2022-12-12, 20:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vet du om folk som gått polischefskarriären (jur.kand sedan chef inom polisen som exempelvis polisintendent), får de personerna ha pistol på jobbet? Det skulle inte förvåna mig men jag vet verkligen inte. Det går ju tänka sig att en polischef måste försvara sig vid ofred, på samma vis som våra stridspiloter tilldelats försvarets tjänstepistol.

Jag vet heller inte om det varit tillåtet för Linda att åka runt i radiobil och agera polisman. Eller om hon ens agerat polisman. Hon kanske räknats som polisstudent (eller likvärdig) som fått hänga med polisen. Jag kan tyvärr inte detta. Jag är övertygad om att det går få klarhet i alla frågorna.

Polisforskaren skriver att det inte är ok. Uniform har de på sig men övrigt som pistol ska de inte ha. Katja Nyberg som själv jobbar som polis säger ju dock att Staaf inte är ensam om att fått tillstånd men det är ett ofog som inte är poppis i kåren. Tillstånd ges ju som här av (knull)kompisar chefer mellan utan att det finns anledning till det. Annat än att det kanske är kul att ha en egen puffra.

När man läser vad hon skriver om det har hon åkt som en riktigt polis i yttre tjänst och ja det kan ju bli extra strul med det om hon varit med i ingripanden. För hon har ju inte ens utbildning för det som en polisstudent.
Citera
2022-12-12, 20:17
Medlem
Hegamons avatar
Jag ser enligt bildgoogling här: https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=pFpP98oc&id=3738B93AC69F E07778E46BD2A991A172225204D3&thid=OIF.PhCuajx2g4wT %2bZgv%2fc54TA&mediaurl=https%3a%2f%2fimages.afton bladet-cdn.se%2fv2%2fimages%2f41520ca8-c299-49a9-bb6b-258a8aab990 3%3ffit%3dcrop%26format%3dauto%26h%3d1352%26q%3d50 %26w%3d1900%26s%3dbee3cba5b05e67f6e7844b225ad052c0 83270361&cdnurl=https%3a%2f%2fth.bing.com%2fth%2fi d%2fR.a45a4ff7ca1c73ee0cca9e0413582a31%3frik%3d%26 pid%3dImg Raw%26r%3d0&exph=1352&expw=1900&q=linda+staaf+&sim id=7115899366260&FORM=IRPRST&ck=3E10AE6A3C76838C13 F9982FFDCE784C&selectedIndex=0&ajaxhist=0&ajaxserp =0 Att Linda Staaf tilldelats den polisiära tjänstegraden polismästare (en likvärdig grad är polisöverintendent som har samma kragspegel). Här har vi polisens tjänstegrader i Sverige: https://sv.wikipedia.org/wiki/Polisens_grader_i_Sverige

Hur pass vanligt är det att personer i den ställningen är tilldelade tjänstevapen, ifall de inte gått polisens grundutbildning på PHS (polisskolan)?
Senast redigerad av Hegamon 2022-12-12 kl. 20:19.
Citera
2022-12-12, 20:18
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
En (privat) relation är inte nödvändigtvis ett kärleksförhållande eller sexuellt förhållande även om det ligger nära till hands för många att dra den slutsatsen. Jag har haft privata relationer med kollegor, och då har det handlat om rena vänskapsrelationer.

Som vanligt i de här trådarna är det Linda som får hela bingen med dynga över sig, trots att det är Löfving som formellt gjort fel. Hon har förstört äktenskap, hon är psykopat, hon är en häxa, en h*ra, kvinnor gör sig bäst hemma vid spisen och de övriga vanliga hjärndöda slutsatserna från trådens nobelpristagare. Tyvärr inte särskilt överraskande men hur vore det att fokusera på dem som faktiskt begått vad som kan vara tjänstefel i sammanhanget?

