Ny säsong, nya drömmar, förväntningar och såklart förtvivlan.
lagen i Serie A:
Atalanta
Benevento
Bologna
Cagliari
Crotone
Fiorentina
Genoa
Hellas Verona
Internazionale
Juventus
Lazio
Milan
Napoli
Parma
Roma
Sampdoria
Sassuolo
Spezia
Torino
Udinese
Tidigare trådar att hämta inspiration och kunskap från:
Ska bli spännande men troligtvis vinner säkert Juventus i år igen. Men hoppas i alla fall Kulusevski kan få mycket speltid i Juventus denna säsong. Det hade varit riktigt bra för EM.
Är inte alls så säker på Juve tränarstaben verkar bli ett nostalgi-runk av Old Boys.
Det här är verkligen som att Juve blottar strupen och skriver ta oss då och accepterar troligen en jävlig mellanmjölk säsong.
Viktigaste denna sommaren är Pirlo, Paratici och Agnelli samspel när det kommer till att driva upp värdet på "Transfer Out" kontot.
Som tur är har Brilles Inter
(han får betraktas som pseudo-Interisti vi det här laget)
exakta reagerat så katastrofalt som man kan kräva i en cup final där Conte igen insuenerat och sparkat uppåt i hierarkin. Allegri ryktas ta över vilket betyder att hela projektet kommer få ändra kurs.
Precis innan jag såg nyheten att Jesper förlängt med Tankovic såg jag framför mig att Igli Tare skulle stå där och skriva kontrakt med honom med tanke på at Silva inte blev av och Milinkovic-Savic ryktas bort.
Ska bli intressant att följa Romklubbarnas mercato.
exakta reagerat så katastrofalt som man kan kräva i en cup final där Conte igen insuenerat och sparkat uppåt i hierarkin. Allegri ryktas ta över vilket betyder att hela projektet kommer få ändra kurs.
...
Ha ha lysande! Men Cagliari är mitt lag, och Milan är mitt andralag. Baresi var min första husgud, sedan kom naturligtvis Baggio och efter honom gillade jag verkligen Pirlo. Men Milan är mitt andralag, och det är min sons förstalag. Vilket har gett honom en jävligt tuff barndom, då alla andra sprang omkring med sina Barcelona-tröjor.
Och jag hade mycket hellre sett att Barella spelade i Milan.
Publiksnitt förra säsongen. Som var galen och avbruten. Men snittet var onekligen på väg upp i Serie A. Och nu lär det ha mindre betydelse. Så jävla trist.
Serie A; 27.600
Serie B; 5.900
Serie A:
Inter 65.800
Milan 53.957
Lazio 42.393
Juventus 39.777
Roma 39.397
Fiorentina 35.177
Napoli 31.408
Lecce 23.296
Bologna 22.900
Genoa 22.359
Udinese 21.914
Torino 21.381
Sampdoria 20.192
Verona 18.098
Parma 16.158
Cagliari 15.680
Brescia 14.919
SPAL 13.049
Sassuolo 12.453
Är inte alls så säker på Juve tränarstaben verkar bli ett nostalgi-runk av Old Boys.
Det här är verkligen som att Juve blottar strupen och skriver ta oss då och accepterar troligen en jävlig mellanmjölk säsong.
Viktigaste denna sommaren är Pirlo, Paratici och Agnelli samspel när det kommer till att driva upp värdet på "Transfer Out" kontot.
Som tur är har Brilles Inter
Precis innan jag såg nyheten att Jesper förlängt med Tankovic såg jag framför mig att Igli Tare skulle stå där och skriva kontrakt med honom med tanke på at Silva inte blev av och Milinkovic-Savic ryktas bort.
Ska bli intressant att följa Romklubbarnas mercato.
Bra inlägg. Tror att det blir jämnare än någonsin, men samtidigt beror det på att de bästa inte är fantastiska. Inter kan såklart alltid strula till guldlägen, vilket Conte & co nu verkar vilja göra. Lazio och Atalanta har gjort det riktigt jävla bra de senaste säsongerna men de borde inte kunna erövra lo Scudetto. Milan har spelat jävligt bra under 2020, om de kan förstärka och fortsätta kan de vara med i racet. Roma med en ny ägare vill starta något, men frågan är om de redan första året då kan vara med. Jag gillar Fiorentina, och om de behåller Chiesa och några andra kan de kanske vara med om ett par år. Men 2021 är de främsta utmanarna till lo Scudetto Juventus och Inter. Men där är just nu stora frågetecken hos båda. Och det finns som sagt utmanare.
där Conte igen insuenerat och sparkat uppåt i hierarkin. Allegri ryktas ta över vilket betyder att hela projektet kommer få ändra kurs.
