2020-08-30, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Det sker och varenda en sprängning är en för mycket, men att säga att vi bor i en krigszon blir ju bara löjligt.
Nämn ett annat land i Europa som har så många sprängningar och skottlossningar som Sverige! Så här många explosioner och skottlossningar sker bara i länder med krig.
Citera
2020-08-30, 18:53
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Meningslöst inlägg men svarar för att upplysa tråden i största allmänhet.

Motstånd hade varit väldigt dumt. Gärningsmännen var överläge både numerärt och åldersmässigt. Om de var nu var invandrare med gemensamt hemspråk kan de haft det övertaget.

BO var alltså en två pojkar och en flicka, 12, 10 och 7 år gamla.
När de kom ut ur affären blev de omringade av 5 - 6 killar som omedlelbart började sparka och slå på BO. Strax efter det kom det några större tonårskillar som snodde godiset från BO och knäade en av dem. Motstånd kan mycket väl ha lett till allvarligare misshandel.

Det fina är att pappan har civilkurage. Polisanmälan är gjord, polisen har fått kunskap om identiteten på ett par av gärningsmännen. Föräldrarna följer med till skolan på måndag och tar ett samtal med skolpersonalen (eftersom ett par av GM går i samma skola).

Om farsan vet vilka de är ska han självfallet leta upp dem och spöa skiten ur dem. Helst med järnrör. Och många slag mot knän, pung och ögon.
Citera
2020-08-30, 18:55
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Vad tänker man med när man skickar iväg sina så unga barn till affären i en stad som Borlänge som har haft sådan omfattande invandring?
Då har man uppenbarligen inte anpassat sig till det nya Sverige som landsförrädaren Mona Sahlin uppmanade svenska folket till redan 2001.

"Svenskarna måste integreras i det nya Sverige, det gamla Sverige kommer inte tillbaka." - landsförrädaren Mona Sahlin

Att låta ens barn gå ensamma bland alla somaliska pirater och ensamkommande våldtäktsmän är ungefär lika smart som att veva ner vindrutorna under en safariresa och försöka klappa lejonen.
Citera
2020-08-30, 19:28
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ja så är det ju! Men nu är rånarbanens föräldrar fridlysta och det gäller även rånarbarnen så man får inte skjuta bort dem som kråkor.
Man måste ansöka om tillstånd hos länstyrelsen om skyddsjakt på skadedjur.

Ja polisen kommer i alla fall att inte göra något. Tydligen kände de rånade vissa av rånarna från deras gemensamma skola. Roligt att gå till skolan på måndag.
Citera
2020-08-30, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Patetisk trådstart.

Jag handlade och pantade burkar själv redan som 7-åring.
Ibland blev det stora soppåsar med pant värd över 100kr, som jag pantade tillsammans med min 2 år äldre bror när vi var 9-12 år.
Inga problem. Detta var i en ort i Skåne omkring millennieskiftet som hade många nyanlända från Balkan och Mellanöstern, som visserligen stökade i orten men jag var aldrig rädd för att rånas på pantpengar.

Tre barn upp till 12 ska kunna panta burkar i Hemköp utan att misshandlas och rånas. Det är inte som att låta 12-åriga dottern gå på en fest i Rosengård där äldre killar lär närvara.
Föräldrarna har inte gjort nåt fel i det här fallet.
"Årets föräldrar" är de värdelösa somalierna som sket ut odjuren.
Reaktionen till detta bör inte bli att förbjuda barnen från att handla och panta burkar själva. Det bör reageras genom att ta krafttag mot somaliska ligister i Tjärna Ängar.

