2021-08-30, 08:41
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Att du inte ens förstått att de varnar eftersom CFX inte har rätt till att utföra finansiella tjänster men de utför ju inga finansiella tjänster,,,
Jag vet, de utför bara en ren scam.
Citera
2021-08-30, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
nej , jag vet.

det blir ju bara extra patetisk om man dessutom måste sitta vid barnbordet pga av sin.... korthet...
Kan du beskriva vad det är du upplever som ”skryt”?
Är det att jag äger en firma? Att jag jobbar på en oljeplattform med bra lön? Är det att jag investerar i divers med bra avkastning?
Vad är det som du menar är ”skryt”? I min umgängeskrets är det helt normalt att driva firma, tjäna bra, ha fina investeringar, så undrar hur du kan uppfatta detta som skryt?
Är de5 svårt att starta/driva firma? Är det svårt att ha ett välbetalt jobb? Är det svårt att investera pengar och få bra avkastning?

Vilket är det egentligen som du tycker är så omöjligt att uppnå så du tycker det är ”skryt”? Hela min vänskapskrets driver firmor, tjänar bra och har gjort lyckade investeringar, är helt normalt i min krets.

Du kanske helt enkelt umgåtts i helt fel kretsar i ditt liv och inte blivit uppmuntrad till att tjäna bra och leva gott, du fick kanske höra som barn att -pengar växer minsann inte på träd, -alla som har pengar har gjort nåt omoraliskt osv..

Pengar är en del av ekvationen för att leva lyckligt och bra, med pengar kan man slippa många problem, med pengar kan man bo där man vill, man kan ha hobbies som roar etc vilket gör att man lever bättre och har ett gladare liv. Att sitta och va missunsam på andra har aldrig gjort någon lycklig.
Citera
2021-08-30, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jag vet, de utför bara en ren scam.
Ingen tvingar dig att va med
Citera
2021-08-30, 08:49
Medlem
Citat:
Det går alldeles utmärkt att berätta att pyramidspel är fel här och för dig.
Det där är lite som ett mantra för dig, att alla kritiker till ditt beteende skulle vara avundsjuka. Dels tror jag inte det minsta på att du får in några pengar, dels är jag inte det minsta avis på om någon skulle få det med kriminell verksamhet.

Då hade jag väl själv gått med, eller?
Du sysslar med kriminell verksamhet och du ser gärna att andra går med. Det räcker mer än väl för att placera dig i lådan med slöa knivar.
Var har jag sagt att det finns de som åkt dit för din kriminella verksamhet?

Du får avvakta en tid som med Onecoin. Lagföringar kommer garanterat att ske.
Så jag sysslar med kriminell verksamhet 🤔
De andra har ju inte lyckats lägga en länk på någon i Sverige som satt in pengar på CFX, tagit ut pengar, betalat sin skatt på sin eventuella vinst och sedan blivit dömd för detta, men eftersom du är väldigt bestämd på att detta skett så lägger du upp en länk NU eller bli betraktad som en lögnare.
Citera
2021-08-30, 08:50
Medlem
Citat:
Det går alldeles utmärkt att berätta att pyramidspel är fel här och för dig.
Det där är lite som ett mantra för dig, att alla kritiker till ditt beteende skulle vara avundsjuka. Dels tror jag inte det minsta på att du får in några pengar, dels är jag inte det minsta avis på om någon skulle få det med kriminell verksamhet.

Då hade jag väl själv gått med, eller?
Du sysslar med kriminell verksamhet och du ser gärna att andra går med. Det räcker mer än väl för att placera dig i lådan med slöa knivar.
Var har jag sagt att det finns de som åkt dit för din kriminella verksamhet?

Du får avvakta en tid som med Onecoin. Lagföringar kommer garanterat att ske.
Tror det finns en tråd om Onecoin, posta där
Citera
2021-08-30, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja, och det citatet är 100% korrekt. du är välkommen att ta ner varningarna för att cfx dealar med finansiella instrument utan tillstånd, då kommer det citatet inte längre vara sant.
lägg en länk på någon i Sverige som satt in pengar på CFX, tagit ut pengar, betalat sin skatt på sin eventuella vinst och sedan blivit dömd för detta
Citera
2021-08-30, 09:51
Medlem
Citat:
Kan du beskriva vad det är du upplever som ”skryt”?
Är det att jag äger en firma? Att jag jobbar på en oljeplattform med bra lön? Är det att jag investerar i divers med bra avkastning?
Vad är det som du menar är ”skryt”? I min umgängeskrets är det helt normalt att driva firma, tjäna bra, ha fina investeringar, så undrar hur du kan uppfatta detta som skryt?
Är de5 svårt att starta/driva firma? Är det svårt att ha ett välbetalt jobb? Är det svårt att investera pengar och få bra avkastning?