Det räcker att de är vänner för att det ska vara jäv vid rekryteringen och det är olämpligt att arbeta nära om man är vänner.
Citera
2022-12-12, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Detta är den värsta (hittills) korrupta skandalen som är på grund av (S), toppen av ett isberg.

Hur mycket skada har socialdemokratin orsakat riket? Varenda myndighet måste nagelfaras och alla (S)- anstrukna trippelkontrolleras. Hur mycket information som kan skada rikets säkerhet har linda luder spridit ut?

Så här blir det när socialdemokraterna regerar tillsammans med råkommunister i V och MP.

Gör inte Ulf Kristersson nåt åt detta så kommer jag bekämpa han 24/7 ända fram till valdagen september -26.
Citera
2022-12-12, 20:19
Medlem
Haubits77Bs avatar
Det här är helt sjukt.

Damen får knulla runt hur mycket hon vill, men hon verkar tjäna makt på detsamma.

Inte bra!

Snusk!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Off topic: vad fan är substack

Google it.
Citera
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Fröken Punkt får räkna med fortsatt grävande.

Var har hon examinerats i Juridik och Ekonomi?

Hittar inga studentuppsatser.

Går det inte att begära ut hennes CV från polisen?

Offentlig handling.
Citera
2022-12-12, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Gör inte Ulf Kristersson nåt åt detta så kommer jag bekämpa han 24/7 ända fram till valdagen september -26.

Socialdemokraternas giriga tentakler kladdar runt i varenda syltburk de ser. Magnituden av korruption under (S) finns bara i typ nord korea.

Linda hade ALDRIG fått jobbet under en borgerlig regering.
Citera
2022-12-12, 20:21
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Det räcker att de är vänner för att det ska vara jäv vid rekryteringen och det är olämpligt att arbeta nära om man är vänner.

Exakt min poäng.

Och då är det fortfarande så att det är Löfving som varit jävig. Hon kan knappast klandras för att ha tackat ja till en tjänst hon blivit erbjuden på möjligen tveksamma grunder.
Citera
2022-12-12, 20:22
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand

Då är vi två. Jag röstar på Ulf. Men nu jävlar.
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Hur kan du tycka att det är okey för en icke utbildad att denne får gå runt i polisuniform? Vilka andra skall då få göra detta? Detta är föregivande av allmän ställning, eller vad fasiken det heter... Jag kan lova dig att horfittan varit med och gripit personer och vid razzior - hon har därmed lekt polis, vilket såklart är för djävligt (ja, jag tror - vet inte). Polischefer är inte poliser. De är politiskt tillsatta, inget annat.

På bildtexten i denna bild förklaras varför hon ibland är på yttre tjänst.
https://ibb.co/nsxmzgw
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Var och en är fri att GISSA. Men det har blivit en trådsanning att hon hoppat i säng med Löving. Det enda jag gör att att försiktigt komma med synpunkten att de som är övertygade om att det är så, inte kan bevisa det. Kan du bevisa det? Om inte; då kan det heller inte vara din övertygelse att hon gjort det. Du har inget som stödjer din övertygelse mer än du själv och andra som har samma övertygelse.

Du gör en "logisk kullerbytta" Välkänt inom vetenskapen. På latin heter det "argumentum ad populum".

Några exempel:
1. En majoritet av folket anser att A är sant
Alltså är A sant.
2. En majoritet av Sveriges befolkning anser att monarkin är bra
Alltså är monarkin bra för Sveriges befolkning.
3. 2,3 miljarder kristna tror att gud finns - alltså finns gud.

Och: Alla flashbackare är övertygade om att hon hoppat i säng med Löving; alltså har hon gjort det.

100 miljarder flugor kan inte ha fel - ät koskit!
FB är ett forum för fårskallar (stulet från Svenska MAD) där man inte behöver bevisa varken det ena eller det andra man hasplar ur sig och ingen kan väl förbjuda någon att spekulera byxorna av Löfving utan att ha varit där i sängkammaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in