2022-12-12, 20:34
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Där står att hon har "polismans befogenhet" utan att ha gått PHS (Polisskolan). Linda har internutbildat sig och fått polisbefogenheter står det här: https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1109586-allt-om-linda-h-staaf-relationen-med-ob-utbildning-och-varfor-hon-lamnade-polisen

Det ser klarlagt ut att Linda har jur.kand. Personligen tycker jag det ej är något jätteproblem om Linda med sin utbildning och sina vidareutbildningar fått "polismans befogenhet". Men så är jag inte inläst i tråden som jag borde vara.

Vi får vänta tills utredningen är klar. Då klarnar nog allt. Om den inte mörkas.
Citera
2022-12-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Exakt min poäng.

Och då är det fortfarande så att det är Löfving som varit jävig. Hon kan knappast klandras för att ha tackat ja till en tjänst hon blivit erbjuden på möjligen tveksamma grunder.
Det beror ju på. Har hon fått en tjänst genom att skarva om sina meriter och inte haft rätt kompetens för att leda det underrättelsearbete som chefer på fältet är beroende av för i sin egen planering så är hon jävligt klandervärd tycker jag. Hade hon inte snott åt sig jobbet så hade kanske någon kompetent person tillsatts istället.
Citera
2022-12-12, 20:35
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jo, så brukar det också låta i forumet. Alla som slänger sig med psykopatanklagelser har alla varit tillsammans med en. Tänk att något så ovanligt nu har blivit allmänt utbrett i samhället. Alla har plötsligt en psykopat i sin närhet. Men så kanske det är, så fort en person beter sig illa får de psykopatstämpeln direkt. Snart är det nog mer vanligt med psykopater i vårt samhälle än vad det är människor som har ADHD.

Hon hade förövrigt inte nära till gråten alls imorse på TV 4. Jag upplevde det mer som att hon verkade desperat, trängd och att hon skämdes. Kanske med all rätt också, det var ju inget vidare bra drag av henne att medverka. Ett stort misstag enligt mig, som bara gav känslan av att anklagelserna mot henne kan stämma. Ett avskräckande exempel på vilken oreda en person som använder sex som medel mot toppen kan ställa till med. Det är som att släppa räven in bland hönsen. Fullständigt kaos.

Finns väl ingen "seriös" chef som skulle vilja anställa henne i fortsättningen, när de vet vad hon kan ställa till med. Hon lär väl få hänga kvar inom myndigheten ändå, eftersom det nu är så synd om henne. Men det kan ju inte kännas vidare kul att hänga kvar när snacket för alltid kommer att gå bakom ryggen.

Det var den känslan jag fick när jag såg henne på tv imorse, att hon var där för att försöka få det roliga snacket vid fikaborden att försvinna. Fyfan för att ha det ryktet på en arbetsplats!

Hon lär i alla fall vara bra tränad i att hantera en batong.

Personer som tar sig till så höga positioner tendera ofta att ha psykopatiska drag. Framför allt personer som ljuger och bedrar för att ta sig till och nå sitt mål. Det är inte någon chefstjänst på den lokala fabriken. Vi pratar om höga chefstjänster för Sveriges rikssäkerhet inden absoluta toppen av polismyndigheten.

Hon hade gråten i halsen, sina bästa skinnstövlar och den kortaste kjolen, de må låta misogynt, men det är bara fakta.
Citera
2022-12-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Är du säker på att allt som står i media är sant?
Litar du på rykten?
Varför utgår du från att förhållandet innehåller handlingar av sexuell art?

Hon har ju själv sagt att han hotat att lämna henne för andra kvinnor.
Citera
2022-12-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Då är det kanske inte så konstigt att de stött på varandra titt som tätt.

Blir jobbigt i kön på ICA och Systembolaget.

