2020-08-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
Hon är ju född 2007 och då är man 13 i år

Man är 12 om man fyller tretton i september 2020. Det är augusti nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Så kan det säkert vara, jag hade helt klart haft väst om jag låg i krig.
Då får du allt se till att det inte är soft väst, 39b går fint genom soft armor level 3.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratthatt
Vad är det för fel på en del av er? En 12-årig flicka har blivit brutalt dödad och ni sitter och skyller på alla utom på den som sköt. Ni kommenterar hur hon ser ut och någon påstår att hon skulle vara opererad bara för att hon inte har tunna läppar och krokig näsa. Vissa föds så. Det är ingen annans fel än den dåren som sköt henne!

Dom kommenterar hur vännens mamma såg ut, inte hur flickan såg ut. Läs om och läs rätt!
Citera
2020-08-02, 21:43
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte enligt media.

Enligt uppgifter till Expressen var måltavlorna två unga män som tillhör det så kallade Botkyrka-nätverket, och som stod vid McDonald's iklädda skyddsvästar.[/b]

Jag citerar expressen:
” Enligt Expressens uppgifter kom unga män kopplade till Bokyrkanätverket i bil till McDonald's drive-in. En vit Audi körde in till den Shell-mack som ligger i närheten. Skott avlossades inifrån Audin – polisens uppfattning är att det först rörde sig om en serie skott och sedan ytterligare en.
Den andra serien avlossades från ett annat håll, efter att Audin hade körts en sträcka. Skjutningen har fångats på film, enligt Expressens uppgifter.”

Tittar man på hur beskjutningen gått till så är verkar det mer logiskt också. Först skjutna på bakifrån. Sen uppefrån vägen. Det är är svårt att snabbt åka iväg om man står i kön.

Dessutom är jag ganska säker på att det är stängt på McDonalds vid den tiden. Det är bara Driven öppen.
Citera
2020-08-02, 21:45
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Man är 12 om man fyller tretton i september 2020. Det är augusti nu.
Känns det viktigt att diskutera om det just nu?
Citera
2020-08-02, 21:46
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag citerar expressen:
” Enligt Expressens uppgifter kom unga män kopplade till Bokyrkanätverket i bil till McDonald's drive-in. En vit Audi körde in till den Shell-mack som ligger i närheten. Skott avlossades inifrån Audin – polisens uppfattning är att det först rörde sig om en serie skott och sedan ytterligare en.
Den andra serien avlossades från ett annat håll, efter att Audin hade körts en sträcka. Skjutningen har fångats på film, enligt Expressens uppgifter.”

Tittar man på hur beskjutningen gått till så är verkar det mer logiskt också. Först skjutna på bakifrån. Sen uppefrån vägen. Det är är svårt att snabbt åka iväg om man står i kön.

Dessutom är jag ganska säker på att det är stängt på McDonalds vid den tiden. Det är bara Driven öppen.
Precis vad jag sagt flera gånger, hon lär ha körts dit av en som minst fyllt 18år, om det inte är inne att stå/gå i drive-in 2020?
Citera
2020-08-02, 21:48
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Flickan var tydligen polska. Var hon en smutsig judinna månne? I så fall ingen större förlust.
Vad är det för föräldrar som låter ditt barn vara ute så sent på natten? Snacka om slapp uppfostran.

Och vad är det för brister i uppfostran av individerna som åker omkring och skjuter på folk? Deras föräldrar har lika stor skuld i det hela att lära sina kids att det är fel att använda vapen om man inte är polis som har mandat att göra det.

Men om vi bortser från det så kan man ju undra vad det är för kassa skyttar det handlar om? Missar huvudmålen varje gång och i stället pangar ihjäl oskyldiga människor. Hur vore det om de lärde sig sikta bättre och lärde sig skjuta ordentligt innan de ens väljer att använda vapnet ute bland folk. Kanske gå med i en skytteklubb eller något?

Jag tycker det luktar zigenare om hela historien, både judar och araber har bättre koll på sina flickor.
Sedan är det olyckligt om man är oskyldig, men kanske var flickan ute för att köpa knark eller något mitt i natten?
Citera
2020-08-02, 21:48
Medlem
Citat:
Jag citerar expressen:

Precis. Audin körde och sköt från ett håll. Körde vidare och sen sköt från annat håll. De som skulle dödas stod vid macken.

Är det något som säger att dom stod i en kö för det första? Är det något som säger att de inte stod utanför kön? Jag har svårt att tro att man står i en bilkö, skjuter, och sen väntar på sin tur för att köra därifrån.

Enligt uppgifter till Aftonbladet ska flickan ha träffats av en förlupen kula i samband med att en bil körde förbi platsen och någon i bilen sköt, en så kallad ”drive by-skjutning”
.

Det var inte en skjutning i en drive-through-kö, utan att skjutningen kallas för drive by-skjutning eftersom skjutningen skedde från en bil som var i rullning.
Senast redigerad av Picasso2 2020-08-02 kl. 21:50.
Citera
2020-08-02, 21:49
Medlem
Kan alla sluta diskutera om hon var 12 eller 13? Hon var 12, född 2007, skulle fylla 13 i september punkt slut
Sluta fastna på hennes ålder.
Citera
Medlem
Orten19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Känns det viktigt att diskutera om det just nu?

Rätt ska vara rätt
Citera
Medlem
pausfagels avatar
Citat:

Ja, under nattetid är endast driven öppen och det är alltså helt stängt till själva restaurangen.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staloloukta
Då får du allt se till att det inte är soft väst, 39b går fint genom soft armor level 3.

Säkerheten på västen kanske inte är så noga.
Det viktigaste kanske är att se tuff och viktig ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in