2020-08-30, 23:33
Medlem
Jag cyklade till skolan själv när jag var 9 och hyrde film och köpte godis. Ser inte riktigt problemet..
Citera
2020-08-31, 00:03
Medlem
Jag själv köpte cigg till mina föräldrar när jag var 6-7 men det här var i början på 90-talet. Det är ju andra tider nu. Knappt jag vågar släppa iväg min 18åriga son till affären i dessa tider
Citera
2020-08-31, 00:37
Medlem
Var det alltså Hemköp vid Tjärna ängar det hände?
Sinnessjukt att skicka ungarna dit ensamma. Åk förbi där med bilen så får ni se vad jag menar.
Citera
2020-08-31, 02:35
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orolfstolle
Så du skuldbelägger oss andra, som HELA TIDEN kämpat med näbbar och klor inte bara mot islamisterna utan även mot de förbannade jävla invandringsförespråkarna? Skyll inte ifrån dig!
Majoriteten har varit tyst och låtit det hända. Tyvärr är individer inte lika viktiga lustigt nog i individualismens ruttna spår...
Citera
2020-08-31, 09:56
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Ansvarslöst att skicka omyndiga barn till affärn.

Fast så tänkte ju INGEN för 20 år sedan. Jag var helt själv på sommaren när jag inte var mkt äldre än så.. från 13-14 och några år framåt. Lärde mig att bli självständig. Men å andra sidan fanns det inga blattar där jag var, så..
Citera
2020-08-31, 09:59
Medlem
Att skicka sina barn för att köpa mjölk och dylikt eller gå ut med hunden själva går inte längre. Det var det gamla Sverige som inte finns mer.
Citera
2020-08-31, 10:40
Medlem
-benito-s avatar
Va fan bör jag var liten gick alla ungar till affären själva från 8-9 års åldern. Fast då fanns det inte miljoner med blattar i landet. Låter inte mina barn åka någonstans själva i dagens läge.
Citera
2020-08-31, 19:49
Medlem
Postatallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobbyguru
Låt mig förklara för Mr lågbegåvad vad missdope menar.
Är inte föräldrarnas fel att vi har ett stört samhälle. Du skuldbelägger föräldrarna vilket gör dig dum i huvudet . Barn ska självklart kunna gå och handla! Endast och bara förövarnas fel.
Livet kan inte vara lätt när man både är efterbliven och inte kan läsa!
Var skrev jag att det var föräldrarnas fel?
Citera
2020-09-01, 09:55
Medlem
OK... TS skuldbelägger föräldrarna i rubriken med ett ironiskt "Årets föräldrar" MissDope förklarar för TS med ett exempel att man ska kunna låta barn kunna gå till affären och cykla hem från skolan.
Att du ifrågasätter liknelsen betyder att du inte förstod liknelsen. Även implicerar att du håller med TS i dennes rubriksättning "årets föräldrar" som är skuldbeläggande.

Var jag tydlig i varför jag blev irriterad på TS rubrik och ditt inlägg?

Citat:
Ursprungligen postat av Postatallen
Livet kan inte vara lätt när man både är efterbliven och inte kan läsa!
Var skrev jag att det var föräldrarnas fel?

"Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Förfärligt det som har hänt.

Men sig mig ts. Årets förälder för för 12 år sen var då Änglas familj som lät sin 8 år gamla dotter ta cykeln till skolan. Eklund våldtog henne, levande och sedan efter någon timme även död, eldade hennes kropp och tarvligt gömde hennes vid ett dike.
Skulle du skrivit samma rubrik och inlägg om det?
Hur kan du jämföra morder på Ängla med att några ungar stal godis?"
Citera
2020-09-01, 16:40
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Tillbaka till det som hände.
Någon som vet fortsättningen?
Föräldramöte?
Information i området så alla får veta vad som händer när deras "unge" går ut med kompisarna?
Eller, blev det inget mer?
Soc inkopplat?
polisen?
Citera
2020-09-01, 21:17
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Majoriteten har varit tyst och låtit det hända. Tyvärr är individer inte lika viktiga lustigt nog i individualismens ruttna spår...

Där har du ju tyvärr rätt. Undrar hur många som hållit tyst gjort det mot bättre vetande, alltså fattat men hållit käften? En sak att TRO på något och jobba för det hur puckat det än är, en annan sak att VETA att det är fel och ändå låta det ske utan att protestera.
Citera
2020-09-01, 22:37
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orolfstolle
Där har du ju tyvärr rätt. Undrar hur många som hållit tyst gjort det mot bättre vetande, alltså fattat men hållit käften? En sak att TRO på något och jobba för det hur puckat det än är, en annan sak att VETA att det är fel och ändå låta det ske utan att protestera.

Ähh det är kört! Vi kommer ha liknande och värre situationer i upp till 100 år framöver.

Ingen bryr sig så länge det finns lite pengar att hämta. Men där är även lösningen.

Tror du seriöst som röstade hit buset inte röstar ut dom när det inte går att tjäna några pengar längre??

Handlar ALLTID om pengar. Sålänge invandringen är lönsam för eliten så fortgår den.
Nu har det börjat kärva för mycket pga. svarta marknad och att invandrarna mestadels för ut pengarna över sverige gränser.

Då blir det plötsligt viktigt igen.

Hoppas folk ser igenom detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in