2022-12-12, 20:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
De personerna har polisuniform på sig, även om de inte arbetat en dag som riktig polis på gatan. Just den saken tycker jag ej är konstig utan chefer kan också ha uniform. Däremot beväpning som pistol. Likaså har jag läst men hittar inte källan på att även ASP och tårgas, utdelats till Staaf. (hittar ej källan). Jag kan då rakt inte förstå vad det ska vara bra till. Möjligen att det kan vara intressant för en polisanställd att förstå hur poliserna på gatan skjuter, bär batong och har tårgas. Jag skulle vilja veta orsaken till att vissa inom polismyndigheten verkat för att Linda skulle få pistol, vad är viktigt? Vad är bakomliggande motivet till det?

Är motivet att om Linda Staaf tilldelas polisens tjänstevapen, så är motivet att själv få fördelar genom ett sådant agerande. Vilka fördelar? Stärka relationen med Staaf? Skaffa Tinder ffs!! Eller regga er på match.com och lägg in åldern +40 om det är så intressant, men nej då. Staaf ser okej ut för att vara 46 år, född 1976 och då ska det raggas genom att locka med picka, tårgas och ASP-batong!!

Staaf har ju gjort en grej det här med att åka ut med patrull i yttre tjänst. Som en vanlig knegarpolis för att se hur verkligheten ser ut. Det har hon framhållit flera gånger i intervjuer att hon gillar att göra. Hon sprang ju runt i Almedalen beväpnad också. Det är väl därför hon sökt och fått tillstånd med att ha pistol. Haft det som anledning.

Det var innan folk började fråga om hon faktiskt är utbildad polis. Vilket hon alltså inte är. Inte nog har hon alltså åkt runt med pistol utan hon har också varit delaktigt i faktiskt polisarbete på fältet. Vilket kanske blir ytterligare en grej till den här soppan.
Citera
2022-12-12, 20:02
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Var och en är fri att GISSA. Men det har blivit en trådsanning att hon hoppat i säng med Löving. Det enda jag gör att att försiktigt komma med synpunkten att de som är övertygade om att det är så, inte kan bevisa det. Kan du bevisa det? Om inte; då kan det heller inte vara din övertygelse att hon gjort det. Du har inget som stödjer din övertygelse mer än du själv och andra som har samma övertygelse.

Du gör en "logisk kullerbytta" Välkänt inom vetenskapen. På latin heter det "argumentum ad populum".

Några exempel:
1. En majoritet av folket anser att A är sant
Alltså är A sant.
2. En majoritet av Sveriges befolkning anser att monarkin är bra
Alltså är monarkin bra för Sveriges befolkning.
3. 2,3 miljarder kristna tror att gud finns - alltså finns gud.

Och: Alla flashbackare är övertygade om att hon hoppat i säng med Löving; alltså har hon gjort det.

100 miljarder flugor kan inte ha fel - ät koskit!

Det står ju överallt i media att Linda Staaf och Mats Löfving har haft ett förhållande så det är verkligen inte en trådsanning. Peter Springare har också skrivit att det val välkänt hos polismyndigheten att dessa två hade haft ett längre förhållande.

"Enligt SVT:s källor har det under lång tid cirkulerat rykten inom polismyndigheten om relationen mellan Löfving och Staaf. De arbetade ihop i Östergötland, och när Löfving befordrats till den nationella polisledningen så rekryterade han Staaf."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hemlig-relation-skakar-polisledningen-har-med-rikets-sakerhet-att-gora
Citera
2022-12-12, 20:03
Medlem
Allt känns ju jävligt illa och deppigt i hela Paradise Hotel-historien om Svensk Polis.

Men när det blir för jobbigt behöver jag bara föreställa mig Löving "dyka upp" på "bagerier", kanske "bakom ett TRÄD vid elljusspåret".

Troligtvis har han även återfunnits på lunchrestauranger med en tidning för ansiktet med två utklippta rundlar för ögonen. På flygplatser med röd mustasch, blå glasögonbågar och blont hår. Som svetsare i Lindas och ÖB Blygdbéns hus med helmask och handskar. På Lindas barns Luciafirande som Staffan Stalledräng bakom en stor guldstjärna.

FAN vad BRA det känns att det är vuxna människor som sköter Svensk Polis!
Senast redigerad av Norrlandssommar 2022-12-12 kl. 20:07.
Citera
2022-12-12, 20:04
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Hur kan du tycka att det är okey för en icke utbildad att denne får gå runt i polisuniform? Vilka andra skall då få göra detta? Detta är föregivande av allmän ställning, eller vad fasiken det heter...

Det finns något som heter polischefskarriär. Den kan påbörjas av de som studerat jur.kand på universitetet. Lägsta polischefsnivån på polischefskarriären är polisintendent. Jag tycker det är okej att en polisintendent har uniform på sig, även om denne inte alls är ute på fältet och arbetar som polis eller ens genomgått polisskolan. Jag vet personligen inte om en polisintendent har polismans befogenhet (jag tror inte det men vet inte). Jag vet heller inte om Linda Staaf tilldelats polismans befogenhet.

