du får vända dig till FI el Polisen om du har synpunkter på hur de sköter sina arbetsuppgifter.
Enligt de så sköter de sina arbetsuppgifter, är du som hävdar att de inte sköter sina uppgifter eftersom noll personer har ”åkt dit” för att de satt in pengar i CFX, verkar som om ni avundsjuka inte har så mycket att komma med, mest lögner och påståenden och inte ETT enda fall som ”åkt dit” kan ni visa upp 😂
Skryt, så som, offtopic och/eller irrelvant för cashfx.
det du skriver stämmer ju inte heller iochmed att cashfx är ett bedrägeri som bryter mot lagen.
Och tycker vi olika så faller inte avgörandet på om du är en mycket eller mindre sämre människa än min 4åring, utan det avgöras i den objektiva verkligheten, så bemöt den istället, i något inlägg,
Är det möjligen så att du är kär i Huscar, eller är det dina sissta korvören som åkt in i bedrägeriet?
Jag ser en varning hos finansinspektion?
Det stämmer att det finns en varning hos finansinspektionen, dock en extern sådan ifrån Financial Conduct Authority, England. De skriver att de misstänker att Cash Forex Group bedriver verksamhet i England utan licens. (Källa) De som innehar licenserna är Ever FX eftersom det är dom som utför tradingen. Det finns inget ärende hos varken ARN (Allmänna Reklamations Nämnden) eller någon rättsprocess mot Cash FX Group. Alla som kommer in nya på marknanden utsätts för såväl hård granskning (vilket är helt rätt) men även tyvärr för en hel del smutskastning från redan etablerade aktörer. Cash FX Group har inget att dölja och deras agerande under det året dom har funnits är klanderfritt. Vi känner oss helt säkra på dem, vi hade inte satsat våra egna pengar på detta annars.
Tråden handlar ju inte om dig eller mig (även om det låter som bedrägeriet är avgörande för dig)
Jag har inte gjort något omoraliskt, kompetens är efterfrågat, de allra flesta är inte korkade nog, eller moraliskt korrupta nog att syssla med eller rekomendera brotsslighet för pengar skull, det är nog något du får dela med andra individer än mig.
att syssla med bedrägerier kanske gör dig lycklig, men det säger ju mer om dig än om cashfx.
lägg en länk på någon i Sverige som satt in pengar på CFX, tagit ut pengar, betalat sin skatt på sin eventuella vinst och sedan blivit dömd för detta
lägg en länk på någon i Sverige som satt in pengar på CFX, tagit ut pengar, betalat sin skatt på sin eventuella vinst och sedan blivit dömd för detta
det är ju ditt påstående så då får väll du lägga länk.
ska se om du förstår,
Ta ut pengar ur ett ponzi/pyramdispels bedrägeri =penningtvätt
Att få provision på att förmedla ett ponzi/pyramidspel (utan tillstånd) = investeringsbedrägeri
Att ge sina pengar till en mexikans taxischafför eller en misslyckad reseförsäljare = inget lagbrott
skatt betalar du givetvis oavsett. (om du nu inte kan bevisa att det är trading , inte ett pyrmaidspel, men nu kan du ju inte ens visa "streamad livetrades tv" i ditt backoffice.... fniss.
Pyramidspel (kedjebrevsspel)
Ett pyramidspel (kedjebrevsspel) är ett spel där vinsten kommer från framtida deltagares insatser och där sannolikheten att vinna beror på antalet deltagare som efter hand träder in i spelet. Licens kan inte ges för pyramidspel (3 kap. 6 § spellagen).
Det är vanligt med pyramidspelsliknande företeelser, framförallt på internet. Det kan röra sig om allt från elektroniska valutor till annonsförsäljning. Man måste göra en gränsdragning mellan pyramidspel och legitim verksamhet.
En legitim verksamhet som till exempel företag som ägnar sig åt marknadsföring via nätverk, så kallat direkthandel eller Multi Level Marketing (MLM) ska beskattas i inkomstslagen näringsverksamhet eller tjänst. I en sådan verksamhet beror vinstmöjligheterna till exempel på hur många varor som säljs.
Skatteverket anser att verksamheter som Autosurf och HYIP vanligtvis har karaktären av kedjebrevsspel eller pyramidspel, om deltagandet förutsätter en inbetalning och utlovar en helt orimlig avkastning. I sådana fall bör även dessa verksamheter behandlas som lotterier.
En vinst i ett pyramidspel är alltid skattepliktig enlig enligt 42 kap. 25 § IL eftersom den inte kan vara skattefri enligt 8 kap. 3 § IL.
hur myndigheterna sköter sina arbetsuppgifter får du ta med dem.
Är det möjligen så att du är kär i Huscar, eller är det dina sissta korvören som åkt in i bedrägeriet?
.
Om det nu är så viktigt för dig att hålla sig on topic så förstår jag inte varför du är intresserad av vem jag är kär i?
