2022-12-12, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Om du kan lova det, då har du alltså själv varit med vid minst ett sådant tillfälle.
Om du inte har det, då kan jag lova dig, att du inte kan lova det.

Hehe, sant!
Citera
Moderator
Carlboms avatar
För att enbart ha haft en ytlig relation som chef/medarbetare (som Staaf hävdar) så är nedanstående rätt märkligt. Varför skulle Staaf bry sig om Löfving säger nåt sånt om de inte har en kärleksrelation?

https://www.expressen.se/nyheter/staaf-lofving-dok-upp-pa-badhus-bagerier-och-motionsspar/

Citat:
Enligt anmälan har Löfving fått Staaf att känna sig värdelös och osäker genom att säga att när som helst kan lämna henne för andra kvinnor.

Dagen då den där anmälan läcker fullt ut så kommer det nog komma ut väldigt mycket som hon nu sitter och ljuger om. Är hon så säker på att allt kommer förbli hemligt? Hon har nog rätt många ovänner inom polisen som kan tänka sig att ”råka” läcka.
Citera
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Det står ju överallt i media att Linda Staaf och Mats Löfving har haft ett förhållande så det är verkligen inte en trådsanning. Peter Springare har också skrivit att det val välkänt hos polismyndigheten att dessa två hade haft ett längre förhållande.

"Enligt SVT:s källor har det under lång tid cirkulerat rykten inom polismyndigheten om relationen mellan Löfving och Staaf. De arbetade ihop i Östergötland, och när Löfving befordrats till den nationella polisledningen så rekryterade han Staaf."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hemlig-relation-skakar-polisledningen-har-med-rikets-sakerhet-att-gora

Är du säker på att allt som står i media är sant?
Litar du på rykten?
Varför utgår du från att förhållandet innehåller handlingar av sexuell art?
Citera
2022-12-12, 20:29
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Det har mycket att göra med saken.

Mats brukade stalka henne.

Vanliga kollegor gör inte det.

Men hur ofta träffar man inte på någon om man bor 600 meter från varandra och jobbar och pendlar till samma ställe?

Han kanske var kär och försökte träffa på henne lite "spontant"?
Inte olagligt att vara kär och gubbkåt?
Citera
2022-12-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det finns något som heter polischefskarriär. Den kan påbörjas av de som studerat jur.kand på universitetet. Lägsta polischefsnivån på polischefskarriären är polisintendent. Jag tycker det är okej att en polisintendent har uniform på sig, även om denne inte alls är ute på fältet och arbetar som polis eller ens genomgått polisskolan. Jag vet personligen inte om en polisintendent har polismans befogenhet (jag tror inte det men vet inte). Jag vet heller inte om Linda Staaf tilldelats polismans befogenhet, jag hoppas verkligen inte det!

Förvisso - men, då skall det fasiken i mig stå detta på brickan, på uniformen och INTE polis...
Citera
2022-12-12, 20:31
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
För att enbart ha haft en ytlig relation som chef/medarbetare (som Staaf hävdar) så är nedanstående rätt märkligt. Varför skulle Staaf bry sig om Löfving säger nåt sånt om de inte har en kärleksrelation?

https://www.expressen.se/nyheter/staaf-lofving-dok-upp-pa-badhus-bagerier-och-motionsspar/

Dagen då den där anmälan läcker fullt ut så kommer det nog komma ut väldigt mycket som hon nu sitter och ljuger om. Är hon så säker på att allt kommer förbli hemligt? Hon har nog rätt många ovänner inom polisen som kan tänka sig att ”råka” läcka.

Jag kommer osökt mer och mer att tänka på Amber Heard.
Citera
2022-12-12, 20:31
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
På bildtexten i denna bild förklaras varför hon ibland är på yttre tjänst.
https://ibb.co/nsxmzgw

Där står att hon har "polismans befogenhet" utan att ha gått PHS (Polisskolan). Linda har internutbildat sig och fått polisbefogenheter står det här: https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1109586-allt-om-linda-h-staaf-relationen-med-ob-utbildning-och-varfor-hon-lamnade-polisen

Det ser klarlagt ut att Linda har jur.kand. Personligen tycker jag det ej är något jätteproblem om Linda med sin utbildning och sina vidareutbildningar fått "polismans befogenhet". Men så är jag inte inläst i tråden som jag borde vara.
Citera
2022-12-12, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vet du om folk som gått polischefskarriären (jur.kand sedan blivit chef inom polisen som exempelvis polisintendent), får de personerna ha pistol på jobbet? Det skulle inte förvåna mig men jag vet verkligen inte. Det går ju tänka sig att en polischef måste försvara sig vid ofred, på samma vis som våra stridspiloter tilldelats försvarets tjänstepistol.

Jag vet heller inte om det varit tillåtet för Linda att åka runt i radiobil och agera polisman. Eller om hon ens agerat polisman. Hon kanske räknats som polisstudent (eller likvärdig) som fått hänga med polisen. Jag kan tyvärr inte detta. Jag är övertygad om att det går få klarhet i alla frågorna.

Jämförelsen med stridspiloter haltar lite eftersom alla stridspiloter har gjort militär grundutbildning och därmed har vapenutbildning. Det är väl just en sådan (polisiär) som Linda saknar. Och därmed inte har befogenhet att bära vapen.
Citera
2022-12-12, 20:32
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Är du säker på att allt som står i media är sant?
Litar du på rykten?
Varför utgår du från att förhållandet innehåller handlingar av sexuell art?

Var har jag skrivit att förhållandet innehåller handlingar av "sexuellt att"?
Citera
2022-12-12, 20:33
Medlem
Haha den här golddiggern råkade bita av lite för mycket nu och fick hybris. Nu kommer det upp i ljuset att det är fittan som fått betala för karriärstegen. Ett gott råd till alla korrupta är att inte bita den hand som fött upp dig till din position. Har du väl sålt dig är du slav för alltid.
Citera
2022-12-12, 20:33
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Både Linda och Mats bor i Norrköping.

600 meter ifrån varandra 😂

Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Det är ju inte så svårt att bo 600 m från en kollega i någon stad i Sverige, så vad har det med saken att göra? Norrköping är ju inte precis Mexico City.

Citat:
Det har mycket att göra med saken.

Mats brukade stalka henne.

Vanliga kollegor gör inte det.

Hur vet du att han brukade göra det; har du någon trovärdig källa?
Citera
2022-12-12, 20:34
Medlem
Agent.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Exakt min poäng.

Och då är det fortfarande så att det är Löfving som varit jävig. Hon kan knappast klandras för att ha tackat ja till en tjänst hon blivit erbjuden på möjligen tveksamma grunder.

It takes two to tango. En jävsituation kan aldrig bara innehålla en part. Fysiskt omöjligt. Oavsett hur man försöker bortförklara det hela så är hon indragen i smeten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in