2021-09-19, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Varför tror du inte att man har råd för att man inte vill gå med i ett pyramidspel?

Kan du inte förstå att det handlar om att man inte vill lura andra?

Du säger ju själv att du vet vad det handlar om, att du uppenbart luras. Kan du inte förså att andra inte vill göra kriminella handlingar?

Finns inte det i din värld?

Alltså… varför snöar ni in på att man lurar vuxna människor?!
Hur kan de bli lurade när de vet exakt vad som sker?

Berätta nu utförligt hur man lurar folk?
Citera
2021-09-19, 09:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Alltså… varför snöar ni in på att man lurar vuxna människor?!
Hur kan de bli lurade när de vet exakt vad som sker?

Berätta nu utförligt hur man lurar folk?
Pyramidspel är olagligt. Tycker det får räcka som svar.
Citera
2021-09-19, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Pyramidspel är olagligt. Tycker det får räcka som svar.

Nej det gör det inte.

Ni snackar om att folk luras in.
Då vill jag höra hur?
De får all info och bör själva också veta vad de satsar i.

Så hur luras de?

Som man sagt många gånger finns det en passiv del som har noll med pyramidspel att göra
Citera
2021-09-19, 09:33
Medlem
Hej

Jag sökte mig till denna tråden för att försöka få svar på vad detta cashfx är för något, det enda jag läser är istället tjaffs mellan ett par personer. Ställer lite frågor nedan, hoppas någon kan svara.

1. Hur kommer det sig att det varit aktivt så länge? Enbart för att fler sätter in pengar?

2. Varför gör inte myndigheter något? (Om det nu är olagligt)

3. De vill ju att man ska uppgradera sina paket hela tiden, de flesta tar alltså aldrig ut sin vinst, utan investerar den åter i tron om nya rikedomar. Är detta ett av sätten att leva vidare?

4. Hur lång tid tror ni det tar innan det kraschar?

5. Har en bekant som investerat stora belopp och är överlycklig över att pengarna växer så mycket. Tror ni han kommer kunna få tillbaka sina pengar?
Citera
2021-09-19, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebus
Hej

Jag sökte mig till denna tråden för att försöka få svar på vad detta cashfx är för något, det enda jag läser är istället tjaffs mellan ett par personer. Ställer lite frågor nedan, hoppas någon kan svara.

1. Hur kommer det sig att det varit aktivt så länge? Enbart för att fler sätter in pengar?

3. De vill ju att man ska uppgradera sina paket hela tiden, de flesta tar alltså aldrig ut sin vinst, utan investerar den åter i tron om nya rikedomar. Är detta ett av sätten att leva vidare?

5. Har en bekant som investerat stora belopp och är överlycklig över att pengarna växer så mycket. Tror ni han kommer kunna få tillbaka sina pengar?

1. Ja - om alla klappmongon slutar sätta in pengar för nya "paket" och det slutar komma in nya klappmongon rasar allting. Detta eftersom det inte finns någon "trejding" utan allt är endast siffror på en skärm

2. Svenska myndigheter gör inget , dom har i princip aldrig gjort något. Detta för att det är alldeles för tunggrott och skule kräva grävarbete av åklagare och det finns ingen "vinst" - varken pengamässigt eller medialt.
Däremot Norge stänger direkt då dom har en % gräns.
Alltså att försäljning av produkter måste uppgå till en avsevärd hög % annars förklaras företaget olagligt och beläggs med böter. (Se Lyoness tråden)

3. Se punkt 1 - dessutom finns det ingen som får ut sina pengar sedan lång tid tillbaka. Enstaka "högt uppsatta" får lite pengar då och då men dom kommer inte varje Lördag som vissa klappmongon skryter om i tråden.
Vi har efterfrågat skärmdumpar som bevis på att utbetalningar sker men det kommer inga.
Anledningen till att vi efterfrågat är för att klappmongon efterfrågar sina utbetalningar på andra forum och Facebookgrupper men allt dom får till svar är det sedvanliga klappmongosvammlet
"Vänta! Det kommer snart"

4. Det har redan kraschat - gå in på Alexa och kolla trafiken - den är obefintlig plus att den kommer endast från konstiga länder (läs: U-Länder....)

5. Pengarna växer? Jaha , din bekant sitter och tokrunkar framför siffror på skärmen... Det finns inga pengar... Be din bekant föra över alla pengar och bjuda dig på krogen (Inklusive bevis) så kan du gå med på att testa och riskera dina pengar.
Om din bekant misslyckas så är det bara att säga...
"Vad var det jag sa - Bluff..."
Citera
2021-09-20, 05:55
Medlem
Citat:
Nej det gör det inte.

Ni snackar om att folk luras in.
Då vill jag höra hur?
De får all info och bör själva också veta vad de satsar i.

Så hur luras de?

