2022-12-12, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Hon har gått juristutbildning och blivit polischef den vägen. De personerna har polisuniform på sig, även om de inte arbetat en dag som riktig polis på gatan. Just den saken tycker jag ej är konstig utan chefer kan också ha uniform. Däremot beväpning som pistol. Likaså har jag läst men hittar inte källan på att även ASP och tårgas, utdelats till Staaf. (hittar ej källan). Jag kan då rakt inte förstå vad det ska vara bra till. Möjligen att det kan vara intressant för en polisanställd att förstå hur poliserna på gatan skjuter, bär batong och har tårgas. Jag skulle vilja veta orsaken till att vissa inom polismyndigheten verkat för att Linda skulle få pistol, vad är viktigt? Vad är bakomliggande motivet till det?

Är motivet att om Linda Staaf tilldelas polisens tjänstevapen, så är motivet att själv få fördelar genom ett sådant agerande. Vilka fördelar? Stärka relationen med Staaf?

Har hon gått igenom juristutbildningen eller har hon dragit 60 poäng juridik? Nån som vet?

Iaf, helt vidrigt att denna bimbo slänger på sig en j-a uniform så hon ser ut som en fkn 4 star general.
Citera
Medlem
Vad det förnekas o babblas ...att se denna kvinna stå i TV o säga att relationen visserligen var privat men bara ytlig.. klart kåt Linda gett polischefen lite gott gott i gott gott.. om inte hela var inne så säkert halva.. men om inte ens halva så kanske det blev lite ollonglans eller blev det bara ett korvbröds glid... Gubben ville ju doppa hela...o det så klart att han då går på jakt för nu ska hela polisakuken in..
När den lille enögde tar kommandot ja då går även en polischef dit ballen pekar...
Citera
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorup
Hur gravt sinnessvag är du? Eller är du bara sosse?

När sakargumenten tryter kommer okvädningsorden fram.

Kan också uttryckas på ett lite mer folkligt sätt: där hjärnan tar slut, där tar nävarna vid.
Senast redigerad av RFT 2022-12-12 kl. 19:57.
Citera
2022-12-12, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Vad händer sedan?

Om vi inte river ner murarna så kommer det bara att få fortsätta.

Lyssna på Ivar Arpi's senaste podd.
Citera
2022-12-12, 19:56
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Tack!

Anmärkningsvärt fascinerande historia.

Är någon förvånad?

Dags att montera ned den svenska staten och bygga upp den igen.

Hur fan kunde det bli så fel.
Citera
2022-12-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Hon har gått juristutbildning och blivit polischef den vägen. De personerna har polisuniform på sig, även om de inte arbetat en dag som riktig polis på gatan. Just den saken tycker jag ej är konstig utan chefer kan också ha uniform. Däremot beväpning som pistol. Likaså har jag läst men hittar inte källan på att även ASP och tårgas, utdelats till Staaf. (hittar ej källan). Jag kan då rakt inte förstå vad det ska vara bra till. Möjligen att det kan vara intressant för en polisanställd att förstå hur poliserna på gatan skjuter, bär batong och har tårgas. Jag skulle vilja veta orsaken till att vissa inom polismyndigheten verkat för att Linda skulle få pistol, vad är viktigt? Vad är bakomliggande motivet till det?

Är motivet att om Linda Staaf tilldelas polisens tjänstevapen, så är motivet att själv få fördelar genom ett sådant agerande. Vilka fördelar? Stärka relationen med Staaf?

Hur kan du tycka att det är okey för en icke utbildad att denne får gå runt i polisuniform? Vilka andra skall då få göra detta? Detta är föregivande av allmän ställning, eller vad fasiken det heter... Jag kan lova dig att horfittan varit med och gripit personer och vid razzior - hon har därmed lekt polis, vilket såklart är för djävligt (ja, jag tror - vet inte). Polischefer är inte poliser. De är politiskt tillsatta, inget annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Har hon gått igenom juristutbildningen eller har hon dragit 60 poäng juridik? Nån som vet?

Iaf, helt vidrigt att denna bimbo slänger på sig en j-a uniform så hon ser ut som en fkn 4 star general.

Bilder där hon fejkar Polis i yttre tjänst, mer bredbent än en Riktig Polis ens hade kunnat posera utan att det ser ut som ett skämt.

Men det blir bra på INSTA, bland alla INFLUENCERS. "Snart är jag en av dem! BlondinBella, here I come!".
Citera
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Lyssna på Ivar Arpi's senaste podd.

Började lyssna, tycker hans poddar är seriösa men lite tradiga tyvärr.

Ivar Arpi skulle behöva lära sig att fokusera och korta ned dem.
Citera
2022-12-12, 19:59
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Jag kan lova dig att horfittan varit med och gripit personer och vid razzior
Om du kan lova det, då har du alltså själv varit med vid minst ett sådant tillfälle.
Om du inte har det, då kan jag lova dig, att du inte kan lova det.
Citera
2022-12-12, 20:00
Medlem
Mystiken tätnar.
Nu har vi en av de mest grävande poliser jag känner till i spåret.
https://omni.se/a/8JPEKA
Citera
2022-12-12, 20:01
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Ambitiös och motiverad kallas det. Du behöver inte ha en diagnos för att vara driftig.

Eller, knulla med rätt person. Kan det kallas oxå
Citera
2022-12-12, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Började lyssna, tycker hans poddar är seriösa men lite tradiga tyvärr.

Ivar Arpi skulle behöva lära sig att fokusera och korta ned dem.

Du har nog rätt till viss del. Dock är han ju No1 på substack..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in