.
Conte är en bra tränare i medgång men verkar vara ett helvete och ha och göra med när det går sämre. Är det något lag han lämnat på fredliga villkor? Känns som att det varje gång det går tyngre så är det gnäll på ledning eller spelare och nä han väl lämna så är det med vassa kommentarer eller någon rättsprocess som senast med chelsea.
En sak och hata att förlora och brinna för det en annan att bara vara en dålig förlorare. Tyvärr verkar conte vara mer av det senare. Men det behöver han ju å andra sidan inte känna sig ensam om. Dom flesta är väl så. Mourinho. Klopp Pep. Ett gäng gnällspikar hela högen. Allegri får man väl ge ger ett bra intryck även om jag aldrig varit ett fan av hans fotboll. Men svårt och se han göra så mycket bättre med detta material. Inter hade otur med CL gruppen och juventus är helt enkelt för överlägsna. Man kan ju hoppas på en dipp med nye pirlo men tror laget är så pass starkt ändå så spelar inte så stor roll vem som tränar. I värsta fall rädda ronaldo upp allt.
Milan har spelat jävligt bra under 2020, om de kan förstärka och fortsätta kan de vara med i racet. Roma med en ny ägare vill starta något, men frågan är om de redan första året då kan vara med. .
Jag tror tvärtom på Lazio lyckas de sälja Milinkovic Savic för runt 50M euro så är de bäst på att återinvestera cashen.
Roma som kan få börja gasa ganska fort. Just nu när UEFA grusa FFP i några år och tillåta ganska exrtrema övertramp. (Nyägarskap tillåter också injections/nyinvesteringar enligt regelverket men nu har man chansen att gå på mer flagrant än tidigare). Detta kan ju göra att Amerikanerna ser det som läge att gasa.
Milan är ju ett kaotiskt projekt som inte blir bättre av att Ibra blir kvar
Fast Milan har inte spelat särskilt bra. När matcherna återupptogs såg man att spelarna blev tröttare och tröttare i lagen och ville få säsongen överstökad. Det var mer av träningsmatchkaraktär än riktig match. Det var denna våg som Milan red på. Man fick blodad tand efter några lyckosamma resultat och det faktum att man inte hade mycket att spela för, så det blev mer avslappnat, i kombination med att lagen generellt inte befann sig mentalt på topp.
När nu allting börjar om från noll, tror inte jag att Milan kommer få det lika lätt. Och jag tror också att laget kommer bli frustrerat av att det inte fortsätter. Milan har spelat skit i över fem år. Minst. Corona gav dem en ny höjd, men det var som sagt under extraordinära omständigheter.
Senast redigerad av Kukduken 2020-08-22 kl. 19:49.
Ternana 12.400
Bari 12.200
Reggina 10.600
Cesena 10.100
Vicenza 9.000
Och även om man inte har stenkoll på italiensk geografi så finns publiken söderut, medan sportsliga framgångar finns norrut. Och nej det bor inte fler människor i södra Italien.
...
Milan är ju ett kaotiskt projekt som inte blir bättre av att Ibra blir kvar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukduken
Fast Milan har inte spelat särskilt bra. När matcherna återupptogs såg man att spelarna blev tröttare och tröttare i lagen och ville få säsongen överstökad. Det var mer av träningsmatchkaraktär än riktig match. Det var denna våg som Milan red på. Man fick blodad tand efter några lyckosamma resultat. När nu allting börjar om från noll, tror inte jag att Milan kommer få det lika lätt. Och jag tror också att laget kommer bli frustrerat av att det inte fortsätter. Milan har spelat skit i över fem år. Minst. Corona gav dem en ny höjd, men det var som sagt under extraordinära omständigheter.
Jag håller med om Milan i allmänhet och Ibra i synnerhet. Jag tror att han bidrog till Milans framgång under 2020, men man kan såklart inte bygga på honom. Jag kan inte Pioli tillräckligt bra, men att Maldini är kvar i organisationen kan vara bra. För Ibra måste förstå sin roll och plats. Samtidigt som Maldini absolut vågar ta konflikter så är han inte en i ditt ansikte för att ta fighten mot en jugge. Gattuso däremot...
Jag gillade verkligen defensiven med Donnarumma och Romagnoli. Och att man hade modet att ge Romagnoli kaptensbindeln.
Jag hoppades mycket på att Conti och Calabria skulle växa in i sina roller. Men…
Oavsett så vill jag se några talanger i laget, samt italienare satsat med utlänningar som verkligen bidrar med kvalitet.