långsiktig framgångsfaktor för all rättsvård (hur skall man kunna lagföra fifflare om man fifflar själv?).

Jag själv har väldigt svårt att få ordning på detta måste jag säga. Det här med att känna personen som rekryterar en är knappast ovanligt, precis som du säger. När man rekryterar är ju det mest av allt en fördel eftersom man vet vem man får. Många karaktärsdrag som är viktiga för en tjänst är svåra att definiera fram i en annons, och att på ett säkert sätt skrapa fram ur diverse personlighetstester som brukar vara vanligt förekommande i rekrytering. En person som officiellt har rätt meriter för en tjänst och tom har excellerat på diverse tester, kan passa relativt dåligt på den, enligt erfarenheter inom min bekantskapskrets. Felrekryteringar är dyra. Därför är det logiskt att välja någon man känner till.

Jag har förstått att det går rykten inom polisen om att dessa två hade ”en relation” men vem sitter på fakta? Det är ju stor skillnad på att gå och äta middag med en kollega efter jobbet och snacka privatliv efter att man blivit anställd, och att tex ha ett romantiskt förhållande med anställande chef vid rekryteringen. Rykten tror jag mindre på, det räcker med att någon känt sig avvisad av snygg-Linda och sen ”läcker” vid kaffeautomaten att han minsann sett Löfving och Linda komma ut från personaltoaletten tillsammans för att snacket ska vara igång bland alla som känt sig omsprungna av Linda (som inte ens gått Polishögskolan och varit ute och åkt radiobil och slavat med trafikkontroller med bitter snutkaffe i termos).
Citera
2022-12-12, 22:04
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Man kan utan vidare dock framhålla att i just polisyrket ställs det höga krav på god vandel (man ligger INTE med chefen, aldrig någonsin) och "rent spel" är en viktig långsiktig framgångsfaktor för all rättsvård (hur skall man kunna lagföra fifflare om man fifflar själv?).
Nja, vad och med vilka högre chefer gör i sängen är inte av intresse, så länge relationerna inte utgör en säkerhetsrisk (jmf Giejeraffären), de tiderna är förbi gudskelov. Staaf verkar vara en kvinna med skinn på näsan och karriärist, problematiskt i gubbväldet. Men visst, som för alla arbetsplatser är det smidigast att inte skapa nära relationer, väl hänt får man fundera över vilka risker relationen medför i hennes ställning, om det finns några risker d.v.s.
Citera
2022-12-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vem är denna kvinna?
Hon är författare, chef för underrättelseenheten på Nationella Operativa Avdelningen, fd lastbilschaufför, distriktsmästare i styrkelyft som tonåring, innehar certifikat för privatflyg, kan fyra språk flytande samt en del tyska och arabiska, är jurist, civilekonom, polis.
Hon började arbeta hos polisen 2004.
Hur länge har hon varit underrättelsechef på NOA?
Hur gammal är hon?
Har hon skyddad identitet?

Hur har hon orkat/hunnit med allt detta?
Hon verkar vara en supermänniska.
Är det någon som har avkrävt henne att visa sitt CV ? Vore det inte enklare för alla om CVt visades för journalisterna , Tror det skulle lämpligt.
Citera
2022-12-12, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Hmm, så eget ansvar är inget för dig, särskilt när det gäller en säkerhetsklassad ställning av högsta klass? Det är alltså, enligt dig, helt okey att ljuga och eventuellt ligga sig till en chefstjänst inom ett av våra mest viktiga "skyddsobjekt", som bland annat har hand om nedanstående organisationers väl och ve ute på fältet?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nationella_operativa_avdelningen

Det verkar ju vara högst spekulativt i det här läget hur den relationen var samt hur mycket den påverkade anställning etc. Men jag är fortfarande inte speciellt intresserad av den här historien. Du kan gärna grotta ner dig i den om du vill.
Citera
2022-12-12, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Nja, vad och med vilka högre chefer gör i sängen är inte av intresse, så länge relationerna inte utgör en säkerhetsrisk (jmf Giejeraffären), de tiderna är förbi gudskelov. Staaf verkar vara en kvinna med skinn på näsan och karriärist, problematiskt i gubbväldet. Men visst, som för alla arbetsplatser är det smidigast att inte skapa nära relationer, väl hänt får man fundera över vilka risker relationen medför i hennes ställning, om det finns några risker d.v.s.
Det som fan inte är normalt är att hon verkar ha varit kk med flera högt uppsatta män inom Sveriges största myndigheter !
Citera
2022-12-12, 22:10
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Inte mycket av kritik. Det kanske kommer mer när man nu lyft på locket till kloaken. Däremot har det gjorts gällande att underrättelsetjänsten inte fungerade alls inför påskkravallerna där många poliser skadades i upploppen och hade fått sätta livet till med lite otur. Det var väl Lindas enheter som brajade ur där…

Så var det nog, men som chef är det ingenting hon kunde påverka eller knappast ha kännedom om, men ansvarig visst. Men det är alltid lätt att vara efterklok.
Citera
2022-12-12, 22:11
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Okej att Linda Hansson har knullat och sugit sig till en lön som är riktigt bra. Får synas i medierna, sociala medier, osv, dvs allt en modern kvinna idag drömmer om som högsta mål livet.

Men det här att hon tvingat till sig en pickadoll - är det för att Instabilderna blir häftigare, eller att buksvågrarna Löving-ÖB.Blygdbén får mer sving på gamm-dasarna, om hon har tillgång till en SigSuger?

Ordet är fritt.

Men hur mycket tjänar hon då? 100 papp i månaden eller?
Citera
2022-12-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Jag är inte jätteintresserad av det här och lite höna av en fjäder varning på det här är det när Sverige har betydligt allvarligare problem. Dock är det någon som har gjort fel så är det ju Löfving och inte Staaf.

Om han har ett intresse av henne och ger henne förmåner så är det han som brister. Det känns dock lite som det kan vara avundsjuka involverad från andra inom polisen också vilket gör att halvsanningar kan presenteras som sanningar. Det är helt enkelt svårt att veta vad som är fakta för mig eller någon annan i det här läget.

Är mer intresserad vad vi gör åt gängbrottsligheten än det här. Tex bör väl domstolar få mer ekonomiska resurser om man förväntar sig mer lösta brott. Jag skulle vilja se blocköverskridande avtal gällande rättsväsendets alla komponenter polis och dess resurser, domstolarna och Kriminalvårdens resurser. Samt vilka resurser som skola, socialen och andra myndigheter som arbetsförmedlingen kan behöva för att motverka gängrekryteringen. Samt täta samarbeten mellan alla myndigheter och organisationer.

Nu kommer media bara att dra nyhet efter nyhet om det här vilket jag kan tycka blir lagom tröttsamt.
Bägge har gjort fel, men antagligen är det bara löfving som begått något brottsligt. Som chef inom staten förväntas man nog känna till hur ett anställningsförfarande går till. Om man vet att man fått jobbet på felaktiga grunder har man gjort fel. Sedan kan det vara så att hon varit duktig som chef. Men likväl fick hon jobbet och förmåner på ett felaktigt sätt. Naturligtvis har dom legat i sängen efter att dom knullat som kaniner och hon svalt satsen, och pratat om att hon ska få högre lön, bära vapen och uniform å lite andra saker som inte skedde på ett korrekt sätt
Citera
2022-12-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojken668
Jag tycker hon är sexig.
Hört att hennes specialiteter är att köra med svarta grenlösa strumpbyxor och svarta lackstövlar när hon rider männen analt samtidigt som hon piskar dom, hon är dessutom grym på prostatamassage och f.d swinger.
Källa på det? 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in