Ja, när Löving står bakom senaste BIB:en. Eller ovanför lammfärsen på ICA. För att inte nämna när han hotfullt plockar ned ett packe Intimrakhyvlar och stirrar Linda rakt i grenen. Aj aj aj. När Linda är ute och handlar med Blygdbén och de just köpt kvällens bögvänliga Tofu.
Citera
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Var har jag skrivit att förhållandet innehåller handlingar av "sexuellt att"?

Ska jag utifrån ovanstående kommentar, formulerad som en fråga från dig; utgå från att din åsikt är att förhållandet INTE var av sexuell art?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
För att enbart ha haft en ytlig relation som chef/medarbetare (som Staaf hävdar) så är nedanstående rätt märkligt. Varför skulle Staaf bry sig om Löfving säger nåt sånt om de inte har en kärleksrelation?

https://www.expressen.se/nyheter/staaf-lofving-dok-upp-pa-badhus-bagerier-och-motionsspar/

Enligt anmälan har Löfving fått Staaf att känna sig värdelös och osäker genom att säga att när som helst kan lämna henne för andra kvinnor.

Dagen då den där anmälan läcker fullt ut så kommer det nog komma ut väldigt mycket som hon nu sitter och ljuger om. Är hon så säker på att allt kommer förbli hemligt? Hon har nog rätt många ovänner inom polisen som kan tänka sig att ”råka” läcka.

Så löving har alltså fler kvinnor han kan gå till? Det kan man knappt tro. Men spännande om det är kvinnor inom sosialdemokraterna. För hur fick löving sitt chefsjobb en gång i tiden? Knappast på egna meriter

Detta antar jag då han accepterar att Linda saknar meriter
Senast redigerad av Kalle81 2022-12-12 kl. 20:38.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Om de maskar personnummer, adress så ska det inte vara några problem.

Har fått CV:n på det sättet tidigare.

Har någon överklagat polismyndighetens sekretess i detta fall?

Hela historien är HELT galen. Just saying.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
På bildtexten i denna bild förklaras varför hon ibland är på yttre tjänst.
https://ibb.co/nsxmzgw

Ja, och detta är fördjävligt - här visar fakepolisfittan upp sig i polisuniform och med pistol och batong, säkerligen också handfängsel och pepparspray.

"Polismans befogenhet" är långt ifrån, ens detta, konfirmerat... Hon har alltså, enligt denna text, även gjort "pass" i yttre tjänst - vad i helvete!!! Betänk vad som kunnat skett om något hänt och slynan dragit vapen och skjutit vilt omkring sig...

Helt sinnessjukt!
Citera
2022-12-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Haha den här golddiggern råkade bita av lite för mycket nu och fick hybris. Nu kommer det upp i ljuset att det är fittan som fått betala för karriärstegen. Ett gott råd till alla korrupta är att inte bita den hand som fött upp dig till din position. Har du väl sålt dig är du slav för alltid.

Exakt!
Citera
2022-12-12, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Förvisso - men, då skall det fasiken i mig stå detta på brickan, på uniformen och INTE polis...

Framför allt skall det ej på publika pressisar framgå att lilla bimbon Linda är en Tycoon Polis ggr 3 .

Linda är en liten bimbo som läst 120 poäng. Där juridik var inblandat.

Helt okay.

Men det ger ej hennes F-boy rätt att trycka upp henne i hierarkin.
Citera
2022-12-12, 20:39
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chingale
Det beror ju på. Har hon fått en tjänst genom att skarva om sina meriter och inte haft rätt kompetens för att leda det underrättelsearbete som chefer på fältet är beroende av för i sin egen planering så är hon jävligt klandervärd tycker jag. Hade hon inte snott åt sig jobbet så hade kanske någon kompetent person tillsatts istället.

Men har hon verkligen skarvat om sina meriter? Jag uppfattade bara att hon eventuellt inte hade de starkaste meriterna av dem som sökte. Och om hon blev anställd trots detta, så är det ju knappast hennes fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in