2024-05-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantfjant
Snyggt du var först!

Snyggt du var först!

Har nyss tittat i efterhand... Då kan jag beta av 2 rätt till!
  • Snögubben = Tomas Brolin
  • Lejonet = Markus Aujalay
  • Väckarklockan = Eva Roos
  • Skyddsängeln = Terese Alshammar
  • Bergatrollet = Thomas Ravelli
  • Pirathajen = Per Moberg
  • Discokulan = Jessica Almenäs
  • Ufona = Brynolf & Ljung
  • Prinsesstårtan = Sarah Dawn Finer
    ? Kameleonten = Fröken Snusk
    ? Pandorna = Markoolio
    ? Skelettet = Hanna Ardehn

Kul med uppskattningen 🤗
Citera
2024-05-11, 13:57
Medlem
tempeZZts avatar
Bara jag som reagerade på sättet Nour sa "av med masken då" i klippen från nästa program precis i slutet?

Tonläget går absolut att tolka som att hon precis innan sett Fröken Snusk avslöjas.
Citera
2024-05-11, 14:07
Medlem
Snyggt jobbat tv4, tittar alltid på reprisen på lördagar pga jobb och idag blev det riktigt bra
i (tror jag) den sista reklampausen visas finalisterna i nästa veckas program!!!!!
Här klagas det på folk som spoilrar? olika saker, snacka om spoiler från tv 4`s sida. USELT.
Citera
2024-05-11, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Argumenten är inte så svårt.

Steg 1 är att lyssna på rösten. Har man godkänt i musik i grundskolan så hör man att det är Zara Larsson.
ZARA LARSSON är kameleonten

Jaha, då vet vi att du inte fick godkänt då...

Alltid roligt när någon som är helt fel ute är helt övertygad över att ha rätt. Man hör ju tydligt att det inte är Zara Larsson.
Citera
2024-05-11, 18:41
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plantfjant
Jaha, då vet vi att du inte fick godkänt då...

Alltid roligt när någon som är helt fel ute är helt övertygad över att ha rätt. Man hör ju tydligt att det inte är Zara Larsson.

Kan bara hålla med. Och varför skulle hon sjunga sin egna låt liksom.
Citera
2024-05-12, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Hur får du in ledtråden RMSEDH som stod sprayat på hennes vägg?
Rid Mig Som En Dala Häst = Fröken Snusk
Hon gör saker i sitt eget tempo dvs ganska långsamt. Hur stämmer det på Zara? Epa-traktor går i 30. = Fröken Snusk
Pratar om renlighet trots vad många tror. Motsatsen till renlighet är snusk.
Fröken Snusks balaclava är rosa.
Dessutom hörs det på rösten.

Haha är du helt efter? Hur kN du inte höra att det är fröken snusk?zara Larsson? Har hon så stora höfter oxkså? Du måste vara riktigt trött person.
Citera
2024-05-12, 20:12
Medlem
Giddenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0xit
SPOILER ALERT

Snögubben = Tomas Brolin
Lejonet = Markus Aujalay
Väckarklockan = Eva Roos
Skyddsängeln = Terese Alshammar
Bergatrollet = Thomas Ravelli
Pirathajen = Per Moberg
Discokulan = Jessica Almenäs
Kameleonten = Amy Deasismont
Ufona = Brynolf & Ljung
Prinsesstårtan = Sarah Dawn Finer
Pandorna = Markoolio
Skelettet = Bianca Ingrosso

Jag var starkt övertygad om att det var Bianca i skelettet, innan Måns sade det. Pga röst och kroppsspråk. Men så har det väl dragit iväg åt olika håll. Men samma generation tror jag iaf, ingen som är 30+.
Citera
2024-05-12, 20:48
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Kan bara hålla med. Och varför skulle hon sjunga sin egna låt liksom.

Visst skulle någon kunna sjunga sin egen låt för att förvilla och att man ska tänka att det inte är den personen. Tror aldrig det har hänt dock, man vill väl ha låtar som absolut inte kan kopplas till en själv.

Men det skulle vara väldigt konstigt om Kameleonten var Zara. Hur kan man sjunga sin egen låt utan att det låter som en själv? För det lät inte som Z när hon sjöng Cant't tame her. Det måste vara väldigt svårr.att göra till rösten. Sarah Dawn Finer gjorde ett bra försökt med att föreställa rösten men t o m hon avslöjades.

För att inte tala om kroppsstorleken på Kameleonten plus avgörande ledtrådar som nämnts otaliga gånger.
Citera
2024-05-12, 21:43
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Visst skulle någon kunna sjunga sin egen låt för att förvilla och att man ska tänka att det inte är den personen. Tror aldrig det har hänt dock, man vill väl ha låtar som absolut inte kan kopplas till en själv.

Men det skulle vara väldigt konstigt om Kameleonten var Zara. Hur kan man sjunga sin egen låt utan att det låter som en själv? För det lät inte som Z när hon sjöng Cant't tame her. Det måste vara väldigt svårr.att göra till rösten. Sarah Dawn Finer gjorde ett bra försökt med att föreställa rösten men t o m hon avslöjades.

För att inte tala om kroppsstorleken på Kameleonten plus avgörande ledtrådar som nämnts otaliga gånger.

