2024-05-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantfjant
Snyggt du var frst!

Snyggt du var frst!

Har nyss tittat i efterhand... D kan jag beta av 2 rtt till!
  • Sngubben = Tomas Brolin
  • Lejonet = Markus Aujalay
  • Vckarklockan = Eva Roos
  • Skyddsngeln = Terese Alshammar
  • Bergatrollet = Thomas Ravelli
  • Pirathajen = Per Moberg
  • Discokulan = Jessica Almens
  • Ufona = Brynolf & Ljung
  • Prinsesstrtan = Sarah Dawn Finer
    ? Kameleonten = Frken Snusk
    ? Pandorna = Markoolio
    ? Skelettet = Hanna Ardehn

Kul med uppskattningen 🤗
Citera
2024-05-11, 13:57
Medlem
tempeZZts avatar
Bara jag som reagerade p sttet Nour sa "av med masken d" i klippen frn nsta program precis i slutet?

Tonlget gr absolut att tolka som att hon precis innan sett Frken Snusk avsljas.
Citera
2024-05-11, 14:07
Medlem
Snyggt jobbat tv4, tittar alltid p reprisen p lrdagar pga jobb och idag blev det riktigt bra
i (tror jag) den sista reklampausen visas finalisterna i nsta veckas program!!!!!
Hr klagas det p folk som spoilrar? olika saker, snacka om spoiler frn tv 4`s sida. USELT.
Citera
2024-05-11, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Argumenten r inte s svrt.

Steg 1 r att lyssna p rsten. Har man godknt i musik i grundskolan s hr man att det r Zara Larsson.
ZARA LARSSON r kameleonten

Jaha, d vet vi att du inte fick godknt d...

Alltid roligt nr ngon som r helt fel ute r helt vertygad ver att ha rtt. Man hr ju tydligt att det inte r Zara Larsson.
Citera
2024-05-11, 18:41
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plantfjant
Jaha, d vet vi att du inte fick godknt d...

Alltid roligt nr ngon som r helt fel ute r helt vertygad ver att ha rtt. Man hr ju tydligt att det inte r Zara Larsson.

Kan bara hlla med. Och varfr skulle hon sjunga sin egna lt liksom.
Citera
2024-05-12, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Hur fr du in ledtrden RMSEDH som stod sprayat p hennes vgg?
Rid Mig Som En Dala Hst = Frken Snusk
Hon gr saker i sitt eget tempo dvs ganska lngsamt. Hur stmmer det p Zara? Epa-traktor gr i 30. = Frken Snusk
Pratar om renlighet trots vad mnga tror. Motsatsen till renlighet r snusk.
Frken Snusks balaclava r rosa.
Dessutom hrs det p rsten.

Haha r du helt efter? Hur kN du inte hra att det r frken snusk?zara Larsson? Har hon s stora hfter oxks? Du mste vara riktigt trtt person.
Citera
2024-05-12, 20:12
Medlem
Giddenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0xit
SPOILER ALERT

Sngubben = Tomas Brolin
Lejonet = Markus Aujalay
Vckarklockan = Eva Roos
Skyddsngeln = Terese Alshammar
Bergatrollet = Thomas Ravelli
Pirathajen = Per Moberg
Discokulan = Jessica Almens
Kameleonten = Amy Deasismont
Ufona = Brynolf & Ljung
Prinsesstrtan = Sarah Dawn Finer
Pandorna = Markoolio
Skelettet = Bianca Ingrosso

Jag var starkt vertygad om att det var Bianca i skelettet, innan Mns sade det. Pga rst och kroppssprk. Men s har det vl dragit ivg t olika hll. Men samma generation tror jag iaf, ingen som r 30+.
Citera
2024-05-12, 20:48
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Kan bara hlla med. Och varfr skulle hon sjunga sin egna lt liksom.

Visst skulle ngon kunna sjunga sin egen lt fr att frvilla och att man ska tnka att det inte r den personen. Tror aldrig det har hnt dock, man vill vl ha ltar som absolut inte kan kopplas till en sjlv.

Men det skulle vara vldigt konstigt om Kameleonten var Zara. Hur kan man sjunga sin egen lt utan att det lter som en sjlv? Fr det lt inte som Z nr hon sjng Cant't tame her. Det mste vara vldigt svrr.att gra till rsten. Sarah Dawn Finer gjorde ett bra frskt med att frestlla rsten men t o m hon avsljades.

Fr att inte tala om kroppsstorleken p Kameleonten plus avgrande ledtrdar som nmnts otaliga gnger.
Citera
2024-05-12, 21:43
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Visst skulle ngon kunna sjunga sin egen lt fr att frvilla och att man ska tnka att det inte r den personen. Tror aldrig det har hnt dock, man vill vl ha ltar som absolut inte kan kopplas till en sjlv.

Men det skulle vara vldigt konstigt om Kameleonten var Zara. Hur kan man sjunga sin egen lt utan att det lter som en sjlv? Fr det lt inte som Z nr hon sjng Cant't tame her. Det mste vara vldigt svrr.att gra till rsten. Sarah Dawn Finer gjorde ett bra frskt med att frestlla rsten men t o m hon avsljades.

Fr att inte tala om kroppsstorleken p Kameleonten plus avgrande ledtrdar som nmnts otaliga gnger.

