Citat:
Ursprungligen postat av
Hebus
Hej
Jag sökte mig till denna tråden för att försöka få svar på vad detta cashfx är för något, det enda jag läser är istället tjaffs mellan ett par personer. Ställer lite frågor nedan, hoppas någon kan svara.
klapmongon som ser att pengarna de lånat av mamma eller lurat av granen går upp i rök om de inte kan lura in nya att stjäla av, de finns i de andra trådarna med, de brukar geupp tillslut och krypa tillbaks till botten av sin septistank.
Citat:
1. Hur kommer det sig att det varit aktivt så länge?
De har inte varit aktiva länge, global MMM och berni madoffs "investera med mig och få avkastning varje månad, och provision om du lycka lura någon att göra samma sak" ponzi varade bägge två i något 20 tal år innan de krashade.
Onecoin finns ju fortfarande kvar.(7år+)
Citat:
Enbart för att fler sätter in pengar?
Ja, så ser matematiken ut, anledningen till att det är olagligt är för att matematiken förändras inte, om där inte skapas värde på något annat sätt.
Citat:
2. Varför gör inte myndigheter något? (Om det nu är olagligt)
Svårt att göra något, men myndigheter gör många gånger något, i synnerhet Amerikanska och Kinesiska. Svenska not so much....
det är ju även en fråga som lämpar sig bättre att ställa till myndighterna.
Citat:
3. De vill ju att man ska uppgradera sina paket hela tiden, de flesta tar alltså aldrig ut sin vinst, utan investerar den åter i tron om nya rikedomar. Är detta ett av sätten att leva vidare?
Nej. Matematiken är densamma. varje gång någon gör en "packetuppgradering" med sitt "på låtas saldo". man kan även fråga sig varför de inte bara tar ut pengarna och sen köper det nya paketet. (avgiften blir ju densamma i slutändan)
Citat:
4. Hur lång tid tror ni det tar innan det kraschar?
När huscar och hans kumpaner snortat upp den sissta kr, men matematiskt så är det när inflödet av nya pengar sinar, och det har ju redan hänt = folk får inte ut sina låtsaspengar på skärmen.
Citat:
5. Har en bekant som investerat stora belopp och är överlycklig över att pengarna växer så mycket. Tror ni han kommer kunna få tillbaka sina pengar?
fråga om han är överlycklig över att kunna ta ut dem?