Precis. Flera ledtrådar som kan härledas till epa-kulturen. Man ser dessutom på kroppen att det är fröken
Citera
2024-05-12, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birchtree
Besvikelsen är total. Jag tycker dem kunde valt någon annan än en person med helt unik röst (dessutom en av Sveriges bästa sångerskor) som alla i princip från början hörde vem det var… och mer och mer för varje gång…

Jag hooooooppades det skulle vara någon annan men nej. Min spänning har tagits ifrån mig. 😢
Men stackars dig 😭
Citera
2024-05-12, 22:15
Medlem
Ledtrådar kameljonten jag får det mesta att kunna relateras till fröken snusk. Flera är väl redan nämnda tidigare. Dessutom har man på rösten att de är hon, har också de rätta höfterna. Är det inte Fröken som är kameljonten äter jag upp min vänstra doja.

Jag förstår att det är omöjligt att få syn på mig, Kameleonten. - masken.
Jag är färgstark och säker i min roll. Rosa och självsäker i sina låttexter.
Men många tycker nog att jag är ute på hal is. - låttexterna.
Jag är ett barn av vår tid. - EPA

Som den formskiftare jag är så kan jag agera i alla situationer, som till exempel i en polisbil, i fångenskap och med en förälder. - ha sex på olika ställen? kan passa innpå flertalet låtar, ink med en förälder (hade sex med min daddy).

När jag slog igenom med den tunna, färgglada gränsen så nådde jag snabbt topparna från det motsatta. - rosa masken.

Jag fick hela svenska folket på fall om man ska tro popularitetsmätningarna. Va ju poppis i mello.

Mitt språk formas av min omgivning och jag trivs med det. Det ger mig frihet att leva ut min dröm. - låtar efter vad ungdomarna vill höra har jag, gozzi har sagt i intervju att när de gör så många låtar lär de sig vad dom.går hem och anpassar låtarna efter de.

Nästan allt jag gör är färgat av amor och oreda, så håll i er, för nu slirar kameleonten in på scenen. - snusk och supande sjungs de ju mycket om. Ordet slirar är nog noga valt.

"En griffeltavla med texten ”Kameleontens trigonometri”, ett hjärta, en stjärna och ett kors kommer in på scenen. Kameleonten säger: ”Jag vill lära er om mina tre ben. Första benet står för när jag mötte kärleken. Man kan säga att det blev en framgångssaga. Andra benet står för delar mig som begravdes. Stjärnan står för när jag föddes, och det var inget snack om vad jag skulle heta. Man kanske kan tro att jag är en lärare, men jag låter alltid någon annan styra”.

Lärare kallas ju också gör fröken! Griffeltavla!

Mitt kamouflage var lyckat. Och jag skulle bli förvånad annars. För jag har ju min rutin med ett nytt avsnitt varje vecka. - ny låt varje fredag.

Hygien har betytt mycket för mig. Snusk.
Skydd är en del av min vardag. Det kan vara svårt för mig att röra mig utomhus. Det är viktigt att jag håller garden uppe, som en internationell maka. - Masken igen.

Jag gapar ofta och har ett hett temperament. - fick nåt utbrott i mellogenrepet.
Jag lackar absolut, men på olika sätt.

Jag har ändå samlat över tiotals miljoner poäng. - streams.

Min högsta fart är ganska långsam. Men det är inte hastigheten som räknas. Det är förmågan att spatsera.

Samarbeten gör jag ofta. Men ett av dem ledde till mycket kritik. Vi var både väldigt olika och ovanligt lika. - gör ofta samarbeten men mest skriverier va de med sammarbetet med 1.cuz, trakten till epan. De har ju väldigt olika musikstil men liknande masker.

Jag kan sjunga vad som helst. Det har jag gjort mig unik och jag knep förstaplatsen. Jag är här för att vinna. - ingen cencur här inte. Och mest spelade på spotify har " rid mig som en dalahäst" och "unga och fria" vart.

Jag kommer. Jag kommer igen. Med ett mullrande hjärta, som en djävul på vägen. Man har försökt stoppa mig, men jag kör på i min fart. - snusk och bil.

Ni kanske tror att det här spelet är nytt för mig. Men jag har gjort det här förut. - musiktävling i mask, mello igen.

Att min mask kunde ta mig så här långt gör mig extra exalterad. Hög puls ingår i min vardag. Och från det vill jag inte bli botad. Jag lever som jag lär. Och det gör min pappa på engelska stolt. - Daddy Gozzy

Vården har spelat en viktig roll i mitt arbete. Och för att kunna leverera, behöver jag ibland göra en grundlig undersökning. - tänker på låten gynekologen. Här kommer även förlossningen av Benjamin ingrosso in.

Men låt det inte luras. Jag är renligare än man tror. Och gnistrande även. Även om de säger att en del är lånat, så slår jag den största på fingrarna. - finns influenser från andra i musiken.
Citera
2024-05-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Haha är du helt efter? Hur kN du inte höra att det är fröken snusk?zara Larsson? Har hon så stora höfter oxkså? Du måste vara riktigt trött person.
Du kallar någon "efter" och "trött" men själv citerar fel person och skriver som en 7-åring...

Men det är rätt att det inte är Zara utan Fröken...
Senast redigerad av Plantfjant 2024-05-12 kl. 22:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in