Precis. Flera ledtrdar som kan hrledas till epa-kulturen. Man ser dessutom p kroppen att det r frken
Citera
2024-05-12, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birchtree
Besvikelsen r total. Jag tycker dem kunde valt ngon annan n en person med helt unik rst (dessutom en av Sveriges bsta sngerskor) som alla i princip frn brjan hrde vem det var och mer och mer fr varje gng

Jag hooooooppades det skulle vara ngon annan men nej. Min spnning har tagits ifrn mig. 😢
Men stackars dig 😭
Citera
2024-05-12, 22:15
Medlem
Ledtrdar kameljonten jag fr det mesta att kunna relateras till frken snusk. Flera r vl redan nmnda tidigare. Dessutom har man p rsten att de r hon, har ocks de rtta hfterna. r det inte Frken som r kameljonten ter jag upp min vnstra doja.

Jag frstr att det r omjligt att f syn p mig, Kameleonten. - masken.
Jag r frgstark och sker i min roll. Rosa och sjlvsker i sina lttexter.
Men mnga tycker nog att jag r ute p hal is. - lttexterna.
Jag r ett barn av vr tid. - EPA

Som den formskiftare jag r s kan jag agera i alla situationer, som till exempel i en polisbil, i fngenskap och med en frlder. - ha sex p olika stllen? kan passa innp flertalet ltar, ink med en frlder (hade sex med min daddy).

Nr jag slog igenom med den tunna, frgglada grnsen s ndde jag snabbt topparna frn det motsatta. - rosa masken.

Jag fick hela svenska folket p fall om man ska tro popularitetsmtningarna. Va ju poppis i mello.

Mitt sprk formas av min omgivning och jag trivs med det. Det ger mig frihet att leva ut min drm. - ltar efter vad ungdomarna vill hra har jag, gozzi har sagt i intervju att nr de gr s mnga ltar lr de sig vad dom.gr hem och anpassar ltarna efter de.

Nstan allt jag gr r frgat av amor och oreda, s hll i er, fr nu slirar kameleonten in p scenen. - snusk och supande sjungs de ju mycket om. Ordet slirar r nog noga valt.

"En griffeltavla med texten Kameleontens trigonometri, ett hjrta, en stjrna och ett kors kommer in p scenen. Kameleonten sger: Jag vill lra er om mina tre ben. Frsta benet str fr nr jag mtte krleken. Man kan sga att det blev en framgngssaga. Andra benet str fr delar mig som begravdes. Stjrnan str fr nr jag fddes, och det var inget snack om vad jag skulle heta. Man kanske kan tro att jag r en lrare, men jag lter alltid ngon annan styra.

Lrare kallas ju ocks gr frken! Griffeltavla!

Mitt kamouflage var lyckat. Och jag skulle bli frvnad annars. Fr jag har ju min rutin med ett nytt avsnitt varje vecka. - ny lt varje fredag.

Hygien har betytt mycket fr mig. Snusk.
Skydd r en del av min vardag. Det kan vara svrt fr mig att rra mig utomhus. Det r viktigt att jag hller garden uppe, som en internationell maka. - Masken igen.

Jag gapar ofta och har ett hett temperament. - fick nt utbrott i mellogenrepet.
Jag lackar absolut, men p olika stt.

Jag har nd samlat ver tiotals miljoner pong. - streams.

Min hgsta fart r ganska lngsam. Men det r inte hastigheten som rknas. Det r frmgan att spatsera.

Samarbeten gr jag ofta. Men ett av dem ledde till mycket kritik. Vi var bde vldigt olika och ovanligt lika. - gr ofta samarbeten men mest skriverier va de med sammarbetet med 1.cuz, trakten till epan. De har ju vldigt olika musikstil men liknande masker.

Jag kan sjunga vad som helst. Det har jag gjort mig unik och jag knep frstaplatsen. Jag r hr fr att vinna. - ingen cencur hr inte. Och mest spelade p spotify har " rid mig som en dalahst" och "unga och fria" vart.

Jag kommer. Jag kommer igen. Med ett mullrande hjrta, som en djvul p vgen. Man har frskt stoppa mig, men jag kr p i min fart. - snusk och bil.

Ni kanske tror att det hr spelet r nytt fr mig. Men jag har gjort det hr frut. - musiktvling i mask, mello igen.

Att min mask kunde ta mig s hr lngt gr mig extra exalterad. Hg puls ingr i min vardag. Och frn det vill jag inte bli botad. Jag lever som jag lr. Och det gr min pappa p engelska stolt. - Daddy Gozzy

Vrden har spelat en viktig roll i mitt arbete. Och fr att kunna leverera, behver jag ibland gra en grundlig underskning. - tnker p lten gynekologen. Hr kommer ven frlossningen av Benjamin ingrosso in.

Men lt det inte luras. Jag r renligare n man tror. Och gnistrande ven. ven om de sger att en del r lnat, s slr jag den strsta p fingrarna. - finns influenser frn andra i musiken.
Citera
2024-05-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Haha r du helt efter? Hur kN du inte hra att det r frken snusk?zara Larsson? Har hon s stora hfter oxks? Du mste vara riktigt trtt person.
Du kallar ngon "efter" och "trtt" men sjlv citerar fel person och skriver som en 7-ring...

Men det r rtt att det inte r Zara utan Frken...
Senast redigerad av Plantfjant 2024-05-12 kl. 22:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in