Som man sagt många gånger finns det en passiv del som har noll med pyramidspel att göra

Investeringsbedrägeri resp bedrägeri är ju två lämpliga lagrum att läsa på om,

1
I cashfx fall så ljuger ”du/de” för ”investerarna” om hur avkastningen genereras.

2
Det är även ett brott att som företag eller individ att mäkla/sälja/tjäna/ta ut avgift, på handel med finansiella instrument utan tillstånd.

Två är ett skydd mot ett, tillstånd förutsätter att det redovisas (nej en instagram bild, eller en livestream av en smutsig mexikansk taxisschför vid en blinkande skärm räcker inte som underlag för tillstånd)

Det finns inga rimliga eller rationella skäl annat än att man kriminalitet till att driva cashfx som man gjort och gör.

Det är ju även det enda rimliga och rationella skälet till att nått 10 tal länders finninsaninstititioner varnar för bedrägerit cashfx (ink i Sverige)
Senast redigerad av slö 2021-09-20 kl. 05:59.
Citera
2021-09-20, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Investeringsbedrägeri resp bedrägeri är ju två lämpliga lagrum att läsa på om,

1
I cashfx fall så ljuger ”du/de” för ”investerarna” om hur avkastningen genereras.

2
Det är även ett brott att som företag eller individ att mäkla/sälja/tjäna/ta ut avgift, på handel med finansiella instrument utan tillstånd.

Två är ett skydd mot ett, tillstånd förutsätter att det redovisas (nej en instagram bild, eller en livestream av en smutsig mexikansk taxisschför vid en blinkande skärm räcker inte som underlag för tillstånd)

Det finns inga rimliga eller rationella skäl annat än att man kriminalitet till att driva cashfx som man gjort och gör.

Det är ju även det enda rimliga och rationella skälet till att nått 10 tal länders finninsaninstititioner varnar för bedrägerit cashfx (ink i Sverige)

Nu pratar du om företaget och deras tillstånd.
Det jag efterfrågar är hur personer luras in? Att man lurar genom förklaringar hur pengar genereras.. det är tunt.

Alla som investerar i något gör en koll på vad man investerar i. 9/10 är nog medvetna om grejen men väljer att ändå gå med. Är de lurade då?

Precis samma som Herbalife eller Zinzino. Där den sistnämnde har gjort folk rika på börsen som satsat bra pengar.

Man är medveten och således inte lurad eller hur?
Jag hade haft respekten för er om ni hade vart med och hoppat av pga någonting men ni är bara anti hela grejen.
Citera
2021-09-20, 08:46
Medlem
Citat:
Det jag efterfrågar är hur personer luras in? Att man lurar genom förklaringar hur pengar genereras.. det är tunt.

Alla som investerar i något gör en koll på vad man investerar i. 9/10 är nog medvetna om grejen men väljer att ändå gå med. Är de lurade då?

Precis samma som Herbalife eller Zinzino. Där den sistnämnde har gjort folk rika på börsen som satsat bra pengar.

Jag hade haft respekten för er om ni hade vart med och hoppat av pga någonting men ni är bara anti hela grejen.
Stackars lilla klappmongo

Ni har fortfarande inte kommit med bevis att det fortfarande sker utbetalningar - rätt patetiskt och visar på att detta är en bluff.

Fetstilta - självklart är det att lura folk när ni klappmongon hävdar att det "trejdas" trots att inga sådana bevis finns. Allt som finns är påhittade siffror på en skärm.
Det så kallade trejdning bolaget som skulle finnas i England blev ju av med alla sina tillstånd från Englands motsvarighet till Finansinspektionen.
Ever FX - https://register.fca.org.uk/s/firm?i...000003YCVKZAA5

Eller hur var det med hela KYC historien?
Alla klappmongon som "jublade" och skrek "Kolla - Bluff å Båg kör KYC då är det inte en bluff"
Hoppsan - Cash FX hade använt ett annat namn (!!!) för att skriva avtal med Basis ID som skötte KYC. När Basis ID blev uppmärksammade på det så sas avtalet upp med omedelbar verkan då det bröt mot avtalsreglerna. Och nu finns inte KYC utan ni stackars klappmongon får sitta och gråtrunka i hörnet...
Citera
2021-09-20, 10:55
Medlem
Citat:

Även den som förmedlar (dvs får provision på affären) behöver verka inom tillståndet.
Du kan vända dig till FI för ytterligare information om du planerar att förmedla "affärsmöjligheten".

Citat:

Det är din åsikt, men det är även skälet till att Cashfx varnas för, det saknas underlag för hur investeringen potentiell ska ge avkastning, och därmed saknas möjligheten för investeraren att ta ställning till riskerna.

Citat:

Nej, att friviligt ge bort sina pengar är inte kriminellt. att vara mellanhand i samband med förmedling av finansiella instrument, och ta del av personens investering kräver ett tillstånd från FI.

det är därför FI varnar dels för cashfx, men även för deras lokala "bulvan" cashfxisverige

https://www.fi.se/sv/varningslistan/2019/cash-fx-group/

https://www.fi.se/sv/varningslistan/...ex-group--cfx/

Citat:
Precis samma som Herbalife eller Zinzino.
Är inte handel med finansiella instrument.