10000 dollar är som du säger korvören för mig och har måååånga fler korvören som jag kommer att kasta in i lite allt möjligt, idag tex blir det nog ett korvöre in i shiba, slängde in lite korvören i btc, ada och eth som snart dubblats , slängde in många korvören i xrp som gått upp 80% sedan jag gick in för några veckor sedan, så CFX är bara en liiiiten del av alla trisslotter jag köper 🙂
det är ju ditt påstående så då får väll du lägga länk.
ska se om du förstår,
Ta ut pengar ur ett ponzi/pyramdispels bedrägeri =penningtvätt
Att få provision på att förmedla ett ponzi/pyramidspel (utan tillstånd) = investeringsbedrägeri
Att ge sina pengar till en mexikans taxischafför eller en misslyckad reseförsäljare = inget lagbrott
skatt betalar du givetvis oavsett. (om du nu inte kan bevisa att det är trading , inte ett pyrmaidspel, men nu kan du ju inte ens visa "streamad livetrades tv" i ditt backoffice.... fniss.
Pyramidspel (kedjebrevsspel)
Ett pyramidspel (kedjebrevsspel) är ett spel där vinsten kommer från framtida deltagares insatser och där sannolikheten att vinna beror på antalet deltagare som efter hand träder in i spelet. Licens kan inte ges för pyramidspel (3 kap. 6 § spellagen).
Det är vanligt med pyramidspelsliknande företeelser, framförallt på internet. Det kan röra sig om allt från elektroniska valutor till annonsförsäljning. Man måste göra en gränsdragning mellan pyramidspel och legitim verksamhet.
En legitim verksamhet som till exempel företag som ägnar sig åt marknadsföring via nätverk, så kallat direkthandel eller Multi Level Marketing (MLM) ska beskattas i inkomstslagen näringsverksamhet eller tjänst. I en sådan verksamhet beror vinstmöjligheterna till exempel på hur många varor som säljs.
Skatteverket anser att verksamheter som Autosurf och HYIP vanligtvis har karaktären av kedjebrevsspel eller pyramidspel, om deltagandet förutsätter en inbetalning och utlovar en helt orimlig avkastning. I sådana fall bör även dessa verksamheter behandlas som lotterier.
En vinst i ett pyramidspel är alltid skattepliktig enlig enligt 42 kap. 25 § IL eftersom den inte kan vara skattefri enligt 8 kap. 3 § IL.
hur myndigheterna sköter sina arbetsuppgifter får du ta med dem.
Jag har inte påstått något, jag gick in i tråden eftersom jag gick in i cfx med 10000 dollar och då skrev du och ett par till att detta var olagligt, men nu efter ett par månader så har ni inte lyckats hitta en enda som åkt dit för detta i Sverige, så allt var bara en stor lögn från er som ni skapat pga avundsjuka.
Om det nu är så viktigt för dig att hålla sig on topic så förstår jag inte varför du är intresserad av vem jag är kär i?
Huscar = frontfigur för cashfx bedrägeriet,
ditt motiv till att försöka rekrytera in mer folk i cashfx bedrägeriet= kärlek till huscar eller ekonomiska motiv.
Citat:
10000 dollar är som du säger korvören för mig och har måååånga fler korvören som jag kommer att kasta in i lite allt möjligt, idag tex blir det nog ett korvöre in i shiba, slängde in lite korvören i btc, ada och eth som snart dubblats , slängde in många korvören i xrp som gått upp 80% sedan jag gick in för några veckor sedan, så CFX är bara en liiiiten del av alla trisslotter jag köper 🙂
varför inte mer i cashfx? 200% avkastning som du redan fått ut?, eller är det som med det andra du skriver, utryck för en kortväxtpersons hävdelsebehov på ett annonynmnt forum....
Jag har inte påstått något, jag gick in i tråden eftersom jag gick in i cfx med 10000 dollar och då skrev du och ett par till att detta var olagligt, men nu efter ett par månader så har ni inte lyckats hitta en enda som åkt dit för detta i Sverige, så allt var bara en stor lögn från er som ni skapat pga avundsjuka.
jag är inte andra personer...., du är välkommen att citera det du påstår att jag skrivit.
ditt motiv till att försöka rekrytera in mer folk i cashfx bedrägeriet= kärlek till huscar eller ekonomiska motiv.
varför inte mer i cashfx? 200% avkastning som du redan fått ut?, eller är det som med det andra du skriver, utryck för en kortväxtpersons hävdelsebehov på ett annonynmnt forum....
Jag har aldrig rekryterat någon så du ljuger igen
Jag har inte fått 200% avkastning i CFX??
Jag är 1,80+ men klart att det är ju ”kortväxt” för en stork på 1,99 😂
Anonymt heter det.
Jag har aldrig rekryterat någon så du ljuger igen
Jag har inte fått 200% avkastning i CFX??
Jag är 1,80+ men klart att det är ju ”kortväxt” för en stork på 1,99 😂
Anonymt heter det.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!