Edit: Linda ser enligt denna källa ut att ha tilldelats "polismans befogenhet": Där står att hon har "polismans befogenhet" utan att ha gått PHS (Polisskolan): https://imgbb.com/nsxmzgw

Det finns också en källa här som säger Linda internutbildat sig och sedan fått "polismans befogenhet": https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1109586-allt-om-linda-h-staaf-relationen-med-ob-utbildning-och-varfor-hon-lamnade-polisen
Senast redigerad av Hegamon 2022-12-12 kl. 20:42.
Citera
2022-12-12, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Staaf har ju gjort en grej det här med att åka ut med patrull i yttre tjänst. Som en vanlig knegarpolis för att se hur verkligheten ser ut. Det har hon framhållit flera gånger i intervjuer att hon gillar att göra. Hon sprang ju runt i Almedalen beväpnad också. Det är väl därför hon sökt och fått tillstånd med att ha pistol. Haft det som anledning.

Det var innan folk började fråga om hon faktiskt är utbildad polis. Vilket hon alltså inte är. Inte nog har hon alltså åkt runt med pistol utan hon har också varit delaktigt i faktiskt polisarbete på fältet. Vilket kanske blir ytterligare en grej till den här soppan.

Mm det här måste vara den värsta härvan sen Tomas Quick fallet.

En sak att hon far runt och knullar med höga Alpha chefer, ingen som bryr sig.

Men att dessa dårar ger hon hon access till Sveriges främsta titlel är så man baxnar.
Citera
2022-12-12, 20:11
Medlem
Fröken Punkt får räkna med fortsatt grävande.

Var har hon examinerats i Juridik och Ekonomi?

Hittar inga studentuppsatser.
Citera
2022-12-12, 20:12
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Vet du om folk som gått polischefskarriären (jur.kand sedan blivit chef inom polisen som exempelvis polisintendent), får de personerna ha pistol på jobbet? Det skulle inte förvåna mig men jag vet verkligen inte. Det går ju tänka sig att en polischef måste försvara sig vid ofred, på samma vis som våra stridspiloter tilldelats försvarets tjänstepistol.

Jag vet heller inte om det varit tillåtet för Linda att åka runt i radiobil och agera polisman. Eller om hon ens agerat polisman. Hon kanske räknats som polisstudent (eller likvärdig) som fått hänga med polisen. Jag kan tyvärr inte detta. Jag är övertygad om att det går få klarhet i alla frågorna.
Citera
2022-12-12, 20:12
Medlem
Allt med hög tillknullad lön går ju att förstå, med varför Linda älskar att springa runt och fotas med pistol är faktiskt ännu mer intressant.

Är det ännu en Influencer-idiot som vill ha bättre "content" på Insta och Tiktok, eller är SigSugaren sättet att få upp GammPickadollerna som hon måste förföra, för att ta sig uppåt i karriären?

Klurig fråga, den här. Vad säger du Linda? Narcissist som du är klarar du inte av att avstå från att läsa här.
Senast redigerad av Norrlandssommar 2022-12-12 kl. 20:20.
Citera
2022-12-12, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Fröken Punkt får räkna med fortsatt grävande.

Var har hon examinerats i Juridik och Ekonomi?

Hittar inga studentuppsatser.

Du hotar alltså kvinnors kompetens? Tål inte kvinnor i styrande position? Linda la faktiskt Lövings spak EXAKT rätt i gommen! Vad har DU gjort?
Citera
2022-12-12, 20:14
Avslutad
Detta är den värsta (hittills) korrupta skandalen som är på grund av (S), toppen av ett isberg.

Hur mycket skada har socialdemokratin orsakat riket? Varenda myndighet måste nagelfaras och alla (S)- anstrukna trippelkontrolleras. Hur mycket information som kan skada rikets säkerhet har linda luder spridit ut?

Så här blir det när socialdemokraterna regerar tillsammans med råkommunister i V och MP.
Citera
2022-12-12, 20:15
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Det står ju överallt i media att Linda Staaf och Mats Löfving har haft ett förhållande så det är verkligen inte en trådsanning. Peter Springare har också skrivit att det val välkänt hos polismyndigheten att dessa två hade haft ett längre förhållande.

"Enligt SVT:s källor har det under lång tid cirkulerat rykten inom polismyndigheten om relationen mellan Löfving och Staaf. De arbetade ihop i Östergötland, och när Löfving befordrats till den nationella polisledningen så rekryterade han Staaf."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hemlig-relation-skakar-polisledningen-har-med-rikets-sakerhet-att-gora

En (privat) relation är inte nödvändigtvis ett kärleksförhållande eller sexuellt förhållande även om det ligger nära till hands för många att dra den slutsatsen. Jag har haft privata relationer med kollegor, och då har det handlat om rena vänskapsrelationer.

Som vanligt i de här trådarna är det Linda som får hela bingen med dynga över sig, trots att det är Löfving som formellt gjort fel. Hon har förstört äktenskap, hon är psykopat, hon är en häxa, en h*ra, kvinnor gör sig bäst hemma vid spisen och de övriga vanliga hjärndöda slutsatserna från trådens nobelpristagare. Tyvärr inte särskilt överraskande men hur vore det att fokusera på dem som faktiskt begått vad som kan vara tjänstefel i sammanhanget?
Citera
2022-12-12, 20:16
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Du har nog rätt till viss del. Dock är han ju No1 på substack..

Off topic: vad fan är substack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in