Det är ju viss skillnad på dagens Sverige och det land som Sverige var kring slutet av 90 talet. Även om Sverige knappast var någon 70 tals idyll då heller så har ju vi ett helt annat samhällsklimat idag än då, på alla fronter. Rånen av - och mot barn har ökat sjukt mycket, brutaliteten likaså, det har även gått ner i åldrarna, gängkulturen. Även om jag inte skulle vilja utse föräldrarna till något förnedrande "årets föräldrar", måste jag dock säga att man som förälder ska tänka annorlunda idag än tidigare. Det är inte samma Sverige längre. Tar man för givet att det är samma Sverige så riskerar man saker och ting.
Citera
2020-08-30, 20:12
Medlem
indianhejs avatar
Oj. När jag var i den åldern så var jag ofta i affären och handlade. Hände aldrig något sådant. Vad spännande det det nya Sverige är
Citera
2020-08-30, 20:16
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryManback
Bryr mig inte så mycket om Sveriges läge. Brukar rösta på sossarna och har alltid gjort så man ändrar inte på sig så lätt. Knyter inte nån hand i fickan men börjar tröttna på våldet.

Vapen ser jag inte som en utväg utan det är polisens och militärens sak.

Men att vi har tagit emot för många och att vi behöver stoppa fler från att ta sig in står jag fast vid.

Personligen har jag inte drabbats så värst mycket av våra nykomlingar men ibland tröttnar jag.

Ja du. Detta kalaset kostar och du är med och betalar på något sätt oavsett om du vet om det eller inte. Jobbar du inte inom det invandringsekonomiska klustret är du med och betala kalaset garanterat.
Citera
2020-08-30, 21:15
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Hur var det nu med nya polisstationen i Rinkeby? Poliser törs inte gå till/från jobbet själva och andra poliser måste hålla handen till/från tunnelbanan eller annat färdmedel. Hur ska då barn kunna freda sig om inte ens poliser känner sig trygga?

Patetisk samhällsutveckling som polisens politisering är högst delaktig i. Metoder som dialogpoliser, saft&bulle, pizza, prideparad, lågaffektivt bemötande av stenkastare, samråd med kriminella klanledare, lägre krav för antagning till polisutbildning så att med tidigare krav olämpliga blattar och kvinnor kan komma in.

Listan kan göras längre på metoder som polisen styr själva över. Nu senast portande av Paludan samtidigt som ISIS krigare går oantastade.
Jag jobbar inte i Rinkeby, det får du ta med dom som har befäl där. Jag har nog med mitt.
Citera
2020-08-30, 21:21
Medlem
Vad är det här för dumheter! Varför skyller den här tråden på föräldrarna, vars barn, skolbarn, blivit rånade och misshandlade??? Upp och nervända världen!!! Det är väl för helvete rånarnas fel som rånar!!!!!!
Citera
2020-08-30, 21:45
Medlem
Vad är problemet med att 7 åringar går och handlar .
Själv var jag 7 år när jag hämtade moppen vid affären som Morsan kört men inte klarade av att köra hem.
Citera
2020-08-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBIWiesbaden
Vad är problemet med att 7 åringar går och handlar .
Själv var jag 7 år när jag hämtade moppen vid affären som Morsan kört men inte klarade av att köra hem.

På sextiotalet så hjälpte jag min morfar att köra hem mjölkabilen, när bönderna hade bjudit på för mycket gök.
Eftersom jag bara var sex år så satt jag på morfars knä, medan jag styrde skutan hem.
Citera
2020-08-30, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Jag jobbar inte i Rinkeby, det får du ta med dom som har befäl där. Jag har nog med mitt.

Och var jobbar du då? Brasilianska BOPE ?https://en.wikipedia.org/wiki/Batalh%C3%A3o_de_Opera%C3%A7%C3%B5es_Policiais_Esp eciais

Den politiserade mespolisen som inte förmår hantera den importerade pöbeln är ett generellt problem och gäller inte bara Rinkeby. Om polisen satt sig i respekt mot invandrarungdomarna hade svenska barn i stor utsträckning sluppit det ohämmade förnedringsvåldet. Och minskat rekryteringsunderlag till knarkhandlargängen som skjuter hej vilt.
Senast redigerad av Kosegutten 2020-08-30 kl. 22:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in