Skryt, så som, offtopic och/eller irrelvant för cashfx.

det du skriver stämmer ju inte heller iochmed att cashfx är ett bedrägeri som bryter mot lagen.
Och tycker vi olika så faller inte avgörandet på om du är en mycket eller mindre sämre människa än min 4åring, utan det avgöras i den objektiva verkligheten, så bemöt den istället, i något inlägg,

https://www.fi.se/sv/varningslistan/2019/cash-fx-group/

och som givetvis FI förtydligat med ytterligare än varning

https://www.fi.se/sv/varningslistan/...ex-group--cfx/

jag antar att du går på vad cfxsverige själva ljuger om på sin hemsida
https://www.cfxsverige.se/

Är det möjligen så att du är kär i Huscar, eller är det dina sissta korvören som åkt in i bedrägeriet?

Citat:
Vilket är det egentligen som du tycker är så omöjligt att uppnå så du tycker det är ”skryt”? Hela min vänskapskrets driver firmor, tjänar bra och har gjort lyckade investeringar, är helt normalt i min krets.

Tråden handlar ju inte om dig eller mig (även om det låter som bedrägeriet är avgörande för dig)

Citat:
Du kanske helt enkelt umgåtts i helt fel kretsar i ditt liv och inte blivit uppmuntrad till att tjäna bra och leva gott, du fick kanske höra som barn att -pengar växer minsann inte på träd, -alla som har pengar har gjort nåt omoraliskt osv..

Jag har inte gjort något omoraliskt, kompetens är efterfrågat, de allra flesta är inte korkade nog, eller moraliskt korrupta nog att syssla med eller rekomendera brotsslighet för pengar skull, det är nog något du får dela med andra individer än mig.

Citat:
Pengar är en del av ekvationen för att leva lyckligt och bra, med pengar kan man slippa många problem, med pengar kan man bo där man vill, man kan ha hobbies som roar etc vilket gör att man lever bättre och har ett gladare liv. Att sitta och va missunsam på andra har aldrig gjort någon lycklig.

att syssla med bedrägerier kanske gör dig lycklig, men det säger ju mer om dig än om cashfx.
Senast redigerad av slö 2021-08-30 kl. 09:55.
Citera
2021-08-30, 09:52
Medlem
Citat:
lägg en länk på någon i Sverige som satt in pengar på CFX, tagit ut pengar, betalat sin skatt på sin eventuella vinst och sedan blivit dömd för detta

du får vända dig till FI el Polisen om du har synpunkter på hur de sköter sina arbetsuppgifter.
Citera
2021-08-30, 11:21
Medlem
Ytterligare en "fantastisk uppdatering" av den misslyckade reseförsäljaren huscar.

Låter som ett nigerbrev där bara riktigt efterblivna får ta del av
"-CFX constant cash money investment"

https://www.trustpilot.com/users/60e...vT-hGEjPzzDzTA

självklart sjunker trafiken som en sten , och förseningarna på "payouts" ökar.

Alexa rank.
https://www.alexa.com/siteinfo/cashfxgroup.com

här är förövrigt en av de största trafikkällorna https://tbbob.com/scams/brutal-scam-...x-group-review
Senast redigerad av slö 2021-08-30 kl. 11:25.
Citera
2021-08-30, 13:22
Medlem
Citat:
Fast att vissa går med vinst för att de lurat in andra till att förlora är väl ingen hemlighet, eller?

Det är en sjuk affärsidé som går ut på att lura sina medmänniskor.

Att du i tråden skryter om hur rik du blivit av att lura andra är riktigt vidrigt.

Lura? Är de 12 år gamla?

De är vuxna människor som själva gör valet. Herregud
Citera
2021-08-30, 13:24
Medlem
Det riktiga bedrägeriet är när vi betalar inkomstskatt till folk som inte jobbar alls.
Citera
2021-08-30, 19:12
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Lura? Är de 12 år gamla?

De är vuxna människor som själva gör valet. Herregud
Gällande ekonomi är de kanske tolv år gamla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in