Citat:
Där den sistnämnde har gjort folk rika på börsen som satsat bra pengar.

Börsen såväl som mäklare av aktier ska inneha tillstånd för att förmedla/handla med finnansiella instrument.

Citat:
Ja, finnansinspektions uppgift är att säkerställa att aktierna du köper eller som listas på handelsplatser inte är rena bedrägerier.

därav tillståndsplikt. du kan läsa mer om det här https://www.fi.se/sv/marknad/
där framgår även vad och hur som krävs för olika typer av finnansiella instrument.

Citat:

Jag följer FIs (bland många andra myndigheter som reglerar och övervakar finnansmarknaden) rekomendationer att inte göra affärer med kriminella eller uppmana naiva, korkade eller giriga människor att gära det heller, bara för att det är "enkelt" att stjäla deras pengar.

Hade jag efterlyst bedragnas eller för den del bedragares respekt så hade jag mördat någon. För bland kriminella så är bedragare inte speciellt högt up...
Senast redigerad av slö 2021-09-20 kl. 10:57.
Citera
2021-09-21, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebus
Hej

klapmongon som ser att pengarna de lånat av mamma eller lurat av granen går upp i rök om de inte kan lura in nya att stjäla av, de finns i de andra trådarna med, de brukar geupp tillslut och krypa tillbaks till botten av sin septistank.

Citat:
1. Hur kommer det sig att det varit aktivt så länge?
De har inte varit aktiva länge, global MMM och berni madoffs "investera med mig och få avkastning varje månad, och provision om du lycka lura någon att göra samma sak" ponzi varade bägge två i något 20 tal år innan de krashade.

Onecoin finns ju fortfarande kvar.(7år+)

Citat:
Enbart för att fler sätter in pengar?
Ja, så ser matematiken ut, anledningen till att det är olagligt är för att matematiken förändras inte, om där inte skapas värde på något annat sätt.

Citat:

Svårt att göra något, men myndigheter gör många gånger något, i synnerhet Amerikanska och Kinesiska. Svenska not so much....

det är ju även en fråga som lämpar sig bättre att ställa till myndighterna.

Citat:

Nej. Matematiken är densamma. varje gång någon gör en "packetuppgradering" med sitt "på låtas saldo". man kan även fråga sig varför de inte bara tar ut pengarna och sen köper det nya paketet. (avgiften blir ju densamma i slutändan)

Citat:

När huscar och hans kumpaner snortat upp den sissta kr, men matematiskt så är det när inflödet av nya pengar sinar, och det har ju redan hänt = folk får inte ut sina låtsaspengar på skärmen.

Citat:

fråga om han är överlycklig över att kunna ta ut dem?
Senast redigerad av slö 2021-09-21 kl. 08:51.
Citera
2021-09-22, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
klapmongon som ser att pengarna de lånat av mamma eller lurat av granen går upp i rök om de inte kan lura in nya att stjäla av, de finns i de andra trådarna med, de brukar geupp tillslut och krypa tillbaks till botten av sin septistank.

De har inte varit aktiva länge, global MMM och berni madoffs "investera med mig och få avkastning varje månad, och provision om du lycka lura någon att göra samma sak" ponzi varade bägge två i något 20 tal år innan de krashade.

Onecoin finns ju fortfarande kvar.(7år+)

Ja, så ser matematiken ut, anledningen till att det är olagligt är för att matematiken förändras inte, om där inte skapas värde på något annat sätt.

Svårt att göra något, men myndigheter gör många gånger något, i synnerhet Amerikanska och Kinesiska. Svenska not so much....

det är ju även en fråga som lämpar sig bättre att ställa till myndighterna.

Nej. Matematiken är densamma. varje gång någon gör en "packetuppgradering" med sitt "på låtas saldo". man kan även fråga sig varför de inte bara tar ut pengarna och sen köper det nya paketet. (avgiften blir ju densamma i slutändan)

När huscar och hans kumpaner snortat upp den sissta kr, men matematiskt så är det när inflödet av nya pengar sinar, och det har ju redan hänt = folk får inte ut sina låtsaspengar på skärmen.

fråga om han är överlycklig över att kunna ta ut dem?

Tack för svar, jag har ställt frågan varför han inte tar ut alla pengar och sedan köper nytt paket. Då skulle han ju se om han kan ta ut pengar överhuvudtaget.
Den frågan får jag inget vettigt svar på, mer än att han säger att han ska tjäna mer, typ..
Citera
2021-09-22, 20:00
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:

Det där är helt fel. Har 3 ytligt bekanta som är med i denna svängen (trots mina varningar) och alla 3 tror det pågår valutahandel för fulla muggar.

Det finns en baktanke till att man ALDRIG vänder sig till folk som faktiskt sitter i marknaden och kan sina saker...
NEJ, ju längre bort från marknaden och ju okunnigare "medlemmarna" är, desto bättre.

Finns många blåögda, ovetande och naiva människor som faktiskt tror på lögnerna, det är det som är det tragiska här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in